"לא נאפשר בניית 750 יחידות דיור ברובע טו'"

כזכור, הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה החליטה להפקיד תוכנית בבנייה ברובע ט"ו בעיר, הכוללת מתחם מגורים המשולב בשטחי מסחר ומבני ציבור. תושבי הרובע זועמים על ראש העיר ומקבלי החלטות בעירייה: "לא נשב בחיבוק ידיים, ד"ר לסרי שיקר אותנו"
"לא נאפשר בניית 750 יחידות דיור ברובע טו'"

כזכור, הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה דרום, בראשות דוד לפלר, החליטה לא מכבר להפקיד תוכנית להקמת מתחם מגורים הכולל מבני מגורים בהם כ-750 יחידות דיור, לצד שטחי מסחר ומבני ציבור באשדוד. במרכז המתחם, יוקם פארק ציבורי שיתפרס על שטח של 17.5 דונם. מדובר במתחם שעמד במוקד הסערה, בשל התנגדות של חלק מתושבי רובע ט"ו.

התוכנית מציעה תמהיל בינוי מגוון הכולל מבני מגורים בני 17 ו-15 קומות, מבני מגורים בני 27-11 קומות המשלבים בקומת הקרקע שטחי מסחר, ומבני מגורים בני 19-11 קומות המשלבים מגורים מעל קומות מסחר ומבני ציבור, גני ילדים ומעונות יום. עוד מציעה התוכנית הקמת שני שטחי ציבור על שטחים של 6 ו-8 דונם המיועדים לשירותי חינוך, קהילה, דת, חברה ותרבות. התוכנית מתפרסת על שטח כולל של כ-63 דונם וממוקמת ברובע ט"ו במתחם שבין מפגש שדרות גורדון ושדרות רוטשילד לבין רחוב חנה רובינא.

יו"ר הוועדה המחוזית דרום, דוד לפלר ציין: "התוכנית הינה חלק ממדיניות הוועדה המחוזית בשיתוף הרשות המקומית לעיבוי השטח העירוני באשדוד, וזאת כדי לשמור על השטחים הפתוחים. מדובר בתוכנית המאפשרת איכות חיים גבוהה לתושבים, ע"י שילוב של מגורים עם שטחי מסחר, מוסדות ציבור ופארק מרכזי שישמש את כל תושבי הרובע". התוכנית הוגשה על ידי רשות מקרקעי ישראל ונערכה על ידי האדריכל אסף שקד ממשרד תיק פרויקטים ז.ט. בע"מ.

תושבי רובע ט"ו החליטו לצאת למאבק רחב היקף נגד עיריית אשדוד והעומד בראשה ד"ר יחיאל לסרי. התושבים זועמים ואומרים כי "ממש בקרוב נחריף את המאבק, ונעשה כמה פעולות שיפתיעו מאוד את מקבלי ההחלטות בעיריית אשדוד. ד"ר לסרי שיקר אותנו ובסופו של דבר הוא יקבל את התשובות בבחירות לראשות העיר".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך