"יזמים שרלטנים תוקעים דיירים בפרויקטים של תמ"א 38"

מנכ"ל ארגון הקבלנים באזור אשדוד שלומי בן-עזרי, יוצא נגד התופעה של חאפרים בתחום התמ"א 38, "אני מזהיר את דיירי הבניינים המשותפים באשדוד מפני חתימה על הסכמי תמ"א 38 מול יזמים מפוקפקים, עסקנים נעדרי ניסיון בתחום הבנייה ש'תוקעים' פרויקטים של תמ"א 38", הוא אומר
שכונת מגורים באשדוד

בתקופה האחרונה הצטברו תלונות רבות על שולחנו של מנכ"ל ארגון הקבלנים באשדוד והשפלה שלומי בן עזרי, מצד תושבי העיר שסובלים מבעיות שונות ומגוונות בפרויקטים של תמ"א 38.

לדברי המנכ"ל בן עזרי, מדובר ב'יזמים' שמבטיחים הבטחות שלא ניתן לממשן בשטח, כמו חנייה פרטית לכל דייר, ואז הם נאלצים להיכנס לחפירות לא כלכליות לצורך הקמת חניון תת קרקעי וכל הפרויקט נתקע.

שלומי בן עזרי: "יזמות היא מקצוע לכל דבר ולצערי יש כאלה שקוראים לעצמם יזמים מבלי להיות בעלי מקצוע בתחום. בסך הכל מדובר בשרלטנים שטובים בלפזר הבטחות. רק בשבוע האחרון הגיעו לידינו כמה דיירים בפרויקטים שונים ברחבי העיר, ובארגון הקבלנים בעיר החלטנו לעזור לאותם דיירים לצאת מהפלונטר שהם נכנסו אליו כתוצאה מהתקשרות לא נכונה עם יזמים שהם לא ראויים להיקרא יזמים".

בן עזרי מציע לדיירים ששוקלים להיכנס לפרויקט של תמ"א 38 לשאול את היזמים מספר שאלות מהותיות לפני שמתקשרים איתם בהסכם. הוא ממליץ לשאול בין היתר כמה פרויקטים של תמ"א הוא כבר הקים והיכן, מה הידע שלו בתכנון ובנייה, האם יש לו יכולות פיננסיות להבטיח את ביצוע הפרויקט, האם הוא מתכוון לבצע את הבנייה בעצמו או למכור הפרויקט לקבלן אחר, האם הוא קבלן רשום ברשם הקבלנים והאם יש לו תואר כלשהו בכלכלה או בהנדסת בניין.

דיירת בפרויקט בעיר ברחוב הרב קוק ברובע ב': "יזם החתים לפני שנתיים את כל הדיירים מלבד אחד על תמ"א 38 והבטיח 'הרים וגבעות', כמו למשל שכל דייר יקבל חנייה פרטית. הוא סמך על זה שיצליח להחתים עוד דיירים משני בניינים נוספים על אותה חלקה, אבל לא הצליח. בגלל שהוא הבטיח חנייה לכל דייר ולא רק לדירות החדשות, הוא לא יכול לבקש היתר ואנחנו בפלונטר. מצד אחד אנחנו לא יכולים לבטל ההסכם, כי רק לאחר שהדייר האחרון יחתום מתחילים לספור תקופת 15 החודשים למימוש ההסכם. מצד שני, עד שהדיירים לא יסכימו לוותר על חנייה פרטית ואם הדייר הנוסף לא יחתום, היזם לא יוכל לבקש היתר מהעירייה. כרגע מדובר בסכנת נפשות כי הבניין מסוכן למגורים והאדמה שקעה, אני מפחדת מבחינה בטיחותית שיקרה משהו למישהו. היזם טוען שבנה פרויקטים מחוץ לאשדוד אבל לא בדקתי".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך