בית המשפט פסק כי גלילי ישלם 325 אלף שקל לד"ר לסרי

דרמה של ממש בעולם התקשורת באשדוד. מנחם גלילי בן ה-74 ייאלץ להיפרד מסכום של 325 אלף שקל תוך חודש ימים, לאחר שהפסיד בתביעת לשון הרע שהגיש נגדו ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי. גלילי יהיה חייב להפקיד את הסכום העצום הזה בקופת בית המשפט תוך 30 ימים, וכבר הודיע כי בכוונתו לערער על ההחלטה הקשה.
מנחם גלילי ספג מהלומה כואבת מבג"צ

כזכור, ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי, החליט להגיש תביעת לשון הרע נגד גלילי כבר לפני מספר שנים. גלילי פרסם (ועדיין מפרסם על בסיס שבועי) כתבות קשות נגד ראש העיר, שטוען כי רובן אינן מדויקות בלשון המעטה ורחוקות מהמציאות, הכל כדי לסגור איתו חשבונות כי לא הסכים ליישר עימו קו בשורה של דרישות.

ד"ר לסרי טען בבית המשפט כי גלילי הפך מתומך נלהב שלו למתנגד הגדול ביותר זמן קצר לאחר בחירתו בשנת 2008, משום שסירב להיענות לבקשותיו השונות, בקשות שחלקן על גבול הפליליות. מנחם גלילי טען מנגד כי הוא מבצע את תפקידו כעיתונאי-חוקר, המצביע על ליקויים בתפקודם של העירייה ושל העומד בראשה.

לאחר דיונים רבים, שבחלקם נשמעו דברים קשים משני הצדדים, גלילי והמקומון "השבוע באשדוד" שבבעלותו ובעריכתו, חויבו לפצות את ד"ר לסרי בסכום של 275 אלף שקל, על שני פרסומי לשון הרע שנעשו בזדון. כך קבעה שופטת בית משפט השלום בבאר שבע, מיכל וולפסון. השופטת וולפסון לא נכנסה למניעי הצדדים, אלא בחנה לגופם את שלושת הפרסומים בגינם תבע לסרי פיצוי, וקיבלה במלואה את תביעתו לגבי שניים מהם. חשוב לציין כי מדובר בסכום המירבי הקבוע בחוק.

בפרסום הראשון נטען, כי לסרי הפר את הקוד האתי החל על ראשי הרשויות המקומיות, בכך שמינה למשרות בעירייה רבים ממי שתמכו בו בבחירות 2008. השופטת וולפסון קבעה כי הפרסום היה שקרי, משום שבאותה עת טרם נכנס לתוקפו הקוד האתי. עוד נמצא, כי לא היה אמת בחלק של הפרסום בו נאמר שמדובר במאות עובדים, שכן לסרי מינה רק אחדים מתומכיו לתפקידים בעירייה, וכי גלילי לא הוכיח את טענתו לפיה לסרי תפר מכרזים למקורביו.

הפרסום השני היה ראיון שהעניק גלילי ל"רדיו דרום", ובו בין היתר, תיאר את לסרי כעבריין וסחטן, וטען שמימן לעצמו "סוללה של מאבטחים" וביצע מינויים פיקטיביים. השופטת וולפסון קבעה, כי השימוש במילה "סחטן" נעשה בתגובה לשימושו של לסרי באותה מילה כלפי גלילי, אך אין לגלילי הגנה לגבי תיאורו של לסרי כעבריין וכאחראי למינויים פיקטיביים.

השופטת וולפסון דחתה את התביעה לגבי הפרסום השלישי, בו נטען שלסרי מנסה לפתות את גלילי לשנות את הקו כלפיו על-ידי הצעת משרות לבניו. לדברי וולפסון, עיקרו של הפרסום היה הטענה לפיה לסרי אינו מצליח להפריד בין תפקידו הציבורי לבין ידידות אישית, ובהקשר אליו הוכח שזו הייתה דעתו בתום לב של גלילי.

לגבי סכום הפיצוי אומרת השופטת וולפסון כי היא עצמה ספגה ביקורת קשה מגלילי, אך החליטה שאין צורך שתפסול את עצמה משום שעזבה את העיר לפני בחירות 2008. היא אומרת כי הוכח ששני הפרסומים נעשו במזיד במטרה לפגוע בד"ר לסרי, ולכן פסקה את הסכום המירבי הקבוע בחוק למקרים כאלו. גלילי גם חויב בתשלום הוצאות בסך 50 אלף שקל. את לסרי ייצגו עו"ד עמוס ון-אמדן ושלומית הראל-שוורץ.

במערכת הפוליטית באשדוד היו כאלה שהביעו שביעות רצון מההחלטה הקשה של בית המשפט ואמרו: "הגיע הזמן שמנחם גלילי ישלם מכיסו על העוולות והשקרים שלו. הוא פגע במאות אנשים לאורך השנים, וכמעט תמיד הצליח לחמוק מתביעות כאלה ואחרות. הפעם ראש העיר החליט ללכת עד הסוף, והצדק יצא לאור".

מנחם גלילי מסר בתגובה לפסק הדין: "מדובר בפסק דין הזוי במסגרת כתבה שנכתבה בעבר על ידי הכתב שי מלול. אין לסכומים אח ורע בפסיקת בתי המשפט. תוך זמן קצר יוגש ערעור, ואין ספק שבית המשפט המחוזי יעמיד את השופטת מיכל וולפסון על טעותה הקשה. פסק דן זה לא ירפה את ידינו, נמשיך לחשוף מחדלים ושחיתויות כפי שעשינו בעבר".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך