חשש גדול בקרב עובדי טבע באשדוד

על פי המסתמן בישראל יפוטרו בין 1,700 ל-2,000 עובדים חלקם הגדול מאשדוד וירושלים

הנהלת טבע פרסמה היום את תכנית ההתייעלות שלה לשנים הקרובות: על פי התכנית, במהלך השנתיים הקרובות יפוטרו 14 אלף עובדים בכל רחבי העולם, שמהווים 25% מכלל היקף כוח העבודה בחברה. על אף שטרם צוינו המספרים של המפוטרים בישראל, יו"ר ההסתדרות ניסנקורן הודיע כי בארץ יפוטרו 1,750 עובדים.

מנכ"ל החברה קאר שולץ: "מדובר בהחלטות נחוצות כדי להבטיח את עתידה של טבע". זמן קצר אחרי פרסום ההודעה הופסק המסחר במניית החברה.

בהתאם לתכנית שנחשפה, החברה הודיעה כי לא ישולמו בונוסים במהלך שנת 2017 וכי תוכנית ההתייעלות צפויה לחסוך לטבע כשלושה מיליארד דולרים עד סוף 2019.

על פי ההערכות, ולפי פרסומים בערוץ 2 חברת הענק תפטר בין 1,700 ל-2,000 עובדים בישראל, בעיקר מהמפעלים בירושלים, אשדוד ופתח תקווה. המפעל באשדוד, בו מועסקים כ-300 עובדים, ייסגר ופיטורים נרחבים יהיו בשני המפעלים בירושלים בהם מועסקים כ-800 עובדים, במטה החברה ובמפעל בפתח תקווה – שם מועסקים כ-750 עובדים.

ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי הגיב בעניין ואמר: "מהדיווחים האחרונים על משבר פיטורי העובדים בחברת טבע משתמע, שמרחפת סכנת סגירה ממשית על המפעל באשדוד. ברור שלא נוכל להסכים לכך ש-250 עובדים יאבדו את פרנסתם, ואפעל יחד עם יו״ר וועד עובדי המפעל, יו״ר המרחב, יו״ר ההסתדרות ושר הכלכלה למנוע זאת. מעבודתי כרופא, והיכרותי עם מנהלי המפעל, אני יודע להעריך שמבין כל המפעלים של טבע בישראל, דווקא למפעל טבע מדיקל הוותיק באשדוד, יש את ההיתכנות הכלכלית להמשיך לפעול. מוצרי המפעל (בתחומי הדיאליזה, הדיאגנוסטיקה וההזנה התוך-ורידית, ותמיסות עירוי) ייחודיים, ואספקתם באופן שוטף למערכת הבריאות בישראל חיונית מאוד. אין סיבה שמפעל כזה לא יוכל להמשיך להחזיק את עצמו ולהיות מוצדק כלכלית".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך