עמיל מכס וסבל חשודים בניסיון להסתיר סחורה הדורשת אישורי ייבוא מיוחדים

בית משפט השלום באשדוד הורה על מעצרם ושחרורם בערבות של סבל ועמיל מכס באשדוד. על פי החשד השניים לכאורה ניסו להעלים ארגז מבדיקת המכס בשל העובדה שהחומר בתוכו מצריך אישורים מיוחדים ממכון התקנים.
נמל אשדוד

בית משפט השלום באשדוד הורה על מעצרם ושחרורם בערבות של סבל ועמיל מכס באשדוד בחשד כי ניסו להעלים ארגז מבדיקת המכס בשל העובדה שהחומר בתוכו מצריך אישורים מיוחדים ממכון התקנים. החקירה בתיק התבצעה על ידי יחידת יס"מ (סמים ומכס) במכס אשדוד.

כמפורט בבקשת המעצר, במסגרת עבודתו, עמיל המכס (שמור שמור במערכת) מבצע מספר פעולות עבור יבואנים המשתמשים בשירותי החברה בה הוא עובד. לפני כשבועיים, הגיעה מכולה לבדיקה מקיפה של המכס. הוא נכח בעת הבדיקה כנציג היבואן. המכולה הכילה, בין היתר, דבקים אשר על פי הצהרת היבואן אינם דורשים אישור מיוחד.

החשוד התבקש על ידי פקיד המכס להכין את המכולה לבדיקה ולשם כך ליצור שביל גישה אל הקרטונים בה. לאחר שפקיד המכס התפנה לפעולות נוספות שעליו לבצע, נצפה החשוד על פי הטענות יחד עם חשוד נוסף, העובד כסבל (גם שמו שמור במערכת) , בחברה אחרת, שהגיע לבדיקת המכולה כמתנדב ולא כסבל, נכנסים למכולה למשך זמן ממושך ומבצעים מספר פעולות שבסיומן הוציא קרטון ממנה בעוד הסבל משגיח ומתבונן שאף אחד לא רואה. עמיל המכס החשוד לקח את הקרטון והסתיר אותו מאחורי דלת המכולה הפתוחה ולאחר מכן ניגש לשם הסבל וערם קרטונים נוספים סביב הארגז המדובר.

לאחר פעולות אלה שהתבצעו על ידי שני החשודים אותר הארגז שהוסתר ובדיקתו העלתה כי הוא מכיל דבקים לחיווט חוטי חשמל שייבואם מצריך אישור מיוחד ממכון התקנים. המכולה נבדקה באופן יסודי ונמצאו בה 250 ארגזים המכילים 125,000 יחידות של דבקים אלה.

בחקירתו הודה על פי המשטרה עמיל המכס כי ידע שהמכולה מכילה דבקים שייבואם מצריך אישור מיוחד כאשר אין בידיו של היבואן להשיג את האישורים האלה, ולצורך כך הוא התבקש על ידו להסתיר את הארגזים המכילים את אותם דבקים כדי להימנע מהגשת האישורים הרגולטוריים הנדרשים. הוא מסר כי ביצע זאת מספר פעמים בהזדמנויות שונות, כאשר באחת הפעמים הוא קיבל לכאורה על פי החשד מהיבואן כ- 3000 ₪ והיה אמור לקבל תשלום זהה גם במקרה זה.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך