המשטרה: תשתית ראייתית לפרשת השוחד בתחנת ההסגר באשדוד

בתום חקירה בלהב 433 הוגשו המלצות ע"י המשטרה להעמיד לדין בכירים במשרד הבריאות בגין פרשת שוחד שלכאורה התרחשה כאן בנמל אשדוד
פנים מטושטשות של בחורה צעירה

התגבשה תשתית ראייתית לכאורה נגד שבעה עובדים במשרד הבריאות וחמישה יבואני מזון החשודים בפרשיית השוחד שנחקרה באחרונה בלהב 433 – כך הודיעה אתמול משטרת ישראל בסיכום החקירה. במשטרה אומרים כי התבססו ראיות למעורבות בעבירות של שוחד, מרמה והפרת אמונים, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות וטיפול רשלני בתרופות ובחומר רעיל.

בין החשודים שהמשטרה ממליצה להעמיד לדין נמצאים מנהלת מחלקת היבוא בשירות המזון הארצי של משרד הבריאות, רות שימברג, ומנהלת תחנת הסגר באשדוד, ויקטוריה שמיט. על פי החשד, לאורך מספר שנים, קיבלו החשודים שוחד וטובות הנאה מיבואני מזון בסכום כולל של מאות אלפי שקלים. בתמורה, סייעו להם בשחרור מהיר של מכולות מזון רגיש המגיעות דרך נמל אשדוד – וזאת ללא שהסחורות נדגמו וניתן האישור הרפואי המתאים עבור שחרורן. השחרור המהיר חסך את כספי אחסנת המכולות והעניק ליבואנים יתרון שיווקי לקהל הצרכנים על חשבונם של המתחרים בשוק.

בערוץ כאן 11 פרסמו כי בעקבות הפרשה משרד הבריאות ישנה את נהלי בדיקת המוצרים המיובאים כדי לנסות למנוע מקרים דומים. בין היתר הוחלט להעביר את ביצוע הבדיקות לרמה הארצית ולא על ידי בקרים מקומיים. כמו כן תתקיים ביקורת על המפקחים, ויצומצם שיקול הדעת של הבקרים המקומיים. בצעד נוסף, בטווח הקצר, הופקדו יחידות אחרות על בדיקות מוצרים כדי לחפות על היעדר מהנדסים המורחקים.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך