תובע מאות אלפי ש"ח לאחר שנפל במוסך

נהג הסעות בן 54 תובע מאות אלפי שקלים ממוסך לאחר שנפל מהמיניבוס שלו בעת שהיה מורם על הליפט במוסך. כך עולה מתביעה לבית משפט השלום בראשל"צ שהגיש הנהג נגד מוסך הסמל באמצעות עו"ד דותן לינדנברג.
מוסך באשדוד

על פי התביעה, בחודש אוקטובר 2015 הנהג הגיע בבוקר למוסך הסמל במטרה לתקן תקלה ועוד לפני שנפתח כרטיס העבודה, הנהג נכנס למיניבוס דרך דלת הנוסעים ובשעה שהיה בתוך המיניבוס עובד המוסך העלה את המיניבוס על הליפט. כשהנהג יצא מהרכב הוא לא היה מודע לכך שבזמן שהותו בתוך המיניבוס, הוא הועלה על הליפט, וכשניסה לרדת ממנו נפל על ראשו מגובה 2.5 מטרים, איבד את ההכרה והובהל באמבולנס לבית חולים תל השומר. במחלקה הכירורגית התברר כי הוא סובל משבר בגולגולת, משברים מרובים בצלעות, משבר בכתף ימין ובעצם הבריח, משבר מרוסק בחגורת הכתף ובעמוד השדרה.

בא כוחו עו"ד דותן לינדנברג העוסק בתביעות נזקי גוף טען בין היתר בכתב התביעה כי המוסך התרשל ואם היה פועל בזהירות הנדרשת, התובע לא היה נפצע וניתן היה למנוע את תוצאות התאונה.

בתביעה נטען כי בעקבות התאונה נהג המיניבוס יתקשה להתפרנס כשאר בני גילו הבריאים וכי הפגיעות משליכות גם על תפקודו היום יומי המתבטא בין היתר בירידה בדימוי העצמי, חוסר בסבלנות כלפי סביבתו, רגזנות ועצבנות. בנוסף מאז התאונה הוא סובל מטינטון בשתי אוזניו ומסחרחורות ליליות. בשל התאונה ותוצאותיה הקשות חרב עולמו של הנהג, הוא הפך לשבר כלי ומתקשה לבצע פעולות בסיסיות.

ועדה רפואית של הביטוח הלאומי הכיר בתאונה כתאונת עבודה וקבע לו 19 אחוזי נכות לצמיתות. פרופ' מומחה באורתופדיה מטעם התביעה שבדק את נהג המיניבוס, קבע כי נכותו היא בשיעור 25 אחוזים לצמיתות בגין הגבלה בתנועות הטיה, מגבלה בכתף וכתוצאה ממגבלת התנועה בעמוד השדרה המותני.

התובע טוען באמצעות עו"ד דותן לינדנברג, כי המוסך לא דאג להבטיח סביבת עבודה בטוחה, הנהיג שיטות עבודה מסוכנות ולא בטיחותיות, לא עדכן התובע כי בכוונתה להרים הרכב באמצעות ליפט, לא וידא כי אין אדם בתוך הרכב בטרם הרימה את הליפט והתעלמה מתאונות קודמות שאירעו במוסך בנסיבות דומות.

נהג ההסעות תובע לקבל פיצוי של מאות אלפי ₪ עבור הפסדי שכר, תנאים סוציאליים ופנסיה, כאב וסבל, הוצאות רפואיות, הוצאות נסיעה מוגברות ועזרת צד ג'.
בכתב ההגנה בעלי המוסך מבקשים מבית המשפט להורות על מחיקה או דחיית התביעה על הסף בין היתר בטענה כי התאונה התרחשה אך ורק באשמתו של התובע שפעל בחוסר זהירות וללא הפעלת שיקול דעת.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך