"כשאגדל אני רוצה להציל אנשים כמו אבא"

שלו בהר, רק בן 8, אבל רוצה להיות כמו אבא אבי, שהוא חובש ב"איחוד הצלה". הסיפור של שלו הוא מדהים, בכל פעם שאביו יוצא לאירוע הצלה, שלו רץ עם האבא גם ומחכה לו ברכב, אבי: "אפילו כשהיה בגן, הוא היה המבוגר האחראי ועוזר לכל מי שנפצע או בכה". שלו: "אני גאה באבא"
"כשאגדל אני רוצה להציל אנשים כמו אבא"

כשאבי בהר (40), חובש ב"איחוד הצלה", יוצא מהבית לאירוע אליו הוזעק להציל עוד חיים, המשפחה כבר מתורגלת. יש לו שלושה ילדים, בת 12, בן 8 ועוד תינוקת בת שנה. שני הילדים הבוגרים יותר, מסייעים לו. הבת מביאה את המכשיר, הבן רץ לפתוח את המעלית. אבל פה מסתבר זה לא נגמר, בחלק לא קטן מהמקרים הבן שלו, עושה הכל להצטרף לאבא. פשוט שלו בן ה-8 רוצה כשיגדל להיות בדיוק כמו אביו. חובש ב"איחוד הצלה".

אבי בהר, שעובד בנמל על סמיטריילר, הוא כבר שנתיים מתנדב ב"איחוד הצלה". בכל אירוע הוא יוצא להציל חיים, אבל גם מטפח את דור העתיד הבא תוך כדי, שזה הבן שלו. אל תקלו ראש, לשלו בן ה-8 שהוא רק בכיתה ג', יש כבר תיק עזרה ראשונה, הוא קיבל בנוסף, בפורים האחרון, וסט של "איחוד הצלה" וכובע כמובן ומאז הוא יוצא איתם לכל אירוע. הוא גדל לתוך ההצלה.

אבי בהר: "שלו מחובר לעניין. כשיש אירוע הוא מתלבש כמוני עם הוסט והכובע, לוקח לפעמים את תיק הקטן שלו שיש בו תחבושות ודברים דומים של עזרה ראשונה ומצטרף. אני מקפיד שאם זה אירוע קשה לא להביאו, אבל לפעמים הוא איתי כבר ברכב ואנחנו יוצאים לשטח. אם זה אירוע שהוא לא צריך לראות, הוא נשאר באוטו. אם לא הוא מסתכל ובוחן, רואים שהוא לומד".

ומה יש לשלו, "החובש לעתיד", להגיד: "אני גאה במה שאבא שלי עושה. יום אחד כשאגדל גם אני רוצה להציל אנשים כמו אבא". מסתבר שיש מאחורי הדברים האלה גם כיסוי. כשהיה בגן, לדוגמא, הגננת לא הבינה למה בכל פעם שילד מקבל מכה או בוכה, הוא מתנהג כמו המבוגר האחראי, וניגש להציע לו עזרה ובודק מה שלומו של הילד שנפגע, או בכה.

שלו לומד בבית הספר "צפרירים". בטיול האחרון אביו יצא איתו כהורה מלווה וכמובן כחובש. מי לדעתכם סחב את תיק העזרה הראשונה כל הזמן? נכון, שלו… הוא התעקש שהוא יעזור עם התיק. מבחינתו זה ברור שאם מדובר בעזרה ראשונה, אז זה הוא. בדיוק כמו אבא שלו.
אבי בהר מסכם: "אני גא בזה. אני גאה שאני מגדל דור שני של אנשים שמתנדבים ורוצים להציל אנשים אחרים. אם הבן שלי ימשיך בזה, לא יהיה מאושר ממני". אז אם בפעם הבאה שתראו את הרכב של "איחוד הצלה" במהלך אירוע ואיתו ילד מתוק בן 8 שלבוש כאחד מאנשי ההצלה, אל תתבלבלו, זה שלו. בוודאי תגלו שהוא מסתכל על כל פעולה שהחובשים עושים להציל חיים, אבל יום אחד תהיו בטוחים שהוא יהיה זה שיגיש את העזרה הראשונה.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך