בוטלה שביתת המורים ביום ראשון

הסיבה, מנכ"ל משרד החינוך הבטיח בכתב כי החוק נגד אלימות, המשווה את מעמד המורה בישראל בחוק למעמד של עובד ציבור יובא לאישור ועדת שרים לחקיקה תקודם בהליך מזורז בכנסת.

אין שביתה בתיכונים ובחטיבות הביניים ביום ראשון.
כזכור איים ארגון המורים על פתיחת שביתה בכלל החינוך העל יסודי בישראל, אבל הודיע היום, שישי בכתב (מצורף המכתב) מנכ״ל משרד החינוך ליו״ר הארגון רן ארז כי הצעת החוק אותה יזם ארגון המורים ללחימה באלימות נגד מורי ישראל והשוואת מעמד המורה בישראל בחוק למעמד של עובד ציבור תובא לאישור ועדת שרים לחקיקה ביום ראשון ה-10.12 ותקודם בהליך מזורז בכנסת.

מארגון המורים נמסר: "הכרזנו על  שביתה כללית ביום ראשון הקרוב במטרה להביא לחקיקת החוק שמטרתו להרתיע ולמנוע מקרי אלימות כלפי מורים. זאת, לאחר שנאבק למעלה משנה כדי להוציא את המדינה מהאדישות למקרי האלימות הקשים והרבים כלפי מורים בישראל. הארגון דרש את חקיקת החוק שיזם כבר בחודש אוגוסט שעבר. מאחר שהדבר לא בוצע כאשר במקביל הוחמרו מקרי האלימות, הכריז הארגון על שביתה. לאור ההתחייבות הכתובה של משרד החינוך מיום שישי, אשר הושגה נוכח הכרזת השביתה וההסכמה לדרישת הארגון בנושא מיגור האלימות כלפי מורים בישראל, מודיע ארגון המורים על ביטול השביתה שתוכננה ליום ראשון הקרוב".

יו״ר ארגון המורים, רן ארז: ״אני מברך על התחייבות מנכל משרד החינוך מהיום לבצע את החקיקה למיגור האלימות נגד מורים כפי שדרש ארגון המורים ודורש ממשרד החינוך לפעול ביד קשה ובנחישות כנגד כל מי שפועל באלימות כלפי מורה בישראל.
ארגון המורים ימשיך לשמור על מעמד המורה וזכויותיו ויעקוב באדיקות אחר ביצוע התחייבויות המשרד בנושא. זה המקום לומר יותר ממילת תודה אחת למנכ״ל משרד החינוך שמואל אבואב שגילה הבנה ורגישות ראויים לנושא. יש לציין כי המאבק על הסכם העבודה ממשיך ואנו בעיצומו."

 

מכתב ההבטחה ממנכ"ל משרד החינוך שמנע את השביתה

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך