לדאוג עכשיו כדי לחיות בכבוד בעתיד

יו"ר הסתדרות עובדי הבניין והתעשיות הנלוות יצחק מויאל, קורא לכל מועסק בענף הבנייה לחזק את החיסכון לגיל פרישה, להיות מוגנים ביטוחית ולחיות בכבוד בגיל הפרישה
גבר יושב

כולנו, בעת הזו, עובדים שעות רבות ומאומצות בכל יום. יוקר המחייה ותרבות הצריכה מאלצים אותנו להוציא יותר כסף ממה שתכננו, ומתוך כך לצמצם או לוותר כליל על החיסכון המשפחתי. יש מקור חיסכון אחד גדול, חשוב ויקר מאוד לתא המשפחתי, שרובנו העובדים, לא מודעים לחשיבותו ולא מעניקים לו את תשומת הלב הראויה.

החיסכון הפנסיוני ארוך הטווח, הוא החיסכון הגדול ביותר לאזרח במדינת ישראל. הוא מכיל בתוכו את החיסכון הפנסיוני בתוך קרן הפנסיה או ביטוח מנהלים, ולאחרונה ההסכם הקיבוצי החדש בענף הבניין מכיל בתוכו גם קרן השתלמות לכל עובדי הבניין, ולכל מנהלי העבודה בענף.

קרן הפנסיה המקיפה החדשה, הינה מכשיר חיסכון שמטרתו להגן על העובד ועל משפחתו לפני גיל הפרישה במקרים הבאים:

באמצעות ביטוח שארים מוענקת למשפחה של העובד פנסיה חודשית, וזאת במקרה מותו המוקדם חס וחלילה של העובד. במקרה האמור אלמן/נה יקבלו פנסיית שאירים חודשית לכל החיים והילדים יקבלו פנסיה חודשית עד גיל 21.

באמצעות ביטוח נכות מוענקת לעובד פנסיה חודשית קבועה בגובה של עד  75% מהשכר, וזאת במקרה של נכות העולה על 25% (במקרה של נכות חלקית ישולם החלק היחסי).

בנוסף, קרן הפנסיה מגינה על העובד בעת פרישה מהעבודה (החל מגיל 60 ). בעת פרישה תעניק קרן הפנסיה פנסיה חודשית למשך כל חייו של העמית ותגן גם על בת זוגו למשך כל חייה לאחר מותו.

לאחרונה, בהתאם להסכם הקיבוצי המקיף במשק, הוגדלו ההפקדות לפנסיה ואלה יעמדו על 6% הפקדת עובד, 6.5% הפקדת מעסיק, ו-6% הפקדת מעסיק לפיצויים.

הפקדת העובד לקרן הפנסיה המקיפה החדשה: אחת לחודש מנכה המעסיק את חלקו של העובד לקרן הפנסיה סך של 6% מהשכר התעריפי של עובד הבניין ושל מנהל העבודה לתגמולים.

הפקדת העובד זוכה לזיכוי במס של 35%, כך שאם נוכה מהעובד סך של 300 שקל בחודש, הוא ייהנה מזיכוי במס של 105 שקל. סכום הזיכוי ניתן אוטומטית בתלוש המשכורת, והוא למעשה מקטין את התשלום למס ההכנסה באותו החודש בגובה הזיכוי.

הפקדת המעסיק לקרן הפנסיה המקיפה החדשה: את הסכום אותו ניכה המעסיק מהעובד הוא מעביר לקרן הפנסיה המקיפה יחד עם חלקו שלו. הפקדת המעביד המינימלית עומדת על 6.5% לתגמולים ועוד 6% נוספים לפיצויים מהשכר הפנסיוני של העובד. סה"כ הפקדה של 18.5% עובד ומעסיק.

רובם המכריע של העובדים בישראל אינם מודעים למסלול הביטוח שיש להם בקרן הפנסיה, והוא עלול להיות לא מתאים לצרכיהם, ואז חלילה במקרה מוות או נכות, המשפחה עלולה להיקלע למצוקה כלכלית קשה.

אני קורא לכל מועסק בענף לפנות להסתדרות לקבלת פרטים בדבר ההסכמים המיטיבים לעובדי הבניין וזאת על מנת שיוכלו לחזק את החיסכון שלהם לגיל פרישה, להיות מוגנים ביטוחית ומתוך כך יזכו לחיות בכבוד בגיל הפרישה.

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך