"מטריק" – אפקט של שני טונים

אמנם יש כרגע לא מעט טרנדים ששולטים באינסטגרם, אבל אחד מתבלט מעל כולם - "מטריק" - אפקט של שני טונים: האחד מבריק והשני מט!
"מטריק" - אפקט של שני טונים
צילום: יח"צ

השילוב האמיץ של מרקמים וחומרים כמו מבריק ומט או מחוספס וחלק מוכר וידוע לעולם העיצוב ותורם רבות ליצירת אשליה של תנועה מתמדת. כבר לפני שנתיים ההתקדמות הטכנולוגית אפשרה לייצר אריחי גרניט־פורצלן בגימור לאפטו, שהוא למעשה שילוב של מבריק ומט ולאחרונה שולבו גם בשטיחי אריגה שונים סיבים וחוטים סינתטיים חדשים שתכליתם לייצר שטיחים בטקסטורות שונות תוך שימוש במראה מבריק ומט או בשילוב רך וקשה, כך שהדיאלוג בין סוגי החוטים הללו יצור עניין עיצובי משמעותי.

"שילוב שני גימורים מנוגדים אלו מבטיח את הדגשת המרחב והפיכתו לייחודי. מדובר במגמה שהולכת ותופסת תאוצה בזכות הפיתוחים הטכנולוגיים המובילים לחדשנות עם חומרים מתקדמים, המפגש בין שני הניגודים יוצר השתקפויות וגווני משנה בעלי מראה יוצא דופן", מציינת קרן וברמן דקל מבעלי עילית הלבשה לבית.

שבועות האופנה מסביב לעולם הסתיימו זה מכבר, ואחרי בחינה מדוקדקת של הנעשה על המסלול, ניכר כי השילוב בין מבריק ומט הוא אחד הטרנדים הבולטים לעונה. שילובי מבריק-מט נראו על המסלולים של ולנטינו, מייקל קורס, לקוסט וקנזו כמו קורצים לטרנד המוד של הסיקסטיז – כשהמכנה המשותף אצל כולם היה שימוש מבוקר בטרנד – גישה שראוי לאמץ.

"שילובים בין טקסטורות שונות באותו הגוון הופיעו כבר בעבר בגזרת הנעליים והמגפיים", מציין משה שהרבני מרשת הנעליים סכו-עור, "פגשנו טקסטורות שעירות ופרוותיות לצד חלקות או לחילופין מרקמים שונים של עור דמוי נחש או קרוקו משולבים בטקסטורות עור חלקות. חורף 2018 מציע טוויסט מעניין כשהדגש הוא דווקא על ניגודיות. נעליים ומגפונים בסגנונות שונים של קז`ואל ואלגנט המציעים מיזוג של טקסטורות מט ומבריק בצבע זהה, להעצמת הניגודיות תוך שמירה על איפוק מסוגנן".

שני טונים של ליפסטיק
לאחרונה פרסם העיתון הבריטי "הגרדיאן" כי הטרנד מבריק-מט מסתמן כטרנד החם ביותר לעונה הקרה גם בגזרת הטיפוח. "ניגודים משלימים" או בשמו הפופולרי "דו גלייז" – היא הוארסיה הטיפוחית המוצעת למשתמשת בשני המרקמים הנדונים. למרות הסברה כי שני המרקמים אינם מסתדרים "הגרדיאן" ממליץ לכן ללכת על השילוב האסור מכל ולערבב בין מבריק למט. "המשחק של מט ומבריק באיפור הוא טריקי ולכן חשוב כי רגע לפני שאתן קופצות על הטרנד – תפנימו את הכללים שיבטיחו כי שילוב של "מטריק" (מאט ומבריק) יהיה נכון ואידיאלי עבורכן", פוסק גורו המייקאפ בועז שטיין ומבאר: "כל תמרוק במרקם בוהק ומבריק יקנה אשליה אופטית של מרחב ונפח. עצם לחי מבריקה למשל תראה תפוחה יותר, בעוד שלמצח ולסנטר בולטים מומלץ להעזר דווקא בגימורי פידור בטקסטורת מט.

בלי המט, המבריק יראה פחות מבריק כי אם הכל נוצץ אין קונטרסט ואין עומק. הטרנד שתפס באירופה תחת השם two-tone-lipstick מציע למתאפרת למשוח את שפתיה בשני המרקמים יחדיו: מט ומבריק. חשוב להדגיש כי השימוש בגלוס מבריק ובוהק מומלץ על שפה דקה ו/או צרה על מנת לשוות לה מראה תפוח ואילו טקסטורה מט בכוחה לייצר מראה מצומצם יותר. אי לכן אני כמאפר מקצועי ממליץ ליישם את הטרנד בהתאם למבנה השפתיים של כל מתאפרת. היות ואין שוויון טוטאלי בין השפה העליונה לזו התחתונה חשוב כי כל אחת תיישם את בחירת הטקסטורה בהתאם למבנה שלה. על זו הצרה שימוש במרקם מבריק ובוהק ואילו על אחותה העבה והבשרנית יותר טקסטורה מט וכך שהניגודים המשלימים יספקו אשליה אופטית הרמונית ומאוזנת גם של גודל השפות".

חצי-חצי ומשחקים בין מט למבריק הם ללא ספק מה שהעסיק גם את המניקוריסטיות בשבוע האופנה בניו יורק, שהבריקו בתצוגת החורף של שרלוט רונסון. ציפורני הדוגמניות נצבעו בסגול עמוק, והגימור במחצית הציפורן העליונה נעשה במט, ובתחתונה בגימור מבריק. אל הטרנד האמור מצטרפת גם חברת התמרוקים `שיק` שממליצה החורף לאמץ את הטרנד. "זה כל הכיף, לשחק לא מהמקום הקונבנציונאלי", קובעת מרינה רוזנפלד מדריכת המותג ומוסיפה "אין כללי בסיס מובהקים בהעדפה בין מט למבריק ולכן ההמלצה שלנו היא פשוט לתת דרור לנועזות הפנימית שקיימת בכל אחת ולשלב בין השניים כראות עינייה. פעם אחת בשימוש טקסטורות שונות על אותה היד ובפעם אחרת בשילוב בין מט למבריק בין הידיים וכמובן שניתן ממש כמו בתחום האיפור ללכת על אפקט של שני הטונים על אותה הציפורן".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך