ריבית משכנתא היום?! ומה עם "מחיר למשתכן"

שלום רב לכולם, היום אני רוצה לדבר על שני נושאים חשובים, שהם מאוד רלוונטיים. אם אתם חושבים לקנות בית, אז המאמר הזה בדיוק בשבילכם.
לקחת משכנתא או לא לקחת משכנתא?

נכון ש"בלאק פריידי" בדיוק נגמר, והמבצעים של הבגדים כבר מאחורינו, אבל חשוב להבין שגם בבנקים למשכנתאות קיים "בלאק פריידי". מה זה אומר? שעד סוף השנה, כל הבנקים מורידים את הריביות שלהם לרמה שלא תחזור על עצמה במהלך השנה הקרובה.
חשוב להבין שהבנקים צריכים לעמוד ביעדים של מתן משכנתאות, כאשר היעדים הם חודשיים, רבעוניים ושנתיים. עכשיו כאשר אנחנו עומדים לפני סוף השנה, כל הבנקים שולפים מהארסנל את הריביות הנמוכות ביותר שיכולות להיות, כדי להכניס כמה שיותר משכנתאות עד סוף דצמבר.

מה זה אומר מבחינת מי שרוצה לקנות דירה?
זה אומר בגדול, שאם יש לכם את האפשרות לכך, עכשיו זה בדיוק הזמן לקחת משכנתא. אם אתם רוצים ריביות טובות, אז עכשיו זה הזמן בדיוק. החל מהראשון לינואר, כל הבנקים יעלו את הריביות בצורה משמעותית, ומה שאתם הייתם רגילים לראות, כבר לא יחזור.

מה הצפי של ריביות המשכנתאות?
מי שנמצא עכשיו בחיפוש דירה, צריך לקחת בחשבון שהריביות על המשכנתאות הולכות לעלות בצורה משמעותית. אם נסתכל על המגמה הרב שנתית, אז אנחנו יכולים בגדול לראות שאנחנו נמצאים אחרי כמה וכמה שנים של ריביות סופר נמוכות, כאשר כל מי שנחשב לבכיר בעולם הכלכלה, מבהיר שהריביות נמצאות בדרך למעלה. המסקנה של זה היא שאם אתם בודקים את האפשרות לקנות בית, כמה שיותר מהר זה הזמן הנכון.

משכנתאות ל"מחיר למשתכן"
בתור יועץ משכנתאות, אני מעדיף שלא להעביר חוות דעת על הפרויקט "מחיר למשתכן", כי קטונתי. אבל בואו נדבר על משכנתאות של "מחיר למשתכן".
הפרויקט למעשה פועל במתכונת הבאה: ברגע שמכריזים עליכם כזוכים בדירה, עובר איזה שהוא פרק זמן ומזמינים אתכם לשני כנסים כאשר באחד מהם, במידה ואתם מעוניינים לקנות דירה, מבקשים להביא אישור עקרוני מהבנק על סכום המשכנתא שאתם צריכים לקחת.

על פניו זה קל ופשוט. אבל הנה משהו שלא מספרים לכם
היות ועד שבפועל תגיעו לשלב שבו אתם לוקחים משכנתא יכולות לעבור עוד כמה שנים טובות, אף אחד לא מבטיח לכם שכאשר תגיעו לבקש את המשכנתא עוד שנתיים, אתם באמת תקבלו אותה. יתרה מכך, אתם בוודאי לא תקבלו את הריביות שאתם רואים היום באישור עקרוני.

ולמה ככה?
עובדה ידועה היא שאישור עקרוני תקף לשלושה חודשים, כלומר זה שקיבלתם אישור כזה היום, כלל לא מבטיח שתקבלו אותו עוד שנתיים כאשר תרצו להתקדם לקבלת הכסף. אם חס וחלילה אחד מכם לא יעבוד, אתם תקבלו סירוב למשכנתא, אפילו שלפני זה היה לכם אישור. דבר נוסף הוא שהריביות תקפות רק לכמה שבועות בודדים, זה התשלום החודשי שאתם רואים היום הוא נניח 3000 שקלים, זה ממש לא אומר כלום על התשלום החודשי שיכול להיות לכם כעבור שנתיים, כשתרצו לקחת את המשכנתא באמת.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך