מה יעלה ומה ירד: כך ייראו המחירים במשק בשנה הקרובה

האם מחירי החשמל והמים אמורים לרדת ? כמה יעלו אגרות משרד הרישוי ? וכמה נצטרך להוציא על דרכון או תעודות זהות בשנת 2018 ? כל הפרטים על כללת המשק בישראל בשנה הקרובה

שנת 2018 צפויה להפתיע לטובה בעקבות כך שמחירי השוק החופשי אינם עולים במרבית המגזרים, למעט בשוק הנדל"ן. המאמץ הממשלתי להפחתת יוקר המחיה עושה את שלו, אם כי הממשלה עצמה אינה מצליחה להתאפק מהעלאת תעריפים שהיא גובה ישירות או תעריפים הנתונים לפיקוחה, כך עולה מבדיקה מקיפה שערך אתר 'וואלה'.

נתחיל עם מחירי המים המתעדכנים בד"כ פעמיים בשנה, אך בינואר הקרוב הם לא יעלו, אם כי יש סיכוי להעלאה של המחירים באמצע השנה. הסיבה לכך: מחסור במים וצורך לממן השקעות גדולות בשיפור התשתיות.

מחיר החשמל למשקי הבית הפרטיים יירד בתחילת השנה הלועזית בכ-3%, זאת על פי החלטת רשות החשמל המפקחת על המחירים, שבנוסף לכך הודיעה כי לא תתקבל החלטה על שינוי התעריף לפני סוף השנה הבאה (2019). הרפורמה המתוכננת במשק החשמל צפויה להיחתם בחודש הבא ועל פי המתווה לא צפוי שינוי בתעריפים.

אם ניזכר היטב, לפני כחודש במסגרת קמפיין ההוזלות של כחלון, הודיע שר האוצר כי מתחילת השנה הלועזית יחול ביטול מיסי קניה על שורת מוצרי צריכה מיובאים. חלק מההוזלות נכנסו כבר לתוקף, אולם השלמת המהלך כפופה לשימוע המתקיים בימים אלה. ביטול המכס מעורר התנגדות רבה בקרב יצרנים מקומיים.

חשוב לציין שרפורמה קודמת להורדת מכס על מוצרי תינוקות הוכרזה בתחילת 2017 אבל נכנסה לתוקף רק בחודש שעבר. אם יושלם המהלך צפויות הוזלות בשיעור העשוי להגיע ל-30% בשורת מוצרי אלקטרוניקה, טקסטיל ותמרוקים.

לסטודנטים שביננו – שכר הלימוד הבסיסי באוניברסיטאות הוזל השנה בשיעור קל של חצי אחוז. להורים לילדים – התשלומים הנוספים המאושרים על ידי משרד החינוך בבתי הספר והתיכונים הוקפאו.

בתחום הרכב לא צפויים שינויים דרמטיים, למעט עליה זעירה של פחות מאחוז בתעריפי ביטוח החובה, המתעדכנים על בסיס חודשי. באגרות הרכב לא יהיה שינוי בחודש הקרוב.

אגרות משרד הפנים על שירותים כמו חידוש דרכון או החלפת תעודת זהות לא יעלו, למעט שינויים עונתיים. במשרד מזכירים שעדיף לחדש את הדרכון לפני ה-1 באפריל: חידוש כעת באמצעות האינטרנט יעלה 155 שקלים. מי שיתעקש להתייצב בקיץ במשרד כדי לחדש את הדרכון או להחליף תעודת זהות ישלם 265 שקלים.

במשרד המשפטים לא מאמינים בהקפאת מחירים אך מסתפקים בהתייקרויות סמליות של כ-0.25% באגרות ורישיונות (למעט אגרות שנגזרות מסכומי התביעות). אגרת רישיון לרואה חשבון, למשל, תתייקר בשקל אחד. הבשורות הטובות: החל מ-1 בינואר 2018 יהיו אנשי מילואים פעילים המבצעים לפחות 20 ימי מילואים בשלוש שנים, זכאים להפחתה של 50% בתשלום על מספר אגרות של משרד המשפטים.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך