מרועה צאן באתיופיה למהנדס מכ"מ כיפת ברזל באלתא

באלתא, חברה בת של התעשייה האווירית מועסקים עשרות מהנדסים בני העדה האתיופית כחלק ממאות עובדים נוספים מהעדה, המועסקים במגוון תפקידים. בשנה הקרובה יוכשרו ומיועדים לקליטה עוד עשרות בני הקהילה בחטיבות השונות של התעשייה האווירית, כך נחשף בסיור של וועדת העלייה והקליטה באלתא
מרועה צאן באתיופיה למהנדס מכ"מ כיפת ברזל באלתא

וועדת העלייה והקליטה ערכה סיור באלתא באשדוד, והופתעה לגלות עד לאלו דרגות בכירות מגיעים עולים חדשים. כך למשל, ראש צוות מהנדסי התוכנה של מערכת כיפת ברזל, היה בילדותו רועה צאן באתיופיה…

ניסים הדס, סמנכ"ל התעשייה האווירית ומנכ"ל אלתא, בעצמו עולה ממצרים, סיפר על מכירות של החברה בהיקף של כמיליארד דולר בשנת 2016 והזמנות בהיקף שיא של מעל 2 מיליארד דולר לכ-71 מדינות. זאת, בפיתוחי מודיעין וסייבר, מטוסי משימה מגוונים, תקשורת לוויינים, הגנת חופים ומודיעין ימי, חיישנים ומכ"ם, מערכות הגנה אוויריות וקרקעיות – ביניהם "מעיל רוח" ומכ"מ כיפת ברזל. הדס הדגיש כי כ-20% מהחוזים העתידיים מדי שנה – הם במוצרים חדשים, ובחברה מועסקים עולים מ-17 מדינות. ב-20 השנים האחרונות נקלטו בחברה כמאה עולים מאוקראינה, אתיופיה, ארגנטינה, ארה"ב, אירן, אורוגואי, אוסטרליה, אוזבקיסטן, בלארוס, ליטא, קנדה, צרפת, קזחסטאן, מרוקו, מולדובה, רוסיה ושוויץ. 41 יוצאי אתיופיה, כ-63% מהם מהנדסים ואקדמאים, והשאר בייצור ובמנהלה, ו-2% מכלל העובדים שנקלטו בעשור האחרון הם בני הקהילה. "העובדים באלתא ובתעשייה האווירית תורמים ישירות לביטחונה של מדינת ישראל בפיתוחים הטכנולוגיים המתקדמים ביותר, כל העובדים רואים בחברה כביתם, גאים בפעולתה ושותפים בהצלחתה", אמר.

לדברי יו"ר הוועדה, ח"כ אברהם נגוסה (הליכוד) "אלתא בפרט והתעשייה האווירית בכלל היא מופת, סמל ודוגמא מובהקת לקליטת עליה מוצלחת במיוחד, בצורה מקדמת שדוחפת את העולים למקצועות איכותיים". נגוסה קרא לבחון סיוע ממשלתי להכשרת עובדים גם במשרדים וחברות ממשלתיות כאלתא. לדברי קסניה סבטלובה (המחנה הציוני) "הפעילות באלתא בכלל ובקליטת העלייה בפרט, היא מרגשת ומרשימה. קליטה בעבודה היא הדרך הטובה ביותר להשתלבות בחברה".

קלאודיה כ"ץ, מנהלת אגף התעסוקה במשרד הקליטה, סיפרה על רכז תעסוקה, מרכז תעסוקה בעיר, פרסום לעולים וירידי תעסוקה הממומנים על-ידי המשרד. לדבריה, תקציב התעסוקה במשרד מומש ב-102% בסדנאות למציאת עבודה, לימוד עברית תעסוקתית, העצמה אישית, סיוע למעסיקים, הכשרה מקצועית תוך-כדי-עבודה ועוד.

מישל טובלי, מנהלת קשרי קהילה באלתא, סיפרה על הועדה לגיוון תעסוקתי לקליטת בני העדה האתיופית בתעשייה האווירית שמטרתה הגדלת מספר העובדים הנקלטים במקצועות התעופה, טכנולוגיים/הנדסיים והאקדמיים בני העדה. בשנה הקרובה צפויים להיות מוכשרים עשרות עובדים נוספים מבני העדה ולהיקלט בתעשייה האווירית. היא סיפרה על פעילות ביוזמת החברה, דרך הרשתות החברתיות, עמותות שונות ואוניברסיטאות לקליטת עובדים ועובדות מהקהילה.

בישיבה השתתפו גם אולגה, עולה מרוסיה שהיא כיום מנהלת משאבי אנוש בחברה; עמית, עולה מאתיופיה – מנהל צוות מהנדסי תוכנה במכ"מ מערכת כיפת ברזל ושרביט קסמים; אשר, עולה מקנדה שנולד במרוקו – סגן היועץ המשפטי של החברה; גרגורי מנהל פיתוח והדמיות – גם הוא עולה מרוסיה; מלקו מאתיופיה הוא עורך דין ומנהל חוזים בלשכה המשפטית, ואילו אילן מצרפת הוא אחראי ניסויים בחלל.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך