אלפים הפגינו במחאה על סגירת עסקים בשבת

רבים הגיעו להפגנה שהתקיימה ברחבת העירייה ולהביע את מחאתם על סגירת מקומות בילוי וקניה בעיר.
אלפים הפגינו במחאה על סגירת עסקים בשבת

אלפים הגיעו הערב לרחבת העירייה בכדי להפגין נגד הכוונה לסגור עסקים בשבת ולאכוף את חוק המרכולים, בין המפגינים נכח יו"ר יש עתיד יאיר לפיד שהגיע עם פעילי מפלגתו לתמוך במפגינים.

במשך שעה ארוכה עלו לנאום בזה אחר זה הפעילים הצעירים שמובילים את מחאת השבת בעיר אשדוד, ודיברו לציבור גם בשפה העברית וגם בשפה הרוסית.

קודם לכן הגיע בשעות הבוקר שר הביטחון אביגדור ליברמן לסטאר סנטר ולביג פאשן וזאת בכדי להזדהות עם בעלי העסקים במקום, ליברמן אמר לכלי התקשורת במקום:
"אני קודם כל רוצה להתייחס לכמה אמירות ששמעתי לאחרונה על כך שלחוק המרכולים אין שום משמעות וזה הכל רטוריקה. מי שאומר את זה טועה ומטעה. לחוק המרכולים לצערי יש משמעות מרחיקת לכת. אישור החוק התקבל בכמה עיריות כפקודה להסתער. לכן כל מה שאנחנו רואים כאן באשדוד לצערי זו תוצאה ישירה של חוק המרכולים. תוסיפו לזה כמובן את הרקע הכללי, העיתוי של הבחירות המוניציפליות. לכן השילוב הזה הוא שילוב קטלני, עיר כמו אשדוד, 220 אלף תושבים, כ-60 אלף עולים וכ-50 אלף חרדים, שעד לאחרונה חיו באמת בשלום ובהרמוניה זה לצד זה. כרגע העיר מפולגת, מתח, אווירה עכורה וכל הסיפור הזה פשוט יוצר פה מתח מיותר, חיכוך מיותר לגמרי. אני מאוד מקווה שגם המגמה הזו שאנחנו רואים באשדוד לא תתפשט גם למקומות אחרים".

עוד הוסיף: "הדבר האחרון שאנחנו רוצים זה לראות חברה ישראלית מפולגת בין החרדים, לעולים, לכל הקבוצות האחרות וזו פגיעה משמעותית בחוסן הלאומי. גם במישורים האחרים אנחנו רואים גם התדרדרות והקצנה חסרת תקדים. אם אני לוקח את נושא הביטחון, לצערי מה ששמעתי בשבוע האחרון זה דבר בלתי סביר, בלתי מתקבל על הדעת כשרבה של צפת תוקף את הרמטכ"ל ודורש להדיח אותו, כשאחד מהרבנים החשובים, דווקא באותו פלג של הדתיים הלאומיים כמו הרב אבינר, גם קורא לא להתגייס לצה"ל אם אין יחידות נפרדות, כשרב ראשי לישראל מגבה את רבה של צפת, זה דבר בלתי סביר. נשים קודם כל תמיד היו חלק אינטגרלי מהביטחון של העם היהודי, מדבורה הנביאה דרך שרה גיבורת ניל"י ועד חנה סנש. גם אגב השירות המשותף, מיום שהוקם צה"ל הוקמו יחידות נח"ל. גם גדוד קרקל הוקם אי שם ב-2004. ההקצנה הזו דווקא עכשיו היא בלתי סבירה בעליל, אין לה מקום. גם לרב ראשי לישראל, גם לרב של צפת, שהם עובדי מדינה, הם חייבים לייצג את עמדות המדינה ולא כנגד המדינה. לכן אני רואה את זה בחומרה רבה, נתתי הנחיה לצבא, לא הרב הראשי לישראל, לא הרב אבינר, לא הרב אליהו, לא יוכלו לקחת חלק בשום אירוע במסגרת צה"ל. זה פשוט דבר בלתי סביר לתקוף את צה"ל, לדבר נגד שירות, ואחר כך עוד להשתתף באירועים במסגרת צבאית. אני מקווה שבאמת ראשי גם הציבור הדתי הלאומי, גם הציבור החרדי, יירגעו, כמו שאני מכבד כל אחד שהולך לבית כנסת בשבת בבוקר, אני מצפה שיכבדו מי שבא לשתות כוס קפה עם החברים."
"

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך