פרויקט חדש למצטיינים באשדוד

עיריית אשדוד, משרד החינוך, האגף למחוננים ועמותת "רוח צעירה", פתחו לראשונה השנה באשדוד תכנית לתלמידים מצטיינים, שבה לומדים לחמש יחידות בגרות בתחומי הידע רבי המלל, מרחיבים את הידע במדעי הרוח וגם מקבלים 4 נקודות זיכוי לאוניברסיטה העברית בירושלים
פרויקט חדש למצטיינים באשדוד

בכל יום רביעי מתכנסת קבוצה של כ-9 תלמידים, רובה מאשדוד, בבית החולים אסותא. המדובר בתלמידי כיתה י', מצטיינים שלוקחים חלק בפרויקט חדשני למצטיינים שנפתח השנה באשדוד. פרויקט של "עמותת רוח צעירה", בהשתתפות עיריית אשדוד ומשרד החינוך האגף למחוננים.

זוהי תכנית לתלמידים מצטיינים מהעיר שרוצים להרחיב את הידע במדעי הרוח. תוכנית שמכינה ילדים לקריאת טקסטים ברמה גבוהה, כתיבה אקדמית ויכולת גיבוש דעה והצגת רעיונות. בנוסף הם ייגשו בכיתה י"ב, בתום תכנית בת 3 שנים, לבגרות 5 יחידות במדעי הרוח, ובנוסף יקבלו 4 נקודות זכות לטובת לימודים באוניברסיטה העברית.

התלמידים לומדים ספרות, פילוסופיה, דתות, פסיכולוגיה והיסטוריה. המדובר בתלמידים מצטיינים שרובם מגבירים בבית הספר מקצועות כמו כימיה ומחשבים, אבל גם אוהבים לקרוא ורוצים לפתח את היכולת הזאת. בין היתר הם מקבלים גם הרצאות ממרצים מהאוניברסיטה העברית שמתארחים מידי פעם כמו גם ימי סיור לימודיים במוזיאונים

עמותת "רוח צעירה" היא עמותה שמאמינה בחברה ישראלית, בעלת עומק תרבותי המתבסס על השכלה הומניסטית רחבה. מאז שנת הלימודים תשע"ה העמותה מפעילה תכנית לתלמידי תיכון מצטיינים במדעי הרוח בשני מרכזים אזוריים, ירושלים וראשון לציון. השנה (תשע"ח) הוקמו  שני מרכזים נוספים, באשדוד ובתל אביב.

ד"ר דפנה הורניק מנהלת הפרויקט באשדוד, השלימה את לימודי הדוקטורט שלה בספרות ומגדר באוניברסיטת קורנל שבארה"ב. כיום היא חוקרת באוניברסיטה העברית במסגרת פוסט-דוקטורט ובמקביל מנהלת את תכנית רוח צעירה ומלמדת את הכיתה באשדוד.

ד"ר הורניק: "אני מאמינה שהתוכנית שלנו נותנת מענה לבני נוער סקרנים ומצטיינים שרוצים להרחיב אופקים מעבר לתוכנית הלימוד בתיכונים. הרבה מהתלמידים שלנו מופנים אל עבר המקצועות הריאליים כחלק מעניין גובר והולך בתחומים אלה ומרגישים שחסר להם משהו, שהם רוצים ללמוד עוד בתחומים של מדעי הרוח".

היא מוסיפה: "כחלק מתכנית הלימודים אנחנו קוראים טקסטים מאתגרים ברמה גבוהה, החל מיוון העתיקה ועד ימינו, מספרות ועד פילוסופיה ודתות. המטרה שלי כמורה היא לקרב את התלמידים לתחומים האלה, לפתוח בפניהם חלון ליצירות מופת שפשוט לא נכללות כיום בתכנית הלימודים של משרד החינוך".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך