במשטרה מעריכים: 200 אלף שקלים מזויפים "מפוזרים" באשדוד

מגיפה של ממש: אלפי שטרות מזויפים של 100 שקל החדש מסתובבים ברחבי העיר, ומי שעומד מאחורי הזיוף המתוחכם של השטר החדש הוא ככל הנראה ארגון פשיעה גדול. במשטרה חושדים שהשטרות המזויפים הודפסו בבתי דפוס בדרום הר חברון, וגם כאן באשדוד, והופצו לשוק בעיקר דרך תשלום לנהגי מוניות ובבתי עסק קטנים
במשטרה מעריכים: 200 אלף שקלים מזויפים "מפוזרים" באשדוד

זייפני שטרות בדרום הארץ ובשטחי הרשות הפלסטינית הפיצו בשבועות האחרונים כמה עשרות אלפי עותקים מזויפים של שטר 100 שקל החדש בשווקים באזור אילת, באר שבע, אשקלון, רמלה, לוד ואשדוד. ההערכות הן שתוך ימים ספורים השטרות המזויפים יעשו את דרכם לצפון הארץ.

במשטרה חושדים שהשטרות המזויפים הודפסו בבתי דפוס בדרום הר חברון, בבאר שבע ובאשדוד, והופצו לשוק דרך תשלום לנהגי מוניות ובבתי עסק קטנים. "עשיתי קניות בשוק. שילמתי ב-200 שקל החדש וקיבלתי 100 שקל בשטר חדש. לא חשבתי שזה מזויף. למי יש זמן לבדוק בלחץ של יום שישי. כשבאתי לקנות במאפיה אמר לי אחד העובדים שהשטר מזויף. הייתי בהלם", סיפר שרון, תושב אשדוד. והוא לא היחיד. היו עוד כמה מקרים בכמה בתי עסק אחרים ברחבי העיר שבהם לקוחות ניסו לשלם בשטר מזויף של 100 שקל.

"תמיד בשבועות הראשונים של החלפת השטרות אנחנו בכוננות ספיגה. בודקים כל שטר בעיקר של 100 שקל שהכי הרבה מזייפים. יש לנו עט מיוחד שבודק וגם הוראות של בנק ישראל כיצד נראים שטרות מזויפים. אני מאמין שבקרוב תהיה מגיפה של זיופים. אם לא נהיה ערניים נספוג הפסד של אלפי שקלים בחודש", סיפר עובד באחת המאפיות בעיר.

גם כמה נהגי מוניות נפלו בפח כאן באשדוד, כאשר נוסעים מסרו לידיהם שטרות מזויפים של 100 שקל. "לקחתי נוסע ממרכז העיר לכיוון תחנת הרכבת. הלקוח מסר לי שטר של 100 שקל. לא חשדתי בכלום, כשבאתי לקנות פיתה בשווארמה באחת המסעדות הבעלים אמר לי שזה מזויף", סיפר אחד הנהגים לחבריו בתחנה.

איך תוכלו להבדיל בין המקור לזיוף? השטרות המזויפים קטנים יותר מהשטרות שהודפסו על ידי בנק ישראל. דמותה של לאה גולדברג לא משתקפת באור ואיכות הנייר מזכירה יותר נייר של מכונת צילום.

מאחורי הזיופים עומדים חיילים בארגוני פשיעה ועבריינים בשטחי הרשות הפלסטינית, המתמחים בזיוף שטרות ותעודות זהות ישראליים ומחזיקים בבעלותם בתי דפוס משוכללים. לעיתון "המגזין" נודע, כי משטרת ישראל עושה מעת לעת בדיקות בבתי דפוס ומכוני צילום גדולים ברחבי הארץ, כדי לברר האם הם מעורבים בצורה כלשהי בזיוף השטרות. "הגיעו אליי כמה בלשים לבדוק את בית הדפוס ואת המחשבים שאנחנו לא מדפיסים שטרות מזויפים", מספר בעל בית דפוס באשדוד.

וגם הזיופים של מטבע 5 שקלים יוצאים מאשדוד…
אחרי זיוף השטרות המאסיביים ומטבע של עשרה שקלים, הגיע גם תורו של מטבע החמישה שקלים. בחודשים האחרונים פעלה בדרום רשת שבה חבר עבריין בכיר בארגון פשיעה, שהייתה מעורבת בהפצת מטבעות מזויפים של חמישה שקלים. השלל שלהם: מאות אלפי שקלים. תושב אשדוד בן 40, חרט במקצועו, שכר מבנה תעשייה גדול באזור התעשייה בערד. על פי החשד החרט ייבא לארץ מכונות מיוחדות להטבעת מטבעות של חמישה שקלים, אונקיות זהב, מטבע של 15 רובל ומטבעות עתיקים (מילים). הוא נעזר בצעיר בן 27, אף הוא מאשדוד, שסייע לו בהפצת המטבעות. החרט ייצר מטבע של חמישה שקלים בכל שלוש שניות. כל מטבע עלה לו 90 אגורות בלבד, והוא מכר אותם תמורת שניים וחצי שקלים. המשטרה מעריכה שהוא הספיק לייצר כמה עשרות אלפי מטבעות שכבר ממלאות את הקופות בפיצוציות, בשווקים ואצל נהגי מוניות. על פי החשד המטבעות הוזמנו על ידי עבריין שאת שמו חשש החרט לחשוף בפני החוקרים. "הוא השתמש בחומרי גלם ובסגסוגת מיוחדת להטביע את המטבע המזויף, שהקשתה אפילו על נציגי בנק ישראל להבחין בין המקור למזויף", גילה רס"ב אשר אלימלך, ראש צוות החקירה ביחידת ההונאה במשטרת המחוז הדרומי, "איכות הזיוף הייתה גבוהה מאוד בעיקר בגלל חומרי הגלם הייחודים שהוא ייבא לישראל".

בשבועות האחרונים הגיע מידע לחוקרי יחידת ההונאה על פעילותו של החרט בתחום זיוף מטבע החמישה שקלים, והם החלו לעקוב אחר פעילותו. חוקרי היחידה פשטו על המפעלים של החרט באשדוד ובערד, ותפסו ציוד וכמות עצומה של מטבעות מזויפים. הוא נתפס על חם בעיצומו של מלאכת זיוף. "במפעלים הללו אפשר היה לייצר מאות אלפי מטבעות מזויפים ולגרום נזק של מיליוני שקלים למשק", ציין רס"ב אלימלך, "לא נתקלנו בזיוף איכותי כזה של חמישה שקלים ובכלל. בדרך כלל מזייפים מטבעות של עשרה שקלים". במשטרה מעריכים, כי החרט זייף מטבעות עתיקים שאותם הספיק למכור לאספנים. החוקרים עצרו אותו ואת עוזרו ובימים הקרובים יוגש נגדם כתב אישום.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך