מקזחסטן לאשדוד בכדי להלחם בסרטן של הדוגמנית

טטיאנה וסלצניקו, 25, הגיעה במיוחד לאשדוד מקזחסטן בכדי להלחם במחלת סרטן העור שלקתה בה. טטיאנה דוגמנית במקצועה, נעזרת באשת קשר מהעיר, נטליה הדווט מאשדוד, מהמרכז הרפואי MVI, שהתנדבה לעזור, והיא כעת עוברת בישראל סדרת טיפולים. נטליה: "חשוב לי שאנשים שיכולים יעזרו לה. יש בעיר ובארץ אנשים טובים שעוזרים וביחד נציל אותה". העלות 100 אלף דולרים.טטיאנה: "אני נדהמת מהאהבה שמרעיפים עליי פה".
מקזחסטן לאשדוד בכדי להלחם בסרטן של הדוגמנית
טטיאנה. נדהמת מהעזרה בישראל

קשר בין ישראל או נכון יותר אשדוד לבין קזחסטן עשוי להציל את חייה של דוגמנית קזחית שהחליטה להגיע לארץ על מנת לטפל ולנסות להירפא ממחלת הסרטן בה לקחתה, בגיל צעיר.

טטיאנה וסלצינקו בת 25 אזרחית קזחית המתגוררת בקזחסטן ועוסקת בדוגמנות  ובעיצוב שיער,  גילתה בשנת 2015 כי היא חולת סרטן מסוג מנולמה (סרטן העור). היא עברה ניתוח לפני 3 שנים בגיל 22, בבלארוס במינסק, אבל לצערה הניתוח לא עזר. לאחר הניתוח אמרו לה שהיא צריכה לעשות כימותרפיה. למזלה היא החליטה לקבל עוד חוות דעת ושיתפה בכך חברים קרובים שלה.מה שעשוי להציל את חייה.

החברים ייעצו לה לנסות במקומות אחרים, שם הרפואה מתקדמת יותר והציעו לה את ארה"ב וישראל. טטיאנה כבר התחילה לבדוק אפשרות לניתוח בארה"ב , אולם החברים שלה בדקו גם בישראל.

כאן נכנסה לתמונה נטליה הדווט, 4236, מאשדוד, מי שאולי טטיאנה תהיה חייבת לה את חייה. בוריס בדלוב, תושב אשדוד נוסף קיבל שיחת טלפון באחד הימים מחבירו מקזחסטן. אותם חברים מקזחסטן, היו בארץ באירוע משותף עם בדלוב ויצרו קשרי חברות איתו ואף שמרו על קשר עם בדלוב. הם התקשרו אליו בכדי לשאול אם הוא יכול לעזור בעניינה של טטיאנה בארץ. בוריס קישר בינה לבין הדווט והיא החליטה  כי היא נכנסת לתוך העניין "כי אנחנו בני אדם", כמו שהיא אומרת ותעשה הכל בכדי להציל את טטיאנה. אמרה ועשתה.

נטאליה הדווט היא בעלת חברת MVI,  שמתמחה בטיפול של אזרחים מחו"ל שמגיעים לארץ על מנת לקבל טיפול רפואי ("תיירות מרפא") והיא עזרה לו להקטין את הסכום ולהגיע לבסוף לסכום של כ-100 אלף דולרים עלות כל הטיפול.  כמובן לא כולל השהות בארץ. הדווט הבינה שהמחלה מתפתחת והיא חייבת טיפול ומהר. הזמן כאן הוא קריטי. היא פנה למספר מרפאות בארץ ולבסוף הגיעה למרכז רפואי שמומחה במיוחד לסרטן מהסוג שלטטיאנה, שנמצא ברמת החייל בתל אביב והחלה לבדוק מה העלות ומה היא צריכה על מנת לקבל את הטיפול.

עוד התגלה כי היא לא תצטרך לעשות טיפולים כימותרפיים כמו שהמליצו לא הרופאים בבלארוס. הרופאים בישראל הודיעו כי טיפול תרופתי יכול לעזור, אבל עליה להגיע לארץ על מנת לקבל פה את הטיפול וכמובן להיות במעקב. הטיפול התרופתי הוא יקר וכל ביקור במרפאה לקבלת התרופה (לתוך הוריד) גם הוא עולה כמה אלפים של דולרים. לצורך הטיפול היו חסרים 20 אלף דולר במידית ונטאליהחדבת הוציאה מכיסה כשהיא מאמינה שהכסף יגיע בהמשך.

נטליה מספרת: "היא יצרה קשר מקזחסטן למרכז דרכי ואז נקבע לה טיפול עם תרופות מאוד יקרות.  אני בעלת קשרים טובים עם קזחסטן ועובדת עם משרד הבריאות שם. החלטתי שאני אעשה הכל לעזור לטטיאנה"

ואכן לפני כחודש הגיעה טטיאנה לארץ. היא עברה סדרת בדיקות מקיפה ונקבע לה הטיפול המתאים לה והיא כבר קיבלה פעמיים טיפול תרופתי וכמובן נעשו לה כל הבדיקות האפשריות. היא צריכה לקבל לפחות עוד פעמיים תרופות וכמו שזה נראה ההערכה היא שהיא תצטרך עוד ולכן מדובר בעוד כסף. להערכתו של בוריס מדובר לפחות בעוד שנה של שהייה".

כשהגיע לארץ הצליחו למצוא לה בית ברובע י"א. חברה של נטליה בשם אולגה, אם חד הורית הסכימה לתת חדר אחד בביתה לטובת טטיאנה והיא גרה שם. כל השהות של טטיאנה באץ הוא מכספי תרומות וחברים ומכספים אישים של נטליה וחבריה. פשוט החליטו להציל אותה והחליטו שהכסף לא יהווה מכשול בדרך למטרה. עכשיו הגיעה בן זוגה של טטיאנה ונטליה שיכנה אותם בביתה.

טטיאנה הייתה המומה מהיחס החם שהיא מקבל בארץ. לחבריה סיפרה: "כל הזמן מספרים בעולם על ישראל סיפורים לא נכונים. אני נדהמת כמה אהבה מרעיפים עליי פה וכמה אנשים טובים אליי. ישראל היא מדינה מדהימה. האנשים שאני פגשתי באשדוד לא ראיתי בהרבה מקומות אחרים".

נטליה  "הרוח החיה" בישראל בעזרה לטטיאנה מסכם: "אני מקווה שיש ארגון או אנשים שישמעו את הסיפור ויכולו לתרום ולעזור. מדובר בהרבה מאוד כסף ומאחר וברור לנו שהטיפול של 4 פעמים שקבעו לא יספיק, אנחנו עכשיו מחפשים דרך לגייס עוד כסף שחסר. אני מודה בשמה על העזרה ומודה על ההזדמנות שניתנה לנו להראות שעם ישראל עוזר, לא משנה אם מדובר ביהודים נוצרים או מוסלמים. המחלה לא שואלת איזה עדה ולאום אתה שייך. למזלנו גם הטוב נמצא בכל אדם".

למעוניינים לעזור לטטיאנה ניתן לפנות לנטליה בטלפון: 0544566491

או FOTRE BANK KZ6196503F0007742597 KAZAKHSTAN

או VASSILCHENK01992@MAIL.RU

 

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך