מהלך מבורך של יצחק מויאל: שכר המינימום לעובדי הבניין עלה ל-5,600 שקל

ההבטחה של יו"ר הסתדרות הבניין והעץ יצחק מויאל, הפכה למעשית – שכר המינימום של עובדי ענף הבנייה יעמוד על 5,600 שקל, ויהיה גבוה ב-300 שקלים מעל שכר המינימום המעודכן במשק
גבר יושב

לפני מספר חודשים יו"ר הסתדרות עובדי הבניין והעץ יצחק מויאל (תושב אשדוד), הבטיח להעלות שוב את שכר המינימום של עובדי ענף הפנייה. בשבוע האחרון ההבטחה הפכה למעשית, והחל ממשכורת חודש דצמבר 2017, השכר התעריפי המינימאלי של עובדי ענף הבנייה ניצב 300 שקל מעל לשכר המינימום המעודכן במשק. שכר המינימום בענף יגיע ל-5,600 שקל.

עדכון טבלאות השכר התעריפי של עובדי הבנייה, מתבצע בעקבות כניסתה לתוקף של הפעימה השלישית המעוגנת בהסכם הקיבוצי הענפי, כפי שנחתם בין הסתדרות עובדי הבניין והעץ לבין התאחדות בוני הארץ. "אני רוצה להזכיר  כי ההסכם אשר נחתם בנובמבר 2015, בסיועו של יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, זכה בהמשך לצו הרחבה לכל ענפי הבנייה: תשתיות, צמ"ה, עבודות ציבוריות ושיפוצים. מהלך זה שיפר באופן ניכר את תנאי ההעסקה של העובדים במקצועות הבנייה, תוך העלאה מדורגת של שכר המינימום בענף והצבתו מעל לשכר המינימום במשק", אמר מויאל.

מויאל הוסיף ואמר: "הפעימה האחרונה המוגדרת בהסכם, נכנסה לתוקף ב-1.12.17, והחל ממשכורת חודש דצמבר, המועברת לעובדים בימים אלו, התעריף השעתי המינימלי של עובדי ענף הבנייה עומד על 30.77 שקל לשעה בדרגה הראשונה, כלומר 5,600 שקל לחודש לעובד במשרה מלאה (בגין 182 שעות עבודה בחודש). חשוב לציין כי העלאת שכר המינימום בענף הבנייה תשפיע גם על התגמול בשעות הנוספות ותשפר את ההפרשות הסוציאליות, כמו גם את ערך היום לעניין דמי חופשה ומחלה, שיגדלו בשיעור זהה לעליית השכר".

מויאל מרוצה מאוד ממהלך זה: "העלאת שכר המינימום היא בשורה חברתית ראשונה בחשיבותה, ואני שמח שבמקביל למועד העלאת שכר המינימום במשק, הצלחנו להביא לעדכון נוסף בשכר העובדים בענף הבנייה. ההסכם שהובלנו, וההעלאה הנוספת בשכר עובדי הענף, עוזרים להגביר את האטרקטיביות של התחום ומעודדים יותר ישראלים להצטרף לעבודה בענף הבניין. בנוסף לכך, חשוב להזכיר כי לצד תנאי העסקה מיטיבים, ההסכם נשען על ערכי השוויון, ומציב רף חדש ואחיד לטיפוח ההון האנושי בענף. אני רוצה לציין כי העלאת השכר אינה נוגעת רק לעובדים בדרגה הראשונה, ותורגש בשכרם של עובדים בכל הדרגות בענף הבנייה. כך למשל, על פי טבלאות השכר החדשות, שכר המינימום של עובדי השיפוצים בדרגה 6 יעלה ל-7,210 שקל לחודש ושכרם המינימלי של יתר העובדים, בדרגה השמינית המקסימלית, יעמוד מעתה על 7,500 שקל. שכר המינימום ההתחלתי של מנהלי העבודה בענף הבנייה יעמוד מעתה על 10,000 שקל לחודש".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך