"התחזה לאיש עסקים, ביקש כסף ונעלם עם אלפי שקלים"

אדם מאזור אשדוד חשוד כי עקץ נהגי מוניות, לתת לו כסף עבור ״כתיבת ספר תורה״, לעילוי נשמת אביו. הציג עצמו כאיש עסקים ונעלם עם הכספים. תלונה הוגשה במשטרת אשדוד.
מונית ביום גשום

אדם תושב אשדוד חשוד כי עקץ נהגי מוניות שהסיעו אותו לעיר. הוא סיפר להם כי הוא מממן כתיבת ספר תורה לזכר עילוי נשמת אביו וכי הוא זקוק לכספים. לאחר שקיבל כסף מחלק מהם, נעלם.

את החשוד אספו כמה נהגי מוניות במקרים שונים ולאחר שאחד מהם סיפר על המקרה, גילו אחרים כי גם להם זה קרה. הוא עלה למונית, הציג עצמו כאיש עסקים, מחלקם ביקש כספים ונעלם.

לאחר שנהגי המוניות הבינו כי ״עקצו״ אותם הם החליטו להגיש תלונה במשטרת אשדוד.

אתר ynet פרסם כי אבי איוס (58), נהג מונית מתחנת "הדקה ה-99" בירושלים, קיבל קריאה לפני שלושה שבועות לאסוף נוסע מאולם אירועים בבירה. "עלה בחור שהזמין מונית מירושלים לאשדוד, וסיפר שמטרת הנסיעה שלו היא להביא ספר תורה שמנציח את אביו", שיחזר איוס. "כל הדרך הוא עשה את עצמו כאילו הוא מדבר עם אימא שלו, שסיפרה שהיא מתרגשת, ודיבר עם בעל האולם שכביכול יזמין שוטרים לאירוע. כשהגענו לאשדוד הוא ביקש שאתן לו כסף עבור סופר סת"ם ואמר שיחזיר לי בירושלים. פה נפלתי. נתתי לו 1,000 שקלים – והוא נעלם".

עוד באותו יום איוס הגיש תלונה במשטרת אשדוד והציג לשוטרים תמונות ברורות של החשוד. שבוע בלבד לאחר מכן הודיעה לו המשטרה שהתיק נסגר מסיבה של 'עבריין לא נודע'. "איך סגרו את התיק אחרי פרק זמן כל כך קצר? נתתי להם תמונות ברורות שלו", זעם איוס. נהגים נוספים סיפקו צילומי אבטחה, אך גם תיקים אחרים סביב אותו חשד כבר נסגרו. אחרים עדיין נחקרים ובמשטרה אומרים כי "נעשים ניסיונות לאתר את האיש".

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה ל- ynet בעקבות חשיפת העוקץ: "לאחרונה הוגשו במשטרה כמה תלונות על אודות חשד לקבלת דבר במרמה מצד נהגי מוניות שטענו כי אדם הוציא מהם כספים במרמה בתואנות שונות. עם קבלת התלונות במשטרה נפתחו חקירות שטרם מוצו ומטבע הדברים לא נוכל לפרט על אודותיהן בשלב זה. ככל שיתברר במהלך החקירה כי החשוד ביצע את העבירות המיוחסות לו, נפעל למיצוי הדין עמו בהקדם".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך