רוע לב: תושב אשדוד עקץ והונה קשישים ונכה הסובל משיתוק מוחין

כתב אישום חמור וקשה לקרירה הוגש נגד אשדודי שביצע לא פחות מ- 14 מרי שוד ומרמה על קשישים ונכים שאחד מהם אף משותק מוחין, מעצרו הוארך
גבר מבוגר

תושב אשדוד, בן 46, הואשם השבוע בשורה של עבירות גניבה בתחבולה, קבלת דבר במרמה ועבירות נוספות שביצע כלפי קשישים, בין היתר ברעננה, בהרצליה ובכפר שמריהו.

הנאשם נחשד בתחילה ב–14 מקרי עוקץ שונים שביצע במהלך השנים האחרונות. אולם בסופו של דבר הוגש כתב אישום הכולל עשרה סעיפי אישום המייחסים לו עבירות גניבה בתחבולה, קבלת דבר במרמה, גניבת כרטיס חיוב, הונאה בכרטיס חיוב והתחזות כאדם אחר במטרה להונות. כאמור, כמה מהאירועים התרחשו באזור השרון.

באישום הראשון שהגישה הפרקליטות נטען כי ב–24 בינואר פגש הנאשם ברחוב היובל ברעננה קשיש כבן 90 והציע לו להחליף רכבים. במהלך השיחה ביניהם סיפר הקשיש לנאשם כי הוא אספן רכבים, אז הציע לו הנאשם לקנות ממנו שני רכבי סוסיתא וקורטינה תמורת סכום של 4,500 שקל. הקשיש שילם לו את הסכום, נחתם בין השניים זיכרון דברים, אך הנאשם מעולם לא העביר לקשיש את כלי הרכב. עוד נטען כי הנאשם גנב כ–47 אלף שקל, אשר משך הקשיש מהכספומט תוך שהוא מציג לו מצג שווא. יש לציין כי הנאשם נעצר בעת שהיה אמור להיפגש פעם נוספת עם הקשיש, על פי החשד, על מנת להמשיך ליטול ממנו כספים.

במקרה אחר שמיוחס לנאשם בכתב האישום נטען כי הנאשם הגיע ב–21 באוגוסט אשתקד אל ביתה של קשישה כבת 86 המתגוררת ברחוב קדושי השואה בהרצליה, טען כי רכבו נתקע וביקש ממנה הלוואה בסך 2,000 שקל לצורך תיקונו של הרכב. הקשישה טענה כי אין ברשותה סכום כזה, אך אז חטף מידה 900 שקל אותם החזיקה ונמלט מביתה. הקשישה ניסתה לרוץ אחריו, אך הוא נכנס לתוך מונית ונסע מהמקום. בהמשך, על פי הנטען, הוא התקשר אליה בשלוש הזדמנויות וביקש ממנה הלוואה בסך אלפיים שקלים, אך הקשישה סירבה.

באישום נוסף נטען כי בחודש יוני 2016 נפגש הנאשם עם אדם אחר בבית קפה בהרצליה והציע לו לרכוש רכב דרך מכרז, תוך שהוא מבטיח לו כי יקבל את הרכב תוך 21 יום לאחר שיפקיד סכום של 4,000 שקל. השניים חתמו על הסכם והקורבן מסר לידיו של הנאשם אלפיים שקלים. בהמשך, יצר הקורבן קשר עם הנאשם, אך האחרון העלה בפניו במספר הזדמנויות טענות שונות בדבר אי קבלת הרכב.

עוד נטען בכתב האישום כי בחודש אוקטובר אשתקד השאיר הנאשם פתק על רכבו של תושב כפר שמריהו עליו כתב "מעוניין לרכוש את הרכב". בעל הרכב יצר עמו קשר והשניים נפגשו. הנאשם נתן לו הצעת מחיר, אך בעל הרכב סירב לה. בהמשך, הציע הנאשם לבעל הרכב לרכוש רכב מכונס נכסים בתמורה ל–64 אלף שקל, בעוד ערכו על פי המחירון עומד על סכום של 110 אלף שקל. האיש נענה להצעה ובתחילת חודש נובמבר שילם לנאשם מקדמה על סך 8,500 שקל, כאשר הנאשם התחייב כי הרכב יהיה בידיו של האיש תוך שלושה שבועות. במשך חודשיים הבאים דחה הנאשם את מועד מסירת הרכב במספר הזדמנויות תוך מתן הבטחות שווא ובסופו של דבר הפסיק לענות לשיחותיו ולא סיפק לו את הרכב.

"הנאשם פיתח לעצמו מיומנות של מרמה והונאה", טענה התובעת עו"ד מיכל אפלבוים. "כך באופן אינטנסיבי, ברציפות ובשיטתיות, תוך רכישת אמון המתלוננים, אזרחים תמימים, וביניהם אזרחים קשישים ומבוגרים ואף מתלונן הסובל משיתוק מוחין והינו בעל 100 אחוז נכות, כאשר הנאשם אינו מגלה כל מידה של רחמים", ציינה התובעת והוסיפה: "הנאשם גנב רכושם תוך גרימת נזק כלכלי ורגשי עבור המתלוננים, עת ניצל את אמונם".

מבקשת המעצר עד תום ההליכים עולה כי כתב האישום מתבסס על שורה של ראיות לכאורה הכוללת עדויות הקורבנות, עימותים שנערכו בינם לבין הנאשם, תיעוד משיכות כספים, צילומי מצלמות אבטחה, זיכרונות דברים שחתם עם חלק מקורבנותיו ועוד. בחקירתו קשר את עצמו לכל המקרים אולם, לגבי חלקם טען כי התכוון להחזיר את הכסף ובמקרים אחרים טען כי הקורבנות שקרנים תוך שהוא מציין כי החזיר להם את הכסף בדרך כזו או אחרת.

עם הגשת כתב האישום, בית משפט השלום בתל אביב האריך את מעצרו של הנאשם, אשר נעדר הרשעות קודמות ומיוצג על ידי עו"ד אבישג כהן, עד להחלטה אחרת.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך