הגיעה מדימונה ומשוטטת ברחובות אשדוד

ר', אישה בת 49, אם לשני ילדים בוגרים שגרים בעיר אחרת, הגיעה לגמ"ח של איציק איטח בבקשה לאכול ולמצוא מקום לישון, מסתבר שהגיעה מדימונה לפני מספר חודשים, ומאז היא מסתובבת ברחובות העיר, בלי מקום לאכול ולישון. איטח הכניס אותה לגמ"ח שלו, ונתן לה מקום לינה ואוכל. בבוקר, כשהסתבר לה שהרווחה מטפלת, היא ברחה מהמקום ונעלמה מחשש שהמשטרה תגיע
הגיעה מדימונה ומשוטטת ברחובות אשדוד

זה סיפור עצוב עם סוף עצוב. סוף ללא פתרון בינתיים. סיפור על האנשים שמשוטטים ברחובות העיר ללא בית, ללא מזון וללא קורת גג בימים גשומים אלה ובימים אחרים. הסיפור של ר' הוא סיפור עצוב על המציאות של האנשים השקופים, שלמעט עזרה של בודדים לא יודעים איך יסיימו את יומם.

ר' בת ה-49, כפי שסיפרה בעצמה, הגיעה לאשדוד לפני מספר חודשים מדימונה. הסיבה לא ברורה. יתכן שחשבה שכאן באשדוד יהיה לה טוב יותר מהעיר ממנה הגיעה. אבל ר' נותרה חסרת כל בדימונה והגיעה מרחובות דימונה לרחובות אשדוד. היא אם לשני ילדים בגירים, אבל לפי מה שתיארה אין לה קשר איתם והיא למעשה חסרת כל וחסרת אמצעים למצוא אפילו קורת גג.

כשנותרה רעבה לאחר מספר ימים ללא אוכל והגיעה למצב קשה של רעב, היא חיפשה מוצא בכל דרך, והגיעה לגמ"ח של איציק איטח, ממתנדביה הגדולים של העיר, אדם שעוזר לכל מי שזקוק בלי לשאול שאלות רבות מידי, על ידי אנשים שהפנו אותה לשם. בדרך כלל מבקשים ממנו אנשים מזון להם או למשפחתם, אולם ר' סיפרה כי היא מחפשת גם מקום ללילה שכן קר מאוד בחוץ וגשום ולה אין מקום להיות בו למחסה.

איטח לא חשב פעמיים ומיד הציע לה להישאר ללילה בגמ"ח שלו. בנוסף, הוא סידר לה מקום ללון ללילה והודיע לר' כי היא יכולה לאכול כרצונה מכל מה שנמצא במקרר הגמ"ח, וכי בבוקר הוא ינסה למצוא לה פתרון קבוע. ר' אכן נותרה ועברה את הלילה וישנה בגמ"ח ולפחות ללילה אחד היה לה פתרון. היא הודתה לאיטח שכפי שהבטיח כי יגיע בבוקר מוקדם לראות מה עם ר' ולנסות למצוא משהו קבוע עבורה.

בבוקר כשהגיע, הוא גילה כי ר' הייתה כל כך רעבה ואכלה כל מכל הבא ליד, כי ידעה שלא בטוח שיהיה לה גם למחר. איטח: "היא אכלה חצי מקרר. הייתה רעבה במצב נוראי. ברור לי שלא אכלה מספר ימים". איטח מיהר להתקשר לגורמי הרווחה בעיר שהגיעו לעזור. אבל כשר' הבינה כי גורמי רווחה מטפלים בעניין, היא חששה משום מה מבואה של המשטרה לקחת ממנה פרטים, והחליטה לברוח מהגמ"ח. היא אספה את חפציה וכשראתה שאיש לא מבחין, פשוט עזבה את המקום במהירות.

איטח: "חבל שברחה, באמת ניסינו לעזור. שלא יהיה מצב שמישהי נמצאת ברחוב בלי אף אחד בעולם ובלי כלום. בגדיה שעליה וזהו. זה עצוב לדעת שיש דבר כזה. למרות שברור שיש כאלה לא מעטים. לך תדע עכשיו איפה היא? מה איתה? ואיך היא מוצאת לה מקום ללילה לישון ומה לאכול. עצוב".

ר' חזרה לרחוב. כמותה יש עוד. אם ראיתם אותה מסתובבת ברחובות בלילה תדעו שרוב הסיכויים שהיא לא אכלה כמה ימים ובוודאי לא מוצאת לה מקום לישון. מי שחיפשה לה פתרון מרחובות דימונה ברחובות אשדוד, הגיעה מהר מאוד לאותו המצב. דרת רחוב שכל רצונה הוא לשרוד.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך