בתי החולים נלחמים עם אסותא אשדוד על עשרות מיליונים

ההצלחה המסחררת של מחלקת היולדות בבית החולים החדש באשדוד מלחיצה את בתי החולים הסמוכים והם מפחדים מגריעת עשרות מיליוני שקלים מקופתם השנתית
שלט על בניין אסותא אשדוד
אסותא אשדוד.

התחרות בין בתי החולים הסמוכים לאשדוד עולה שלב, בעקבות פתיחת בית החולים המשודרג ובעל התכנולוגיות המתקדמות בעולם, וכן מחלקת היולדות בבית החולים אסותא שנפתח רק לפני חודשיים באשדוד, המחלקה עלולה לגרוע מבתי החולים הסמוכים הכנסות של כ־60 מיליון שקל בשנה, זאת בעקבות הביקוש הרב של תושבי הערים לבחור דווקא באשדוד.

מנתונים שמפרסם העיתון "כלכליסט" עולה שמאז פתיחת המחלקה כבר התקיימו בה יותר מ־720 לידות, ובזכותן צפוי בית החולים לקבל מביטוח לאומי קרוב ל־10 מיליון שקל. הכנסה זו תיגרע בעיקר מבתי החולים קפלן ברחובות וברזילי באשקלון, וכבר מאלצת אותם להגביר את המאבק על לב היולדות.

בשיחה עם עיתון כלכליסט אמר מנהל בית החולים ברזילי ד"ר חזי לוי כי מאז נחנך בית החולים אסותא, ירד מספר הלידות בברזילי מכ־15 לידות לכ־13 עד 13.5 לידות בממוצע ליום. מבית החולים קפלן דיווחו ל"כלכליסט" על פגיעה קשה יותר: ירידה של 22% במספר הלידות בהשוואה לחודשים המקבילים אשתקד. קפלן נמצא כבר היום בגירעון של יותר מ־200 מיליון שקל, ולפני שבוע פורסם ב"כלכליסט" כי בעלת קפלן, קופת חולים כללית, סירבה להצעת המדינה להעביר את בית החולים לבעלות אחרת".

על פי אותה הבדיקה, בהנחה שמחלקת היולדות באסותא תוסיף למשוך אליה יולדות בקצב דומה לזה שנרשם בחודשיים האחרונים, אפשר להעריך כי מספר הלידות בה יגיע לכ־4,300 בשנה (לא כולל פגים). המשמעות היא משיכת כספי ביטוח לאומי בהיקף של כ־60 מיליון שקל בשנה, שעד כה נותבו לברזילי ולקפלן ולבתי חולים אחרים במרכז ובדרום.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך