פעילי מחאת השבת הגישו מכתב לראש העיר עם 7,000 חתימות

עצומה בחתימת אלפי תושבים נגד כפייה דתית הוגשה לראש העיר ד"ר יחיאל לסרי' כמו כן דרשו לבטל ולעצור מיידית את חלוקת הדוחות בשבת
פעילי מחאת השבת הגישו מכתב לראש העיר עם 7,000 חתימות

הבוקר התקיימה פגישה בעיריית אשדוד בין ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי לבין נציגים העומדים בראש מחאת השבת, ראש העיר קיבל מהם מכתב הקורא לבטל ולעצור את חלוקת הדוחות בעיר ולשמור על הסטטוס קוו בעיר וצירפו כ-7000 חתימות של תושבי העיר.

במכתב שהגישו נכתב: "בשנים האחרונות, אנחנו עדים ללא מעט קונפליקטים המתרחשים בין חילונים לחרדים בארץ ובאשדוד בפרט, ולכן יותר מכל שמירה על הסטטוס קוו במקרה של העיר אשדוד, חשובה עד –
מאוד, לשימור צביונה של אשדוד כעיר המכבדת את כל תושביה".

עוד הוסיפו: "במהלך השנים האחרונות, עיריית אשדוד הזניחה מגזר שלם, מגזר החילוני שהוא הרוב בעיר. במקום לטפל בבעיות העיקריות בעיר כמו חינוך, נדל"ן, תיירות, תעסוקה, פיתוח היי טק, העירייה דאגה לבניית ישיבות , בתי כנסת, הרחבת הגנים לציבור הדתי ופיתוח שטחי מסחר. הצעירים המושכלים והמוכשרים בורחים מהעיר. קיימת תופעה בעיר של סגירת מוסדות חינוך חילוניים, התעלמות מצרכים של ילדים עם בעיות מיוחדות במסגרת חינוך מיוחד. העירייה צריכה להקשיב לתושביה ולדאוג כי החוקים העירוניים יותקנו בצורה דמוקרטית, שישרתו את תושבי העיר ויתחשבו באינטרסים של כלל תושביה. תפקידך ומחובתך לעשות צעדים חיוניים והכרחיים לאיחוד עמים, לחיות בשלווה ולשגשוג העיר".

בסיום המכתב דרשו בין השאר לבטל ולעצור מיידית את חלוקת הדוחות בשבת:

א. להשהות אכיפה של חוק העזר העירוני וצווי סגירה לעסקים הפועלים בשבת עד לקבלת החלטה המפורשת החדשה לעניין חוק העזר העירוני.

ב. לבטל את הדוחות שחולקו לעסקים עד היום ולעצור מיידית את חלוקת הדוחות לעסקים בגלל פעילותם בשבת, וזאת עד לקבלת החלטה מפורשת לעניין חוק העזר העירוני.

ג. לפתוח דיון בנושא גיבוש חוק העזר העירוני החדש, תוך הכנסת סייג שיאפשר לעסקים הנמצאים באזורי הבילוי ובאזורים החילוניים לקיים את פעילותם בשבת.

ד. לחוקק סעיף שיגדיר את החלוקה של העיר לאזורים חילונים ואזורים חרדיים.

ה. להעלות על סדר יום המליאה את הדיון בחוק העזר העירוני, ולאפשר לכל נבחר ציבור להביע את דעתו, ללא כבילתו להסכמות הקואליציוניות.

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך