מח"ש סגרה את תיק חקירת מותו של בן 19 באשדוד

התיק נסגר בשל חוסר ראיות לאחר שביהמ"ש כפה על מח"ש לפתוח בחקירה, לנוכח כשלים שמצא בהתנהלות המשטרה. עומר אשכנזי נורה בידי שוטר בזמן שהניח לבנת חבלה ליד בית באשדוד ב-2015
פס של אין מעבר

מח"ש סגרה את תיק חקירת מותו של בן 19 שנורה בידי שוטר בזמן שהניח לבנת חבלה ליד בית מגורים באשדוד ב-2015, לטענתם בשל חוסר ראיות. בינואר כפה בית המשפט על מח"ש לפתוח בחקירת נסיבות מותו של עומר אשכנזי, לאחר שמצא כשלים רבים בהתנהלות המשטרה במקרה.

המחלקה לחקירות שוטרים קבעה כעת כי "לא ניתן לקבוע ברף הנדרש בהליך פלילי, שהשוטר ביצע מעשה עבירה אגב הירי לעבר המנוח, והתיק הועבר להמשך טיפול הגורמים המוסמכים במשטרת ישראל".

ב–27 בפברואר 2015 הטמין אשכנזי מטען חבלה ליד בית מגורים באשדוד, בעקבות סכסוך בין עבריינים. כשהבחין בשוטרי מרחב לכיש שעקבו אחריו, החל לברוח. אשכנזי ניגח עם מכוניתו את ניידות המשטרה שחסמו אותו, ואז ירה לפחות שוטר אחד לעבר גלגלי כלי הרכב. לאחר מכן, נמלט אשכנזי מהמקום בריצה. בעת המרדף, ירה אחד השוטרים לעבר אשכנזי שני כדורים – ואחד מהם פגע בראשו. הוא נפצע אנושות, ומת מפצעיו כעבור כשבוע.

במח"ש אמרו כי בנסיבות אלו, "הפעלת נוהל מעצר חשוד או ירי לצורך הגנה עצמית, מחייבים הפעלת שיקול דעת בדוחק זמן על פי מיטב הבנתו של השוטר המצוי בלב הפעילות. לאחר בחינת חומר הראיות ומכלול הנסיבות, על רקע מרחב הטעות הכרוך בפעילות מבצעית ופסיקת בית המשפט העליון בתחום זה, החליט מנהל מח״ש, לגנוז את התיק נגד השוטר היורה מחוסר ראיות מספיקות להוכחת עבירה פלילית".

בפסיקת ביהמ"ש בינואר כתבה השופטת השלום רובין לביא כי "אצבעו של היורה, בשונה משל חבריו, היתה קלה על ההדק". השופטת לביא מצאה כשלים רבים בהתנהלות המשטרה וקבעה בהחלטה באותה עת כי השוטר היורה, "לא עבר הכשרה של ירי בתנועה. הוא מודה כי המקום היה חשוך והתאורה חלשה, ומסיבה שאינה מניחה את הדעת כלל – בחר בתנאים אלה לירות שוב… לעבר המנוח, שתי יריות, שאחת מהן פגעה בראשו וגרמה לפטירתו". כעת כאמור נסגר התיק על ידי מח"ש.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

blank

אולי יעניין אותך