מדריך להורים לקראת יום העצמאות

כל מה שרציתם לדעת על היערכות נכונה ושמירה על בטיחות הילדים במוקדי האירועים, בטיולים ובפקניק

יום העצמאות הוא חגם הרשמי של הזיקוקין למיניהם, ספריי השלג לסוגיו וכמובן החג שבו כל עם ישראל יוצא לרחובות, לכיכרות לבימות הבידור, וביום שאחרי – גם לפיקניקים. בכל שנה נפגעים עשרות ילדים מתרסיסי שלג, זיקוקין דינור ו"מנגלים".

בימי החג אנו מחוייבים להגברת פעילות כדי להבטיח את שלומם ובטחונם של ילדי העיר כאשר אנו שואפים כל העת להפוך את העיר למקום בטוח יותר בעבור ילדינו. הערכות מוקדמת והכרת הסכנות תמנע היפגעות ילדים בתאונות שניתן למנוע.

המלצות להשגחה על הילדים לקראת יום העצמאות:

1. בילוי במקום הומה וצפוף – מצריך השגחה צמודה של ההורים על ילדיהם. כשמגיעים למקום הבילוי יש לתת לילד נקודות ציון מוכרות, במידה ויאבד איתו קשר העין. יש להנחותו לפנות לאנשי הביטחון במידת הצורך. מומלץ להתרחק מאזורים צפופים במיוחד, ולעמוד במרחק מה מהבמה ולא בקרבתה.

2. תרסיסי שלג – מהווים סכנה לעיניים ופגיעתם מצריכה לעיתים קרובות אשפוז של כמה ימים בבית החולים. העירייה אוסרת שימוש ומכירה של מוצרים אלה וכנגד העוברים על ההנחיות יוגשו קנסות.

3. זיקוקין – גם אם הם נמכרים בחנויות, ויש עליהם תו תקן, עדיין הם אינם צעצועים בטוחים – הם עלולים לפצוע! זיקוקין מכילים חומרי נפץ ולכן אין להתקרב לאזור ירי הזיקוקין, שכן זהו אזור סטרילי שרק למפעיל זיקוקין מורשה מותר להיות בו, כשהוא עם ציוד מיגון מתאים.

4. צפייה בזיקוקין – לעיתים אנו צופים בזיקוקין ממרפסת הבית או מהגג. אין לאפשר לילדים לצאת לבדם למרפסות ולגגות וגם אם אתם עולים עם הילדים למרפסת או לגג הבית וודאו שהמקום מוגן במעקה תקני; אל תאפשרו לילדים להתקרב למעקה. צפייה בזיקוקין לא מצריכה מכם להיות בקרבת מעקה, גם ממרכז המרפסת תוכלו לראות את הזיקוקין.

בטיול ובפקניק :

1. הרחיקו את הילדים ממקור אש ("מנגלים" למיניהם, ומקורות אש אחרים) על מנת למנוע כוויה. אל תאפשרו לילדים להתקרב לחומרי בעירה (דלק, נפט) חומרים אלה רעילים ומסוכנים.

2. וודאו שמתקן הגריל או ה"מנגל" יציב, על מנת שלא יתהפך בזמן השימוש. בדקו את ידיות האחזקה של הגריל ווודאו שהן מבודדות, על מנת למנוע כוויות. אל תשאירו את הילדים ללא השגחה ולו לרגע אחד.

3. הימנעו מלאפשר לילדים לחלוץ נעליים (ילדים עלולים לדרוך על גחלים או להיפצע מחפצים וחרקים מסוכנים). כאשר עוזבים את מקום הפיקניק, יש לכבות היטב את "המנגל" ולוודא שהאש אכן כבויה.

4. הימנעו מלזרוק גפרורים וסיגריות דולקות בשטח, במיוחד ביערות ובפארקים. בזמן האוכל הקפידו על כך שהילדים יישבו ולא ישחקו וישתובבו, מחשש לחנק.

5. מומלץ להגיש לילדים את נתחי הבשר על צלחת ולא על שיפודי עץ, מחשש להיתקעות חלקי שיפודים בגרון.

ההמלצות באדיבות ארגון בטרם בעיר.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך