משרד הביטחון בבשורה מצויינת לחיילים וחיילים משוחררים

משרד הביטחון החליט להעניק מימון מלא לכל חייל משוחרר מהמערך הלוחם, שיבקש לשפר או להשלים בגרויות לאחר השחרור, במכינות הקדם-אקדמיות, בכל מוסדות הלימוד המוכרים ברחבי הארץ

משרד הביטחון, באמצעות האגף והקרן להכוונת חיילים משוחררים, עורך בימים אלה שדרוג נרחב בסל ההטבות למשוחררים. כחלק מהמאמץ להוקיר את המערך הלוחם, יעניק משרד הביטחון מימון מלא לכל חייל משוחרר מהמערך הלוחם, שיבקש לשפר או להשלים בגרויות לאחר השחרור, במכינות הקדם-אקדמיות, בכל מוסדות הלימוד המוכרים ברחבי הארץ.

המהלך, המוערך בעלות של עשרות מיליוני שקלים אושר לאחרונה פה אחד ע"י חברי הנהלת הקרן לחיילים משוחררים, ויחול באופן מיידי, וללא כל צורך בהגשת בקשה מיוחדת לקבלת ההטבה. המשמעות היא, כי כל חייל שיציג אישור ששירת במערך הלוחם, יוכל בעת ההרשמה להסדיר את הנושא אל מול מוסד הלימוד הרלוונטי, ללא בדיקה של תנאים סוציואקונומיים, וללא כל צורך בהעברת טפסים, בקשות למלגות וכו'. על פי ההערכות, משוחררים רבים פונים לקורסי השלמה ושיפור בגרויות ומשקיעים בתחום זה סכום המוערך באלפי שקלים לחייל ולעיתים אף יותר מכך.

מהלך זה מצטרף לשורה של הטבות רבות אחרות עבור משוחררים, אותם מקדמים באגף והקרן לחיילים משוחררים במשרד הביטחון בשנים האחרונות, ומהווה מהפכה של ממש בתחום ההשכלה והאקדמיה.

חמדה מרק, ראש האגף והקרן לחיילים משוחררים במשרד הביטחון: "אנו רוצים להוקיר את חיילי המערך הלוחם לא רק במילים אלא גם במעשים. ומעתה, כל לוחם משוחרר, יוכל לפנות ולקבל את מלגת שכר הלימוד בדרך קלה ופשוטה למימוש, וללא כל בירוקרטיה וחסמים."

דבורה חסיד יו"ר הקרן לקליטת חיילים משוחררים: "אני רואה במערך הלוחם את עמוד התווך בחברה הישראלית. ההוקרה באמצעות סגירת פערים בלימודים היא נדבך חשוב במחויבות שלנו כמדינה וכחברה לאותם לוחמים. הקרן תמשיך לפעול ולאתר תוכניות אשר יעודדו את הצעירים להמשיך את לימודיהם".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך