ב"עילית שובו" ההכנות לכיתה א' מתחילות כבר עכשיו

הרישום לכיתות א' נפתח, ויחד עימו צפים ועולים החששות והלבטים של ההורים. מצד אחד קיים הרצון להקל על המעבר מהגן אל בית הספר, ומצד שני נמצאת ההבנה שהילד מתחיל את דרכו בחיים והוא צריך לקבל יסודות שיביאו אותו להצלחה ולמצוינות, בית הספר "עילית שובו" פועל בשני המישורים, וההכנות לכך מתחילות כבר עכשיו, העולים לכיתה א' יגיעו בקרוב עם הוריהם לסדנאות מוכנות לכיתה א'. לא רק הילדים ייחשפו לתכנים ולבית הספר, גם ההורים ייפגשו עם מי שאמון על ההשכלה והבטיחות של יקיריהם
ב"עילית שובו" ההכנות לכיתה א' מתחילות כבר עכשיו

עוד לא הספקנו למצמץ, וכבר עברה מחצית משנת הלימודים תשע"ח, והגיע זמן הרישום למוסדות הלימוד לשנה הבאה. הורים לילדים העולים לכיתה א', מתחילים כבר עכשיו, שמונה חודשים לפני פתיחת שנת הלימודים תשע"ט, להתחבט, להתלבט ולהתרגש. בבית ספר "עילית שובו" מבינים כי להורים יש "פרפרים בבטן" לא פחות מאשר לילדים, ומזמינים את ההורים להתרשם ולקבל פרטים על ההרשמה. "ניתן להתקשר ולתאם הגעה באחד מימי שישי", מספרת לנו המנהלת מלכי שיינין, "ולראות את הכיתה והסביבה הלימודית".

ב"עילית שובו" תכנית הלימודים עשירה, וכוללת הרבה מעבר ללימודי הליבה. גם מספר התלמידים בכל כיתה הוא קטן: בכיתה א' לומדים 25 בנים ובנות, וכל תלמיד ותלמידה זוכה ליחס אישי.

בית הספר ידוע בהצלחות של תלמידיו, והוא מציע מסלולים מיוחדים הן למתקשים והן למצטיינים. כבר מכיתה א', הילדים נחשפים לתחומי ידע רבים באמצעות תכניות לימוד עשירות ומגוונות. תלמידי כיתה א' ב"עילית שובו" לומדים בשיעורים מתוקשבים קריאה וכתיבה על פי שיטתה של ד"ר כרמלה נשר ,מומחית להוראה למידה קונסטרוקטיבית ואסטרטגיות למידה, שאחוזי ההצלחה שלו נושקים ל-100%. הם לומדים אנגלית דרך שירים שלוש שעות בשבוע, מתמטיקה – שמונה שעות בשבוע, מחשבים, שחמט, מדעים בתוספת פיזיקה, פיתוח לוגיקה וחשיבה דרך התכנית "מצוינות 2000", חינוך פיננסי, סיפורי תורה, ציור, ספורט, דרמה ללימוד ההבעה העצמית ואמנות לפיתוח המוטוריקה העדינה, והכול תחת אישור ופיקוח של משרד החינוך.

את הלמידה עוטפות חוויות רבות לאורך כל השנה כמו למשל מסיבת קריאה, מסיבת סידור, פעילויות שירה וגיבוש חברתי. הלומדים נמצאים במסגרת תומכת, חמה וקהילתית, ומכלול הלומדים הוא רב-תרבותי, כמו העיר אשדוד: "צברים" ועולים חדשים מארצות חבר העמים ומצרפת, דתיים וחילונים, כשהגישה היא יחס של כבוד הדדי, תוך קבלת האחר, הערכת תרומתו לחברה, ודאגה לצרכיו האינדיבידואליים.

כחלק מהדאגה להקל על העלייה לכיתה א', מקיימים בבית הספר קורס הכנה לכיתה א', המיועד גם לילדים שנרשמו וגם להוריהם. חוץ ממודעות פונולוגית, הילדים ייחשפו לתכנים הנלמדים בבית הספר כמו גם מתמטיקה, מחשב, אנגלית, מדעים ושחמט. במקביל, הוריהם יעברו סדנאות וייפגשו גם את סגנית בית הספר, את פסיכולוגית בית הספר, את המורה להוראה מתקנת ואת אחראית ההסעות.

הרישום לבית הספר נעשה דרך האתר העירוני, שם ישנו קישור אל אתר "עילית שובו". ניתן גם להגיע את בית הספר ולהירשם. הלומדים העתידיים עוברים ראיון על מנת לעזור להם ולהוריהם להתכונן לכיתה א', ולהגיע שמחים ורגועים לבית הספר. זוהי גם ההזדמנות לאתר קשיים עתידיים ולכוון את ההורים לקראת שנת הלימודים.

"הלימודים בכיתה א' הם מעבר מאוד רציני", אומרת מלכי, "זו יריית הפתיחה לדרך חיים. הילדים שלנו מגיעים לכיתה א' צוהלים ומחייכים, כי הם עברו מוכנות. גם ההתרגשות והחששות של ההורים עוברים, כי הם רואים שהילדים ממש בבית".

 

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך