החיים בזבל: הזבל עולה על גדותיו ברחוב הסייפן

תושבי רחוב הסייפן ברובע ח' טוענים כי 4 מטמנות האשפה אינן מספיקות ל-5 בניינים בני 14 קומות, וכי זבל רב נערם מחוצה להן. בנוסף, משתמשים במטמנות גם חנויות שנמצאות באזור, אחד התושבים: "צריך עוד מטמנות, מדובר בסכנה תברואתית". העירייה: "שיפנו למנהלת הרובע"
החיים בזבל: הזבל עולה על גדותיו ברחוב הסייפן

4 מטמנות של זבל משרתות 5 בניינים בני 14 קומות. זו טענה של דיירים תושבי רחוב הסייפן ואנשים נוספים שמגיעים למקום. אחד מהם אפילו צילם את המקום כשהוא מלא באשפ,ה שרובה זרוקה מחוץ למטמנות. הוא העלה תמונות לפייסבוק, והדבר כרגיל גרר אחריו תגובות רבות, לכאן ולכאן…

המדובר במטמנות ברחוב הסייפן ברובע ח', אבל מסתבר כי המטמנות לא משרתות רק את הדיירים הרבים ואת המשפחות הרבות שגרות במקום, אלא גם עסקים נוספים. "זורקים שם ירקות ולכלוך רב מהחנויות שיש באזור. צריכים שם לפחות עוד 2 מטמנות וגם זה לא בטוח שיספיק". אמר אחד הדיירים במקום. ההערכה היא שמדובר בכ-140 משפחות, וזה לא כולל כמובן את העסקים שבמקום.

בנוסף מבקשים הדיירים כי אזור המטמנות יסומן באדום לבן, בכדי שמכוניות לא יחנו שם. אם זה יקרה, הרי שלפחות הגישה לא תמנע מהאנשים שגרים באזור. כרגע נוצר מצב שמכוניות רבות חונות גם ליד ובאזור המטמנות וחוסמות את המקום, כך שלפעמים אין גישה וחלק מהדיירים לא יכולים להגיע, והתוצאה היא שחלק מהזבל נזרק מחוץ למטמנות.

יש לציין כי בין המגיבים היו גם כאלה שהטילו את האשמה על הדיירים ולא רק על העירייה. אחד מהמגיבים אמר: "לא מבין, כל דבר מאשימים את העירייה. הכל מתחיל מהתושב שזורק ליד הפח ולא בפח, אז שכל אחד ידאג לסביבה שלו ותראו אם זה ייראה כך".

לעומתו אחד התושבים הגיב על המצב: "שיעשו עוד 4 מטמנות זבל. מה קרה? בקיץ בטח מסריח וזבובים. השם ירחם, כמו חירייה".

היה גם מי שאמר כי בעלי העסקים במקום לא צריכים לזרוק את הזבל במקום שמיועד לדיירים וכי עליהם למצוא פיתרון אחר. אחד האנשים שעובד בפינוי האשפה במקום הגיב אף הוא ואמר כי מדובר בדבר שקורה כבר הרבה זמן. לפחות מספר שנים.
מהעירייה נמסר בתגובה: "אם לא נעשתה פנייה מסודרת למוקד 106 או למנהלת הרובע, הם צריכים לפנות בכדי שהעניין יטופל".

היה מי מהתושבים שאמר כי יש בדעתו לפנות למנהלת הרובע, אולי יימצא פיתרון לרווחת כולם. לתושבי המקום ברור כי לא יוכלו למשך זמן רב להישאר במצב הזה. היה גם מי שהגיב והוסיף כי "בונים תמ"א 38 ומוסיפים עוד 3 קומות למעלה ואחד מסביב לבניין והוסיפו רק טמון אחד".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך