זוכרים ומוקירים את דרכו של הרב שמעון כהן זצ"ל

הכנסת ספר תורה וספר חידושי תורה "דעת שמעון", לכבוד רבי שמעון כהן זצ"ל מרבניה הותיקים של אשדוד, 4 שנים לפטירתו
זוכרים ומוקירים את דרכו של הרב שמעון כהן זצ"ל

במעמד מיוחד ומרגש התקיים מעמד הכנסת ספר תורה, שהוכנס ברוב פאר והדר לבית הכנסת "תהילה לדוד", שנכתב בציון ארבע שנים להסתלקותו של רבי שמעון כהן זצ"ל, מהרבנים הראשונים בעיר, מייסד מוסדות החינוך "תהילה לדוד" והישיבה לצעירים "תורה אור" ורב שכונה רובע א' במשך עשרות בשנים. את היוזמה הברוכה של כתיבת ספר התורה יזם וארגן בנו הרב אברהם אלירם כהן, רב בית הכנסת "תהילה לדוד" וראש כולל "דעת שמעון".

מעמד כתיבת האותיות התקיים בבית הרבנית מרים כהן תחי' במעמד רבני העיר, דיינים ואדמורי"ם, אישי ציבור בראשם שר הפנים אריה דרעי, ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי וראש המועצה הדתית הרב עובדיה דהן. משם פנו לביתו של הרב אברהם אלירם כהן ברובע א', שם התקיים תפירת היריעות לספר תורה בסיומו יצאו בתהלוכה בשירה ובריקודים לכבודה של תורה.

השר אריה דרעי התבטא בפני המשפחה ואמר: "הרב שמעון כהן זצ"ל היה ממייסדיה של תנועת ש"ס הקדושה וממקימי מוסדות הקירוב בארץ. הייתי נועץ עימו בכל הנושאים הנוגעים לעיר אשדוד, ובאופן עקבי היה מסור לצרכי התנועה וב"ה זכה הרב זצ"ל להעמיד דור ישרים, ממשיכי דרכו שעושים עבודת קודש".

בהגיעם לרחבת בית הכנסת "תהילה לדוד", הוגברו מעגלי השמחה יחד עם ילדי בית הספר שנופפו בלפידים מוארים, וכך הוכנסו ספרי התורה בזה אחר זה להיכל הקודש. השמחה והריקודים נמשכו לאחר מכן באולמי "בלו קאסל", שהיה מלא עד אפס מקום ובמשך שעות ארוכות רקדו תלמידי ישיבת "תורה אור" יחד עם הרבנים והציבור.

במהלך הסעודה נשאו דרשות מפי רבנים חשובים, ובדבריהם הזכירו בשבחו של הרב שמעון כהן זצ"ל על הזכות בצביונה של העיר באזורים הראשונים, בקירוב רחוקים שפעל במסירות רבה ובהארת פנים במשך כל ימיו.

את המשא המרכזי במעמד נשא הגאון רבי אברהם חפוטא ר"י הרמב"ם, שהיה מורו ורבו של רבי שמעון כהן זצ"ל. הרב הזכיר את המעלה הגדולה של כתיבת ספר תורה שנכתבה לע"נ, ושיבח את תלמידו משכבר הימים: "רבי שמעון היה מהמצוינים ומהמתמידים, הנהגתו הייתה בפשטות וזכה לעלות ממדרגה למדרגה ולבנות את העולם הבא שלו בשקידת התורה ובמידות המיוחדות שלו. היה לו שיקול דעת, בעל מידות תרומיות, מידת הענווה, מידות נפלאות, מידת ההנהגה, מידת הרחמנות והחסד. רבי שמעון זצ"ל במה הוא זכה? כי כל ימיו חיפש את האמת בכל גישה גם בישיבה וגם כשפתח את הישיבה באשדוד בכל מקום היו מעריצים אותו, כולם ידעו שהוא אדם אמיתי, צדיק, תלמיד חכם שמסר את נפשו למען התורה".

בסיום דבריו אמר הרב חפוטא כי "ללא ספק יש שמחה גדולה בשמיים, וזה העת לברך את בנו הרב אברהם אלירם שטרח ויגע לכל המעמד הנפלא לספר תורה ולסעודת המצווה, ובודאי ישפיע ברכה על כל בני המשפחה וקהל צאן מרעיתו".

לאחר מכן ראש הכולל הרב אברהם אלירם כהן ערך יחד עם אברכי הכולל "דעת שמעון" סיום מסכת 'מכות' שנלמדה לע"נ רבי שמעון זצ"ל. לכבוד המעמד, הרב אברהם אלירם כהן הוציא לאור ספר שנקרא "דעת שמעון", ובו מאמרים על התורה בעריכה מפוארת ומושקעת. הובאה בו גם תורתו של הרב זצ"ל ומאמרים על סדר פרשיות התורה שנכתבו ע"י בני המשפחה, וכן פרקי חיים על הדמות הגדולה של הגאון רבי שמעון כהן זצ"ל מאז שהחל להפריח את השממה בימיה הראשונים של הקמת העיר, כשהכל היה אז מדבר וחולות. את המעמד הנעימו בשירה ובפיוט ר' חיים לוק, ר' משה דוויק ור' משה לוק.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך