חזירים בטבע

אני קורא מכאן למנהלי חברת טבע ללכת הביתה, נכשלתם, לכו הביתה. מנהל שהמפעל שלו קורס ולוקח בונוסים במיליוני שקלים, לא ראוי לתפקיד, להחזיר את הבונוסים ולעוף לנו מהעיניים. זה לפחות ישאיר כמה משפחות מחוץ למעגל העוני, אבל זה לא בטבע שלהם...
סידי

חזירים בטבע. לא בטבע באחו, בטבע המפעל. החברה הכוונה. לפני שמפטרים את העובדים, צריך לפטר את הראש. הראש שלא עבד ולא הכין את טבע ליום שאחרי. אותם מנהלים שלקחו מיליונים של בונוסים בזמן שהם רואים את המפעל קורס. עכשיו הם רוצים להבריא את מפעל התרופות על ידי פיטורים. נו באמת. הם צריכים להיות בראש רשימת המופטרים. הם המחלה, שילכו הביתה. אם זה לא יבריא את טבע, לפחות זה לא יגרום ליותר נזק. ועל הדרך שיחזירו את המילונים שלקחו, שלא בצדק. חזירים.

אולי זה נשמע לכם מעט בוטה, אבל זה לא. ראיתי את עובדי טבע באשדוד חוששים לפרנסתם וחוששים להיכנס למעגל העוני. ראיתי שהם חוששים בעיקר לא רק מן הלא נודע, אלא גם לדבר שאולי חס וחלילה המפעל עוד יבריא ויזכרו להם את זה. כמו אדם שנמצא על פני תהום ונאחז בכל עשב אפשרי. גם אם הוא יודע שהדרך לתהום הנוראית שמתחתיו בלתי נמנעת.

אז אני אהיה להם לפה. מנהלי טבע, שרוצים לפטר כמה אלפי עובדים בישראל, הם חזירים. הם "אכלו את החברה" תרתי משמע. לא רק בקוקטילים המוגזמים שלהם כל פעם או באיזה ישיבת דירקטוריון שבזבזה כמה אלפים אני בטוח, אלא גם בבונוסים הנוראיים שהדירקטוריון אישר למנהליה הכושלים לקחת. בונוסים נוראיים, בכל קנה מידה. אפילו של חזירים. בשנת 2016 מנהלי טבע היו בין 4 המקומות הראשונים בשיאני השכר. עלות שכרם כולל בונוסים של 4 מבכירי טבע (ראו טבלה) הגיעה ל-77.4 מיליוני שקלים. אני חוזר, 77.4 מיליוני שקלים! אתם קולטים את החזירות? מה זה חזירות, האמ אמא של החזירות. וזה רק 4 בכירים, מה עם אחרים? לא רוצה לחשוב לכמה זה מגיע. כמה "חגגו" בזמן שיודעים שהם חוגגים על הקופה הריקה, ובסופו של דבר את המחיר ישלם העובד בפס הייצור. אז לא הגיע הזמן שהמנהלים והדירקטוריון ישלמו מכיסם? כולל בעיטה במקום עליו הם יושבים…

כל זה בשנת 2016, כשברור שהמצב לא טוב, שברור שהחברה בחתיכת בעיה. אז תגידו שזה לא היה גורם לחברה לא לקרוס, אז אגיד שאתם טועים, כי האנשים האלה לא היו צריכים בכלל להיות בראש אם הם לא מסוגלים להבריא את טבע, ובוודאי לא לסבך את החברה ומנגד בוודאי ובוודאי לא לקחת בונוסים בסכומים האלה. איזה חזירים. מי ניהל? העובדים ניהלו את החברה לקריסה? מי, אני? לא, המנהלים החזירים… ועוד לקחו על הדרך "צידה לדרך" של כמה עשרות מיליונים. לא להאמין!

הם פני המדינה כיום לצערי. חזיר עליון שאוכל הכל ולא משאיר לאחרים. זה לא יכול להיות. היום זה עובדי טבע, מחר זה אנחנו. זה לא יפסח על אף חלק בחברה שלנו. כל הזמן מעמד הביניים הולך וקטן. אותו מעמד שעובד וקורס. קורס בנטל של חזיר קטן שלא יודע שובע. שרוצה עוד ועוד ועוד… מה תעשו עם העוד הזה תגידו? לאן תיקחו אותו.

כן, תוותרו על הבונוסים, תחזירו אותם. תראו שאתם בני אדם לא חזירים (יסלחו לי החזירים), עכשיו אני מבין למה משווים את זה לחזירים כי זו חיה טמאה. הבנתם? חיה טמאה. תחזירו את הבונוסים. תתביישו, תחזירו אותם ולכו שלא נראה אתכם יותר. כי אתם פרצופה הפחות טוב של המדינה הזו. אנשים כמותכם הרסו את ההדדיות שהייתה פה פעם. די לדאוג רק לעצמכם. יש גם מראית עין. לכו, לכו מכאן. גם אם זה ישאיר בעבודה עוד כמה מאות עובדים. סכום כזה של 77.4 מיליון שקלים עלות בשנה, ימנע פיטורי מאות עובדים. זה לא שתישארו בלי כסף, אבל אתם הרי חזירים, תאכלו ממה שאין ואח"כ עוד תגידו שאין ברירה וצריך לפטר. בטח אין. אין כי אכלתם הכל… כי אתם לא יודעים שובע. לכו הביתה, פשוט לכו.

קראתי מאמר עם בתו של אלי הורביץ', מנכ"ל טבע המיתולוגי, שהפך את טבע לאימפריה והיא אמרה בפשטות: "כואב לי הלב, זה פשוט נורא ואיום. הפיטורים לכשעצמם הם גרועים, מה שאני אומרת שצריך לעשות את הדבר הזה בהידברות. אז המנכ"ל הזה לא מכיר את השיטה הזו, אז צריך להראות לו את הדרך. צריך להראות לו שזה כדאי לשמור על הקשר החשוב הזה של ישראל".

כשנשאלה האם המנהלים צריכים להחזיר בונוסים שקיבלו לאורך השנים, השיבה: "הלוואי שיחזירו, אני חושבת שכמו שמקבלים בונוסים, אתה צריך להחזיר. אני חושבת שארז ויגודמן (מנכ"ל טבע עד פברואר 2017), אילו היה חכם, היה קם ועושה את זה מיד כשהתפטר. הוא היה אומר: 'אני לא רוצה את כל מה שנתתם לי, לא רוצה את כל מה שהיה, טעיתי".

אבל הוא חזיר, הוא לא יחזיר. ככה זה עם חזירים, הם לא רואים אחרים. לא החיות, בני האדם הכוונה. איפה נראה דבר כזה שאדם נכשל וייקח בונוסים. איפה? רק בישראל, רק בישראל זה יכול לעבוד. אני מתבייש בזה.

לכל מי שעכשיו יגיד לי שמנהלי טבע נתנו כאן מקומות עבודה במשך שנים, אבקש שישב בשקט. הם קיבלו הטבות מס בסכומים של כמה מיליארדי שקלים בשנה, הטבות שמיועדת לחברות בינלאומיות, למרות שהיא לא חברה בינלאומית. אז לפחות עכשיו שיחזירו את זה בטובה למדינה ולא יפטרו. או שיחזירו כסף של הבונוסים המוגזמים ויצילו חלק מהמשפחות. אבל הם חזירים וזה לא בטבע שלהם.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך