120 אלף ₪ פיצוי על אלרגיה לאמצעי מניעה

בן 48 תושב אשדוד יקבל פיצוי על סך כ-120 אלף שקלים בין היתר בגין אלרגיה לאמצעי מניעה ובלונים, זאת, בנוסף לבעיות גירוד ופריחה מהן הוא סובל. כך עולה מהסכם פשרה עם מפעל תעשייה באשדוד בעקבות תביעה שהגיש העובד, מנהל ייצור לשעבר, לבית משפט השלום באשדוד, באמצעות עורכי הדין גיל וניצן הראל.
גבר בגיל העמידה

מהתביעה עולה כי העובד ששימש מעל 20 שנה כמנהל ייצור במפעל, נחשף במסגרת עבודתו משך 10-12 שעות ביום לדבק, טינר ולטקס. כתוצאה מהחשיפה היום יומית לחומרים מסוכנים הידועים כגורמי אלרגיה, התובע החל לסבול מפריחה בכל הגוף, מגירודים, קשיי נשימה ועוד.

ועדה רפואית של המוסד לביטוח לאומי קבעה לו 10 שיעורי נכות לצמיתות והעניקה לו פיצוי בסך כ-20 אלף ₪.

עורכי הדין גיל וניצן הראל טענו בתביעה כי מצבו הרפואי של התובע מונע ממנו לגעת בחומרים אליהם הוא אלרגי, כגון אמצעי מניעה ובלונים. בנוסף, עקב התופעות החוזרות של אלרגיה, פריחה, גירודים, עיניים נפוחות וקשיים בנשימה, התדרדר מצבו הבריאותי של התובע מה שגרם גם לירידה בתפקוד, הן בעבודתו והן בבית.

לטענתם מצבו הרפואי הינו תוצאה ישירה של תנאי עבודתו במפעל והעובדה כי מדיי יום ביומו היה חשוף לחומרים מזיקים. לדבריהם, בעלי המפעל לא הדריכו את מנהל הייצור כיצד לבצע את עבודתו בבטחה, לא סיפקו לתובע  אמצעי מיגון מתאימים בהתאם לתנאי עבודתו כמו כפפות ומסכות וגם לא דאגו לביצוע בדיקות מעקב ובדיקת התובע למרות חשיפתו לחומרים המסוכנים.

בימים אלה חברת הביטוח מגדל המבטחת את מפעל התעשיה ובאי כוחו עורכי הדין גיל וניצן הראל הגיעו להסכם פשרה לפיו, העובד יקבל פיצוי של 100 אלף שקלים בנוסף לפיצוי שקיבל מהביטוח הלאומי. השופט עדי אייזדורפר פסק  ביום א' השבוע (17.12) שיש לתת תוקף תוקף של פסק דין להסכם שהושג בין הצדדים.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך