בוריס גיטרמן: "סניה כצנלסון הוא אדם בוגדני"

נראה כי הרחוב הרוסי צפוי להתאחד סביב שני הפוליטיקאים הבכירים במגזר באשדוד, סגן ראש העיר בוריס גיטרמן וסגן ראש העיר ולדימיר גרשוב , האיחוד הזה עשוי להתרחש בעקבות ההחלטה של אביגדור ליברמן, להחזיר את סניה כצנלסון לסיעת "ישראל ביתנו". כצנלסון, שקולו לא נשמע בארבע השנים האחרונות בזירה המקומית, איבד פעילים ותומכים רבים, שעברו לשורותיו של בוריס גיטרמן, הנחשב כיום לכח המרכזי בעיר במגזר הרוסי. גיטרמן: "סניה הוא אדם בוגדני, ואין לו שום סיכוי בבחירות הקרובות"
בוריס גיטרמן: "סניה כצנלסון הוא אדם בוגדני"
צילום: אורי קריספין

כלי תקשורת מובילים במגזר הרוסי, המכירים היטב את הלך הרוח ברחוב זה באשדוד, הכתירו לאחרונה את סגן ראש העיר בוריס גיטרמן, כפוליטיקאי המוביל במגזר זה בעיר הנמל. הם נשענים על משאלים שהתקיימו לאחרונה במספר מוקדים, וברמת האיזכורים בכלי התקשורת הארציים והמקומיים. גיטרמן צועד בראש ואחריו סגן ראש העיר הנוסף ולדימיר גרשוב. חבר המועצה סניה כצנלסון משתרך בתחתית הרשימה, אך זה לא מונע ממנו להציג את עצמו בתמונה שקרית כאיש החזק בפוליטיקה המקומית בקרב על הקול הרוסי, דבר שהוא אינו מדויק בלשון המעטה.

כך או אחרת, שנה לפני הבחירות לראשות עיריית אשדוד, המערכת הפוליטית מתעוררת ונראה כי זו הולכת להיות שנה מעניינת מאוד. למערכת עיתון "המגזין" נודע כי קיים סיכוי גבוה לאיחוד בין גיטרמן לגרשוב, ומאחורי הקלעים כבר החלו שיחות גישוש בין הצדדים. חיבור שכזה עשוי להכריע את הבחירות במגזר זה, ולהעניק לשניים את מירב המנדטים. בבחירות האחרונות הסיעות מהמגזר הרוסי גרפו בסך הכל 8 מנדטים, וההערכה היא שבבחירות הקרובות המספר יהיה נמוך יותר, מאחר ולא מעט עולים מחבר העמים כבר אינם מצביעים לפי הדפוסים הישנים, ומעדיפים לבחור בדמויות איתן הן מזדהות, ולאו דווקא על פי השיוך העדתי שלהן. גורמים פוליטיים מעריכים כי רשימה שכזו של גיטרמן וגרשוב בראשה, תוכל לגרוף 4-5 מנדטים, ואילו סיעתו של כצנלסון תתנדנד סביב אחוז החסימה.

"גיטרמן הוא היום אחד הפוליטיקאים הכי בכירים באשדוד, וכפועל יוצא זוכה להערכה גדולה מאוד במגזר העולים, בזכות העבודה שלו. גם ולדימיר גרשוב זוכה להערכה והוא נחשב לפוליטיקאי ישר ואמין. שניהם ביחד יכולים לאחד את הקול הרוסי באשדוד", אמר גורם פוליטי בכיר. שניהם נחשבים למקורבים ותומכים של ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי, ועשויים להמשיך ולכהן בתפקידם גם לאחר הבחירות הקרובות, במידה וד"ר לסרי אכן ינצח.

סניה איבד אחיזה ברחוב הרוסי
לגבי סניה כצנלסון, קיימת תמימות דעים כי הוא מצוי בבעיה פוליטית קשה, מאחר והוא נעלם לגמרי בארבע השנים האחרונות. סניה חזר לזירה המקומית, פיזר הבטחות בלי סוף, ובכך הצליח לקבל 4 מנדטים בבחירות האחרונות. לאחר הבחירות סניה לא שמר על קשר עם הפעילים שלו, לא ביצע פעולות מהותיות כחבר מועצה, ובעצם איבד את האחיזה שהייתה לו ברחוב הרוסי. "ברגע שסניה התחיל לחפש ג'וב לעצמו, הוא למעשה שם את כל הבוחרים שלו בצד, ולא עשה עבורם שום דבר. פעילים רבים כבר נטשו אותו ועברו לתמוך בבוריס גיטרמן, וזה מה שיהיה עד הבחירות בעוד פחות משנה", אמר אותו גורם פוליטי.

עכשיו סניה מנסה להישען על אביגדור ליברמן. ביום שלישי האחרון ליברמן קיים כנס של סיעת "ישראל ביתנו", ובישר על חזרתו של סניה לסיעה. כזכור, כצנלסון החליט בבחירות האחרונות לכנסת לבגוד בליברמן, ועמד בראש מטה העולים של הליכוד. סניה היה בטוח שראש הממשלה בנימין נתניהו, יעניק לו ג'וב בכיר לאחר הבחירות, כפי שאריאל שרון עשה בעבר (מינה אותו ליו"ר מפעל הפיס בזמנו), אבל נתניהו "שכח" את כצנלסון המאוכזב, וזה החליט לחזור לזרועותיו של ליברמן.

בזירה הפוליטית באשדוד אומרים כי "סניה ניסה למצוא בעבר בית חם, וקיבל תשובות שליליות מכמה וכמה פוליטיקאים בכירים, כי הם יודעים שסניה היה בעבר שחקן מרכזי בזירה הפוליטית, והיום הוא כבר לא שווה הרבה. עכשיו ליברמן, שמצוי במצב פוליטי לא טוב ברמה הארצית, החליט לקבל בחזרה את סניה, וזה צעד שיפגע בשניהם כי הציבור לא אוהב משחקים שכאלה, של קומבינות פוליטיות על הגב של הציבור".

מעבר לכך, אסור לשכוח שלסניה יש לא מעט אנשים המכירים את עברו, בין השאר כיו"ר מפעל הפיס וממלא מקום ראש העיר. אחד מהם הוא איש העסקים המוכר גומא חסין, שלאחרונה התבשר מהפרקליטות כי אין קלון בעבירה בה הורשע, מה שאומר שהוא יוכל לחזור לפעילות ציבורית מלאה ללא שום מגבלות כבר בשבועות הקרובים. במערכת הפוליטית מעריכים כי לחסין יש מידע רב על ההתנהלות של סניה בעבר במפעל הפיס, ונשאלת השאלה האם הוא יחשוף את מה שידוע לו במהלך התקופה הקרובה.

אחד הגורמים הפוליטיים הבכירים בעיר אמר: "בבחירות הקודמות דיברו על כך שאם סניה יהפוך לדמות מובילה בזירה הפוליטית המקומית, לגומא תהיה שליטה משמעותית מאחורי הקלעים. אסור לשכוח שגומא מחזיק במידעים רבים מהעבר של סניה במפעל הפיס, ובזמן החקירות הגדולות, סניה נסע לחו"ל והשאיר את גומא במוקד הסערה. בסופו של דבר גומא צלח את החקירות בשלום ולא הואשם באף סעיף סביב מפעל הפיס, אלא נשלח למאסר בגלל עבירות מס שוליות יחסית".

מקורביו של בוריס גיטרמן אומרים כי "סניה לא יכול להיות ראש עיריית אשדוד, גם בגלל מה שהיה בעבר, ואנחנו יודעים בוודאות שיש לא מעט סיפורים עליו מהימים שהיה ממלא מקום ראש העיר ויו"ר מפעל הפיס. יש לנו מידע בדוק שלגומא חסין יש הרבה מאוד חומרים מעניינים. אנחנו מאמינים שיום אחד גומא ישתף את הציבור עם המידע הזה, מאחר ויש לו אהבה גדולה לעיר אשדוד והוא לא ירצה לראות אדם לא ראוי עומד בראשה". פנינו לחסין ובשלב הזה הוא סירב להגיב.

גיטרמן וגרשוב תומכים בד"ר לסרי
זה לא סוד שבוריס גיטרמן וולדימיר גרשוב מעריכים מאוד את ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי, וצפויים להמשיך לתמוך בו בבחירות הקרובות. גיטרמן מלווה את ד"ר לסרי משנת 99', והיה הפוליטיקאי הראשון שהצהיר תמיכה פומבית בלסרי, בזמן שצבי צילקר ישב בכסא ראש העיר. הנאמנות של גיטרמן לראש העיר מוחלטת וידועה לכולם. "גיטרמן לקח סיכון גדול, בזמן שהלך עם לסרי בגלוי ועבד למענו בלי הפסקה בעבר. הנאמנות הזו השתלמה, וד"ר לסרי רואה בו שותף לדרך וחבר אמיתי", אומר גורם במערכת הפוליטית.

ולדימיר גרשוב, שהיה נציגו של ליברמן באשדוד, פגוע מאוד למרות שכלפי חוץ הוא משדר עסקים כרגיל. גרשוב הבהיר למקורביו כי אין לו כוונה להיות מספר 2 של כצנלסון, והוא יעדיף לפרוש מהחיים הפוליטיים אם זו תהיה האופציה היחידה. מה שכן, חיבור עם גיטרמן נלקח בחשבון, מאחר ושניהם תומכים ללא סייג בראש העיר ד"ר יחיאל לסרי, ושניהם יכולים בקונסטלציה מסוימת לשמור על מקומם כסגני ראש העיר, אם ירשמו הישג פוליטי גדול בבחירות הקרובות.

גיטרמן עצמו לא פוסל את האפשרות להתמודד על ראשות העיר, במידה וסניה כצנלסון אכן יתמודד בסופו של דבר, כדי לפצל את הקול הרוסי ולא להשאיר לו את הבמה לבד. "זו אפשרות שנלקחת בחשבון וכל האופציות מונחות כרגע על השולחן. בוריס יותר אהוד ואהוב ברחוב הרוסי לעומת סניה, וזה יבוא לידי ביטוי בבחירות הקרובות", אומר אחד ממקורביו של גיטרמן.

גיטרמן עצמו סיכם ואמר: "סניה הוא אדם בוגדני, ואין לו שום סיכוי בבחירות הקרובות. אי אפשר להיעלם ארבע שנים כאילו בלעה אותו האדמה ולחזור כאילו שום דבר לא קרה. סניה לא ראוי להיות אפילו חבר מועצה, והוא בעצמו לא מבין עד כמה אנשים מאוכזבים ממנו ומתרחקים ממנו. אני מקבל את אותם מאוכזבים בזרועות פתוחות והם יזכו לבית חם אצלנו. אני מכיר את סניה משנת 75', היינו במערכת הצבאית ביחד, ולא מאחל לעיר אשדוד שאדם כזה יעמוד בראשה. אין לי ספק שזה לא יקרה, ואם זה אכן יתרחש בסיכוי של אחד למיליון, אני לא אגור בעיר הזו. ליברמן איבד את הכח שלו גם ברמה הארצית כי הוא מכהן כשר ביטחון במקום שיבחר בתיק חברתי כמו רווחה, שיכון או פנים, לעזור לציבור אותו הוא מייצג. ציבור העולים רוצה מישהו שיטפל בהם בדיוק כמו שש"ס ואגודת ישראל דואגים למצביעים שלהם.

אנחנו, סיעת 'קהילת אשדוד', בדרך לקדנציה רביעית במועצת העיר, ואנו עומדים בכל ההתחייבויות שלנו לציבור הבוחרים ובכלל לתושבי אשדוד, בכל מה שקשור לעזרה למען הקהילה ופעילות מגוונת שמתבצעת אצלנו יום-יום. אני מרגיש את ההתעוררות, ואנחנו חזקים מאוד בשטח. אין לי ספק שנרשום הישג פוליטי גדול מאוד בבחירות הקרובות".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך