הקרב סביב השבת: העירייה מגייסת פקחים לא יהודיים

בעיריית אשדוד מתכוונים להמשיך ולאכוף את "חוק המרכולים", ופרסמה מכרז לגיוס פקחים לא יהודיים. הפקחים יקיימו את החוק החל מהשבת הקרובה
הקרב סביב השבת: העירייה מגייסת פקחים לא יהודיים
המאבק על השבת "בביג". סוחף רבים במדינה שצופים לעבר אשדוד

סערת השבת ממשיכה לעורר גלים באשדוד, והמחאה של הציבור החילוני ממשיכה להרים ראש. בעיריית אשדוד מתכוונים לממש את "חוק המרכולים", וישנה כוונה לרשום דוחות לעסקים שיפעלו בשבת במרכזי הקניות הגדולים.

לשם כך, עיריית אשדוד פרסמה מכרז לאיתור פקחים שאינם יהודים, אשר יאכפו את חוקי העזר העירוניים. אחת הדרישות הבולטות: "המשרה מיועדת לאוכלוסיה שיום שבת איננו יום המנוחה שלה", כלומר המכרז פונה לאוכלוסיה הלא יהודית. המועד האחרון להגשת מועמדות הינו עד ה- 25.1.18.

כזכור, פקחים יהודים פעלו בשבת האחרונה נגד עסקים העובדים בשבת, דבר שגרר מחאה ברחבי העיר. עיקר הטענות היו כי יש בעייתיות שפקחי העירייה יעבדו בשבת ויאכפו את חוקי העזר העירוניים.

בעיריית אשדוד הבינו כי המציאות החדשה, לאחר "חוק המרכולים", אינה פשוטה כלל ועיקר. זה אומר הקשחה מול עסקים הפועלים בשבת, רישום דוחות ופעולות משפטיות נוספות, נגד המפרים את החוק החדש וכמו כן העסקת עובדים לא יהודים שיאכפו את החוק. עיריית אשדוד הגיבה בעניין ופרסמה תגובת הבהרה: "כבר בשנת 2016 פרסמה עיריית אשדוד מכרז זהה לגיוס פקחים אשר יכולים לעבוד בשבת במגוון תחומי עבודות פיקוח כחלק מתחזוקת העיר ושמירה על חוקי העזר העירוניים הנהוגים בעיר. למכרז בזמנו לא ניגשו מועמדים שעמדו בתנאיו. לכן העירייה חזרה ופרסמה מכרז דומה בתקווה כי הפעם יימצאו פקחים מתאימים".

לאחרונה יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני, התייחס לעניין אכיפת חוק המרכולים: "יש בעיה גדולה של אכיפת החוקים, והסיכום היה, היות ובמשרד הפנים יש מאות אולי אפילו יותר מזה, פקחים שמטפלים במסתננים, והם פקחים גויים, פקחים שאינם יהודים, לא משנה, הנושא של אכיפה בתוך חודשיים נכנס למסלול שהמסלול הזה חיובי ואני מקווה שאכן הדברים האלה יקרו. אם תסתיים כל המערכת הזו שעליה דיברנו, אנחנו לא רק שומרים על הסטטוס קוו, אנחנו גם מתקדמים בנושא של שמירת שבת".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך