המרכז הקהילתי דיונה שופץ בכחצי מיליון שקלים

אולם המופעים במרכז הקהילתי דיונה, הממוקם בקו התפר של רובעים י-י"ג, פועל בהצלחה רבה מזה 20 שנה, לאחרונה החליטו בהנהלת החברה העירונית ובתמיכתו של סגן ראש העיר ויו"ר הדירקטוריון של החברה העירונית לתרבות הפנאי בוריס גיטרמן, לשדרג את המרכז והאולם בעלות של כחצי מיליון שקלים לרווחת הקהל הרב הפוקד את המקום
המרכז הקהילתי דיונה שופץ בכחצי מיליון שקלים

אין זה סוד כי החברה העירונית לתרבות הפנאי מציעה לתושבי העיר מגוון רחב של פעילויות איכותיות בקשת רחבה של תחומי עניין תוך מענה למגוון הקהילות באשדוד ולצרכים של כלל התושבים בכל הגילאים. המרכז הקהילתי דיונה, הממוקם ברובע י' על גבול רובע י"ג, נמנה על המרכזים הגדולים והפעילים של החברה העירונית. אולם המופעים במרכז הקהילתי מכיל 400 מקומות, ומציע שלל מופעים מהארץ ומהעולם כבר 20 שנה. תוכלו למצוא בו כל סגנון לכל גיל, מהצגות במרוקאית, דרך תיאטרון אידי ועד למופעים ברוסית, הודית ועברית, כמובן. במהלך השנים גם בתי הספר גילו את האולם כמקום מושלם למופעי סוף השנה, והשנה הצטרפה גם הקתדרה העממית "אופק" של המרכז להשכלת מבוגרים, ובימי ראשון היא מקיימת שם את סדרת ההרצאות "קפה תרבות". בדיונה גם משתפים פעולה עם מוסדות החינוך ברובעים י'-י"ג במגוון אירועים קהילתיים.

אחרי 20 שנה שהאולם הפך לאבן שואבת לקהל רב וכל כך מגוון, החליטו בהנהלת החברה העירונית לתרבות הפנאי לשפץ את המקום, ובימים אלה מסתיימים שיפוצים שמעניקים מראה חדש ויוקרתי לשירותים ומשדרגים את האולם במזגן חדש ומשוכלל. ההחלטה של יו"ר הדירקטוריון בחברה העירונית לתרבות הפנאי, סגן ראש העיר בוריס גיטרמן, ומנכ"ל החברה אורן טואיל, התקבלה לאחר שדווקא בקיץ, באמצע החום ובשיא קיומן של מסיבות הסיום של בתי הספר, המזגן באולם החזיר את נשמתו לבורא. בוריס גיטרמן אומר כי "היה לנו חשוב מאוד לתת מענה מהיר ויעיל לשדרוג ושיפוץ מתנ"ס דיונה, דבר שזכה לברכתו ותמיכתו של ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי".

"בחצי השנה האחרונה שכרנו מזגן, ובינתיים יצא מכרז על פי חוק ולפי הנהלים", מספרת מרינה וקסלר, מנהלת המרכז הקהילתי דיונה. "החליפו הכול, לא רק מזגן אלא גם את כל הצנרת. הכול חדש, ובזמן העבודות אב הבית שלנו מיקי אברג'ל עזר, פיקח ולא עזב אותם מהבוקר ועד הלילה".

בכל שנה דואגים לשמר במרכז הקהילתי את הטוב והאיכותי, ומשתדלים לשפר, לייעל ולחדש את הנחוץ. השנה התמלאו כל המרכזים הקהילתיים בפעילות פנאי וקהילה מגוונת איכותית ומסובסדת. תחת השם "מביאים את התושב למרכז" מוצעים הצגות ילדים, ערבי זמר והרצאות מרתקות בעלות של 15-20 שקלים. מי שמוביל את המיזם הוא ויטלי סלוצקי, סמנכ"ל החברה העירונית לתרבות הפנאי. בדיונה סיימו סבב ראשון של פעילות שנמשכה שלושה חודשים, ומילאה את האולמות במרכז. "עכשיו אנחנו מתכוננים לעוד חצי שנה של פעילות, שתתחיל בחודש ינואר", מספרת מרינה. "בכל חודש תתקיים הצגת ילדים איכותית של תיאטרוני ילדים ונוער מובילים בארץ, והכרטיס בעלות של 15 שקלים. בתאריך 22 באפריל תגיע אלינו צופית גרנט להרצאה שעלותה 20 שקלים בלבד. גם אבי ונטורה, שכבר הופיע בחלק הראשון של התכנית, יגיע עם המופע שלו 'מסביב לעולם בשעה וחצי'. בפעם שעברה הוא מילא את האולם באנשים שרקדו ושרו בכל השפות".

בנוסף לפעילות הבלתי נגמרת של אולם המופעים, מציע המרכז הקהילתי, הנמנה על הגדולים בעיר, גם קרוב ל-50 חוגים לגיל הרך, לילדים, נוער וצעירים, שיעורי מוזיקה, פיתוח קול ומחול. בית הספר לריקוד "נואל דאנס", בניהולה של נואליה אלמקייס, פועל בשלושה מרכזים בעיר, ובדיונה רשומה הקבוצה הגדולה שלה, המונה 190 רקדניות ורקדנים. כמו כן מוצעות פעילויות לוותיקים, וביניהן מועדון גיל הזהב שעומד בראשו רומן קוהן, טיולים, אירועי תרבות וקבוצות ספורט תחרותיות ועממיות. מי שצמח בחוג האגרוף של דיונה הוא יאן זאק (17), החבר כיום בנבחרת ישראל ומיועד לקחת חלק באולימפיאדה הבאה. אימא שלו, אירנה זאק, מעבירה שיעורי פיטנס-מיקס והתעמלות בריאותית לנשים בדיונה, ובזכות הידע הרב שלה, גם תושבי חוץ מאשקלון ומגן יבנה מגיעים להתאמן אצלה פעמיים בשבוע. לאחרונה אף נפתחה קבוצת שוטרות המגיעות לאימונים.

בדיונה מוצעים חוגים ייחודיים כמו למשל, בית הספר לקרקס "דוראטו", הלהקה העירונית "פרחי אשדוד", שמרינה מגלה לנו כי המקהלה שלה תשיר בטקס הפתיחה הרשמי של בית החולים אסותא-אשדוד, שיתקיים בשבוע הבא, בתאריך 21 בדצמבר. פעם בחודש, בימי שישי, מתקיים מפגש ארצי של אספנים, ומכל רחבי הארץ מגיעים אל המרכז הקהילתי דיונה אספני מדליות, בולים, מטבעות ושטרות. והרשימה עוד ארוכה, כך שאין זה פלא שהתושבים באים למרכז…

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך