מה קורה בחדר המיון של בית החולים "אסותא"?

אין שום הצדקה לכך שחולה המגיע לחדר המיון ב"אסותא" ימתין 10 שעות עד שיסיים את המסלול הרפואי המוכר לכולנו מביקורים בחדרי המיון
כניסה למיון אסותא אשדוד

כמה שנים המתנו וייחלנו לפתיחת בית חולים באשדוד? כמה עמלו ועבדו קברניטי העיר, ובעיקר ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי, כד להגשים את החלום לתושבי אשדוד שיהיה לנו בית חולים במרחק נגיעה מהבית שלנו? הפוליטיקאים ואנשי הציבור עשו את שלהם, והחלום הפך למציאות עם פתיחת בית החולים "אסותא" אשדוד. מרגע זה, לפני חודשיים לערך, המקל הועבר אחר כבוד לאנשי המקצוע שמנהלים את בית החולים הכי חדיש והכי מתקדם בארץ. עכשיו חובת ההוכחה עליהם, ויש להם הרבה מאוד עשייה בדרך הארוכה הזו.

איש לא מצפה שבית החולים "אסותא" יהפוך בן יום למרכז הרפואי הכי מקצועי בארץ. ברור שחבלי הלידה קשים, וברור שיש לא מעט באגים שמשפיעים בצורה ישירה ועקיפה על איכות השירות שמקבלים החולים. גם העומס האדיר לא עושה לצוותים הרפואיים חיים קלים. מידי יום נרשמת תפוסה של 100% ויותר בבית החולים החדש, ויש לא מעט מקרים שחולים מופנים למרבה הצער לבתי חולים אחרים, בשל הפקק האנושי שנוצר ב"אסותא".

יחד עם זאת, אני מצפה שהנהלת בית החולים תייעל ותשפר את השירות הרפואי תוך כדי תנועה, מאחר ובשולחן המערכת שלנו הצטברו עד עתה עשרות תלונות של תושבים מאוכזבים, חלק נכבד מהתלונות מעוררות דאגה.

למשל, אין שום הצדקה לכך שחולה המגיע לחדר המיון ב"אסותא" ימתין 10 שעות עד שיסיים את המסלול הרפואי המוכר לכולנו מביקורים בחדרי המיון. תמיד התלוננו על העיכובים הבלתי נסבלים ב"קפלן", ועל נחת הרוח והאווירה החפיפניקית שלעיתים השתלטה על הצוות הרפואי שם, ואת זה אני אומר מחוויה אישית שעברתי במקום לפני מספר חודשים. את זה אני לא מקבל בשום מצב ובלי שום תירוץ, גם שיהיה ההגיוני ביותר.

בית החולים "אסותא" אשדוד חייב לחרוט על דגלו את זמן ההמתנה הסביר בחדר המיון, גם במחיר של קליטת עובדים נוספים וייעול השירות. יש הרבה מאוד אשדודים שהגיעו לחדר המיון ועברו גיהינום של ממש, עם שירות איטי להחריד, ובחלק מהמקרים תלונות על איכות השירות הרפואי. מנכ"ל בית החולים חייב לטפל בסוגיה הזו במלוא העוצמה, כי כאן מדובר בפרצוף של "אסותא", במסר הראשוני שמועבר לנו, מקבלי השירות, מהביקור בחדר המיון. אם אני ממתין 10 שעות כדי לחזור הביתה מבעיה רפואית פעוטה ממנה אני סובל, חרצתי את דינו של בית החולים ולא משנה מה קורה במחלקות הפנימיות.

אני מתכוון לעקוב באופן אישי אחר זמן ההמתנה בחדר המיון, וגם להגיע כ"חולה מדומה" כדי לראות מקרוב איך מתנהל חדר המיון, ומבטיח לפרסם כאן את ממצאי הבדיקה הזו. בעניין הזה לא יהיו הנחות, כי תושבי אשדוד ראויים לקבל סוף-סוף שירות רפואי מקצועי ויעיל בעיר שלנו. בשביל זה המתנו עשרות שנים, ולא כדי שנתייבש בחדר המיון כאילו מדובר באיזה בית חולים פרימיטיבי במדינת עולם שלישי.

יש עוד בעיות אחרות ב"אסותא", ואותן אני מקבל בהבנה כי המערכת עדיין לומדת לעבוד תוך כדי שהיא נותנת שירות לעשרות אלפי מטופלים מרגע גזירת הסרט. אני בטוח שהבעיות הללו ילכו ויצטמצמו ככל שהזמן ינקוף והמערכת תיכנס לעבודה בקצב הנכון.
בסך הכל יש הרבה מאוד דברים טובים ב"אסותא", ויש גם לא מעט מחמאות על הפעילות של המחלקות המקצועיות, בהן מתבצעת עבודה מדהימה. בסופו של דבר השבחים והמחמאות חשובים מאוד, אבל חשוב יותר לתקן את הבעיות הבוערות, ובעיקר לטפל בניהול חדר המיון, זהו המבחן האמיתי של מנכ"ל בית החולים.

ואחרי הכל, רק שנהיה בריאים…

שבת שלום!

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך