הרב שיינין: "לא תונחל דרכה של תורה במלחמה ובכפייה"

רבה הראשי של אשדוד פרסם לפני שעה קלה מכתב לתושבי העיר בניסיון לפשר ולהרגיע את סערת השבת השוררת בעיר אשדוד, "השבת חשובה, עם זאת לא תונחל דרכה של תורה בכפייה"

רגע לפני שהשבת נכנסת, פירסם רבה הראשי של העיר אשדוד, הרב שיינין מכתב הפונה לתושבי העיר בניסיון להרגעת הרוחות בעקבות מחאת השבת. במכתבו הרב שיינין פונה לתושבי העיר במסר של פיוס ואחווה, הוא מציין את חשיבות השבת, אך מנגד הוא מסביר שאין להנחיל את דרך התורה בכפייה ובמלחמה.

"עירנו התברכה מזה שנים רבות במגוון אוכלוסיות מכל המגזרים, החיים בינהם באהבה ובשלום הדיי מכבד" פתח הרב את מכתבו.

ואחר כך ממשיך: "השבת חשובה לכל יהודי באשר הוא. שכן היא הבסיס לאמנותנו בבורא עולם.  ככתוב בתורתנו "כי ששת ימים עשה ה' את השמים ואת הארץ וביום השביעי שבת ויינפש. לאור הבנה בסיסית זו, אף המחוקק קבע את יום השבת כיום מנוחה לאומי המאפשר לכל יהודי לנוח בביתו ובחברת משפחתו ולא לצאת בעל כורחו לעבודה מחשש לפיטוריו".

"עם זאת לא תונחל דרכה של השבת במלחמה, בכפייה, באווירה עכורה ובאמצעים מתסיסים. כי דרכיה נועם, תוך כדי שיח נעים וכבוד הדדי, ללא פגיעה ברגשות האחר".

לסיכום הרב פונה לתושבי העיר וקורא לפיוס ולהרגעת הרוחות ושמירה על אחדות: "לכן אני קורא לכם תושבי עירנו לעשות כל מה שביכולתכם להרגעת הרוחות בעיר, למנוע התססה על ידי גורם שהוא, ולהשבת השלווה והאחדות".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך