נירית אלבז, מעצבת שמלות כלה וערב – שלא מתפשרת על איכויות

נירית אלבז, מעצבת אופנת קוטור שלא מתפשרת על איכויות, ניראות ורמה גבוהה עם שפע של סטייל וסגנון שיקי ועכשווי, מילדות חלמה נירית אלבז לעצב שמלות כלה וערב לנשים, לפני כחמש שנים עצרה את כל שאיפותיה, והקדישה עצמה לטיפול בבנה שנולד פג. לפני כשלושה חודשים היא פתחה את בית האופנה, הנושא את שמה, ובו היא תופרת בהתאמה אישית שמלות כלה וערב. נפגשנו לשיחה מעצימה עם צעירה מוכשרת, שמשלבת בית וקריירה
"זה לא פשוט, אבל אפשרי. אל תוותרו על ההגשמה שלכן"

נירית אלבז (30) מאשדוד, נשואה ואם לשניים, היא מעצבת שמלות כלה וערב, שחיה ונושמת אמנות ואופנה כבר מגיל קטן. כמו רבים מהמעצבים, גם היא מספרת שכבר מילדות עיצבה שמלות לבובות שלה. "אני יודעת שזה נשמע קלישאתי, אבל זה נכון. אימא זרמה איתי, והייתה תופרת להן את הבגדים לפי העיצובים שלי", היא נזכרת בחיוך. גם הבית שבו גדלה נירית היה מלווה ביצירה. היא ראתה את סבתה ואמה תופרות, האם גם הייתה מורה לאמנות, ונירית הלכה בעקבותיהן. היא למדה אמנות, עשתה בגרות באמנות ואחרי הצבא למדה אופנה ועיצוב על כל מה שכרוך בכך. "האומנות תמיד ליוותה את חיי", אומרת נירית, "ואני רואה באופנה אמנות לכל דבר. שילובי צבעים וטקסטורות תמיד משכו אותי, ועבורי להלביש אישה זה סוג של יצירה. תמיד עניין אותי איך להלביש, ליפות ולשדרג. היה לי חשוב מאוד ללמוד את מקצוע תורת התפירה והעיצוב. זה לא שקמתי בוקר אחד ואמרתי 'איזו שמלה יפה, בוא נתפור כזו ונעשה עסק'. זה מגיע ממקום עמוק יותר, אפילו שורשי".

לעצב עבור נשים שמלות כלה וערב היה חלומה של נירית, אך לפני חמש שנים היא נאלצה לעצור את כל התוכניות ולטפל בבנה. "הוא נולד בסוף חודש שישי, ולא ידענו מה יהיה. מה שהיה ברור זה שהכול זז הצידה, ואני מתמקדת רק בו. זו הייתה תקופה קשה. בחמש השנים האחרונות הייתי רק בשבילו". בשנתיים האחרונות התחילה נירית לעבוד מהבית. היא עיצבה שמלות ערב בתפירה אישית. "זה היה חזק ממני", היא אומרת, "וכשאני יוצרת, אני חיה". בית האופנה נושא את שמה: נירית אלבז, בבניין "בית האופרה", בחלקו הדרום-מערבי, סמוך לתחנת הדלק דור אלון.

אשדוד הוציאה מקרבה רשימה מכובדת של מעצבות שמלות כלה, שהפכו לשם דבר ברמה העולמית. כיצד ניתן להתחרות בהן?
"זה רק אומר שאני במקום טוב, מלא בעשייה. שאני פועלת בעיר שכן מבינים בה באופנה, ואפילו מעריכים. חשוב לי עם כל התחרות, להישאר נאמנה לעצמי, וכן למשוך אנשים שיתחברו לסגנון שלי. אני מאוד אוהבת לעצב עם הלקוחות שלי, להקשיב להן, להבין אותן, כי כל אחת שונה מהשנייה. בסופו של דבר אנחנו יוצרות שמלה ביחד. החלום שלה עם הרעיונות והידע שלי, וזה יוצא מושלם".

אל נירית מגיעות כלות מכל גווני האוכלוסייה. "אני פתוחה לסוגים שונים של לקוחות", היא מספרת, "הגיעה אליי בחורה דתייה, ולמרות שלבשתי חצאית קצרה ויש לי קעקועים, אחרי שהלכה למקומות אחרים, היא בחרה לעצב את השמלה אצלי. עיצבנו בעיצוב אישי שמלה מדהימה. זו השמלה שמשכה הכי הרבה תגובות ותשומת לב, היא כל כך קלאסית שאת אומרת 'וואו, אני מתגעגעת לסגנון הזה, לצניעות".

כלה המגיעה לשכור שמלת כלה או לעצב שמלה באופן אישי, מלווה ביחס חם ואישי לאורך כל התהליך. היא מקבלת גם שובל, הינומה ויש לה אפשרות לרכוש תכשיטים. היא אף יכולה להתכונן אל יום כלולותיה בבית האופנה, ולהביא אל המקום מאפר ומסרק. חדרים מעוצבים, מראות ותנאים הולמים עבור היום מאושר בחייה, עומדים לרשותה.

"אני דואגת להיות מעודכנת דרך מגזינים מהארץ ומחו"ל, כי מעבר לסטייל, לסגנון אישי שלי, יש בתחום טרנדים וחשוב להיות מעודכנים", היא מספרת. "אני לא מתפשרת על איכויות הבדים, כי זה יוצר את התוצאה הסופית המושלמת, וכמובן שאני לא מתפשרת על התפירה העילית. אנחנו מקפידות על כל פרט קטן, ורוקמות הרבה בעבודת יד".

מהם הטרנדים של שמלות הכלה כיום?
"טרנד חזק עכשיו הוא חצאית שהתפרים שלה בחוץ. בנוסף הטרנדים פונים לכיוון של דברים יותר קלילים. שמלות מנצנצות ועדיין לא כבדות, זורמות עם הגוף ומדגישות מותן. הצבעים מתפרסים על פני כל המונו-כרום של הלבן. בין אם זה שמנת, חלבי, לבן-לבן, וגם ה'ניוד', צבע הגוף, נכנס חזק. יש הרבה עיצובים שמשלבים ניוד. חוץ מזה, היום כלה לא חייבת להיות רק בלבן, היא יכולה להיות גם בשמלה כסופה".

מה קורה אם בשיחה עם לקוחה את מגלה שחלומה על שמלת הכלולות הוא חלום רע?
"חשוב לי מאוד להקשיב לכל הרצונות והחלומות. אחר כך אני אומרת ללקוחה מה אפשרי ומה לא, ובסוף אני מביאה את הטעם האישי שלי כדי להוציא אותה מעודכנת, טרנדית ושהשמלה תחמיא לה, כך שהמראה שלה יהיה מושלם".

מאין קיבלת השראה לקולקצייה שלך?
"אני סופגת השראה מכל דבר. אני יכולה לטייל עם הילדים בשדה, ופתאום יצוץ לי משהו לראש, ואז אחפש מהר בתיק דף ועיפרון כדי לשרטט את העיצוב ולא לשכוח".

מיהם המעצבים שאת אוהבת לראות יצירות שלהם?
"מהארץ אני אוהבת את אלון ליבנה. למרות ההצלחה האדירה שלו, יש שם צניעות יפה, והוא גם בא ממקום אמנותי ולא מסחרי. בחו"ל יש את בית האופנה 'מרקזה', שבראשו עומדת ג'ורג'ינה צ'פמן, שהיא השראה בפני עצמה והיא גם אימא לילדים".

וזה גם מחזיר אותנו אל העובדה שנירית חוזרת במלוא המרץ להגשים את חלומה ולפתח קריירה לצד היותה אימא במשרה מלאה. "אין ספק שזה לא פשוט, אבל אני חושבת שהכול אפשרי", אומרת נירית, "ואני קוראת לכל הנשים באשר הן לא לוותר על ההגשמה העצמית שלהן".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך