תיעוד קשה: מכות – אלימות ואבנים בבית ספר באשדוד

דקירה, כוויות, זריקת בלוקים ועוד, כל זה קרה בין תלמידים בבי"ס לחינוך מיוחד באשדוד, השייך דווקא למגזר החרדי
תיעוד קשה: מכות - אלימות ואבנים בבית ספר באשדוד

הורים ותלמידים בבית ספר מיוחד באשדוד, השייך לבית ספר חרדי בעיר, מגוללים מציאות קשה של אלימות, המתקיימת בין כותלי בית הספר – ומחוצה לו.

ההורים, שאת סיפורם פרסמה נעמה עוזרי במעריב אונליין, מספרים על מקרי אלימות קשים בין תלמידים: דקירה שאירעה לאחרונה, תלמיד שקיבל כוויה מבורג רותח שהניח עליו תלמיד אחר – וכמובן מכות שתועדו בסרטון, כאשר אנשי צוות יושבים בחדר סמוך ושומעים את כל המתרחש.

בסרטון הוידאו אף מתועד כיצד אחר כך מופנית האלימות כלפי הצוות עצמו, כאשר תלמיד משליך לבנה לעבר מורה.

בשיחה עם מעריב טוענים ההורים, כי אין כלים מינימליים להתמודדות עם הבעיות – לא עובדת סוציאלית, לא מורה מתקנת, ואפילו דיווחים שקריים של מורים באשר לנוכחות של תלמידים בבית הספר.

מכות from חרדים 10 on Vimeo.

"התחושה היא שמטאטאים הכל מתחת לשטיח, מכחישים חלק ממה שקורה, בלי תוכנית לימודים אישית שמקובלת במוסדות חינוך כאלה", סיפרו למעריב הורים שילדיהם למדו ולומדים בבית הספר. "המורים והצוות ההנהלה יודעים על הבעיות, אך מנסים להסתיר, ושכהורים פונים אליהם הם משיבים שהעניינים בטיפול".

בבית הספר לחינוך המיוחד לומדים תלמידים שלא מצאו את מקומם בכיתות השילוב בבית הספר הרגיל – והופנו למיוחד.

מספר התלמידים הלומדים בבית הספר של החינוך המיוחד הוא מצומצם, ובשל כך לומדים לעיתים באותה כיתה תלמידים מגילאים שונים, ואף בהפרש של יותר משנתיים בגיל.

מנהל ביה"ס סירב להגיב למעריב, בטענה כי משרד החינוך הנחה אותו כך.

ממשרד החינוך נמסר: "בית הספר המדובר מלווה באופן אינטנסיבי על ידי על גורמי המקצוע הרלוונטיים במשרד החינוך, ומטופל באופן אישי על ידי מנהל המחוז החרדי".

צילום: אתר מעריב אונליין – וחרדים 10.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך