האם מבקשת: "תעזרו לי, אין לי אוכל בבית לילדים"

משפחה בת 13 נפשות (זוג הורים ו-11 ילדים) חיים במצוקה קשה ברובע ג'. 11 הילדים מצטופפים בחדר אחד וכולם ישנים ב-2 מיטות קומותיים. ההורים ישנים על הרצפה במזרון קטן, מאחר וחסרים אפילו מזרונים לשינה, אבל מעבר לכך יש בעיה קשה של מחסור באוכל בבית, ומדובר במצב של עוני קשה, ניתן לעזור בכל דבר בטלפון: 052-7629201
האם מבקשת: "תעזרו לי, אין לי אוכל בבית לילדים"
האם מבקשת עזרתכם (צילום: דודי בוזגלו)

"אין לי אוכל לילדים", זעקה כזו אינה דבר שניתן להתעלם ממנה. הזעקה הזו באה מאם ל-11 ילדים, שגרה עם בעלה ברובע ג' בעיר. 13 נפשות שחיות בדירה בת 3 חדרים, בעוני קשה ולא פעם אין אוכל לילדים. מצב של מצוקה נוראית.

המדובר במשפחה קשת יום. האב אברך ומקבל קצבת נכות והאם עובדת לפרנסתה (מפאת צנעת הפרט לא נפרט) ההכנסה היא מאוד קטנה ולא מאפשרת קיום מינימאלי. למרות זאת עושים האב ובעיקר האם מאמצים עילאיים לשים אוכל על השולחן לילדים. המדובר במצב קשה של עוני. האם כאמור עובדת ולא מדובר במישהי שיושבת בבית ומחכה לעזרה, אבל ההכנסה היא נמוכה מאוד. היא זועקת לאוכל לילדיה, זה קו שאסור לחצות. כבר לא מדובר על קו העוני, אלא על קו ההישרדות. היומית.

האם ר' מספרת: "אין אוכל לילדים. דברים כמו בשר, עוף או אפילו דברי חלב בסיסיים אין בבית. פשוט אין אפשרות כלכלית לעשות זאת". המדובר לא לשכוח ב-11 ילדים בגילאי שנה וחצי עד 17. ילדים שגדלו לתוך חיים קשים.

אבל בזה לא תם העניין. הדירה היא דירת בת 3 חדרים, ומאחר ומדובר ב-13 נפשות שחיים ב-3 חדרים, הילדים ישנים יחד כולם. כך יוצא שבמיטה אחת בת קומתיים ישנים 4 ילדים. מצב נוראי. ההורים ישנים על הרצפה במזרונים דקים מאחר ואין מזרונים רגילים למשפחה. לאחרונה קיבלה המשפחה מהרווחה מיטה, וההורים נתנו אותה כמובן לילדים. האם: "אני לא יכולה להרשות לעצמי לקנות מזרונים. אין לי כסף לזה, אז בעלי ואני ישנים על מזרון דק ברצפה. החשוב הוא שהילדים ישנו כמו שצריך. בעזרת השם אני מקווה שיימצא פתרון".

הדירה עצמה במצב נוראי. בגלל הצפיפות הרבה ומעט המקום, הבגדים מפוזרים בכל מקום כי אין היכן לאחסן אותם. קשה להכניס ארונות לדירה בת 3 חדרים עם כל כך הרבה נפשות. אפילו המיטות צמודות אחת לשנייה בכדי לחסוך מקום. המצב הוא בלתי נסבל והעזרה היא קריטית. אפילו יותר מכך. הילדים צריכים לגדול כולם בצפיפות הנוראית והבלתי אפשרית הזו. המשפחה מוכרת לרווחה ומנסים לעזור, אבל מדובר במספר נפשות כל כך גדול שלא ניתן למצוא פתרון קבוע.

אם המשפחה זועקת לעזרה: "אני יוצאת לעבוד ואנו נעזרים גם בקצבת הנכות של בעלי. אבל אני רוצה לשים אוכל על השולחן של הילדים שלי ולתת להם חיים הכי קרובים שניתן לנורמאלי כמו כל ילד אחר בן גילם. אבל מאמינה כי בעזרת השם יימצא הפתרון".

בימים אלה ילדים רבים הולכים למופעים בחג החנוכה. במשפחה הזו בכלל לא חושבים על זה. למשפחה אין די כסף לממן אוכל ודברים בסיסים, אז כמובן שלא חושבים שם בכלל על הופעה בחנוכה שילכו לראות. האם: "הילדים ישבו בבית בחג החנוכה. הייתי רוצה לשמח אותם. אבל אנחנו לא יכולים לחשוב אפילו להרשות לעצמנו לקנות כרטיסים למופעים. אנחנו עסוקים בהישרדות יומית לדברים הכי פשוטים שיש".

מי שרוצה לעזור יכול לעשות זאת בטלפון: 052-7629201, האם תשמח לכל עזרה שתביא קצת שמחה לילדיה. ניתן לעזור בכל דרך אפשרית, החל ממזרונים שחסרים, דרך מזון, או כל דרך אחרת. אולי בחג החנוכה הזה, יהיה ניתן קצת להכניס "אור" למשפחה הזו שזקוקה לעזרה מיידית וקריטית.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך