ג'קי בן זקן שובר שתיקה ועולה להתקפה

ג'קי בן זקן שובר שתיקה אחרי תקופה ארוכה ובמסיבת עיתונאים דיבר על הכל: על פרשת קאדונה יונייטד ועל מחאת האוהדים "זו לא מחאה של אוהדים, זו לא מחאה ספורטיבית, זו גם לא מחאה לגיטימית. מדובר בהתאגדות אלימה שמתחילה והופכת להיות יותר ויותר אלימה"

הבעלים של מ.ס אשדוד, ג'קי בן זקן כינס מסיבת עיתונאים בה הוא שבר שתיקה לאחר זמן רב שלא התראיין לכלי תקשורת ודיבר על מצב הקבוצה, על אוהדי עירוני אשדוד ועל כל פרשת קאדונה יונייטד הניגרית שגרמה להורדה והחזרת שש נקודות.

ג'קי בן זקן פתח את מסיבת העיתונאים בדברים האלה:"במשך תקופה של מספר חושדים קיבלתי החלטה לא לדבר משיקולים אישיים שלי, רציתי להתרכז בדברים אחרים, החלטתי לקיים את המפגש הזה כי לדעתי קרו כמה דברים בשבועות האחרונים שמצדיקים זאת. מחובתי לתת הסברים לציבור באשדוד כי מדובר בקבוצת הכדורגל של העיר"

על פרשת קאדונה יונייטד:
"אנחנו מגיעים למצב מסוכן, והחלטתי דווקא בעקבות מה שקרה עם פיפ"א, להציף את הדברים עכשיו ולא בשלב יותר מאוחר. במשך הרבה מאוד חודשים עשינו כל מה שאפשר כדי שהכסף בגין אפא אמברוס יגיע לקאדונה יונייטד, לא ערערנו על ההחלטה של פיפ"א כי יש הסכם, מגיע להם 20%, לא הייתה מחלוקת. הערכנו שיש בעיה בקבוצה הניגרית, קבוצה אפריקאית עם התנהלות מסוימת, לא קבוצה אירופאית. פעם קיבלנו בקשה להעביר את הכסף לחשבון מסוים, חודשיים לאחר מכן קיבלנו דרישה להעביר את הכסף על ידי המנכ"ל לחשבון במדינה אחרת לחלוטין, אין דרך ליצור קשר עם המועדון, פנינו לפיפ"א לבקש איש קשר במועדון. היו מעבירים עליי ביקורת בתקשורת אם הייתי מעביר סכומים כאלה בלי לוודא לאן הם עברו, מה היה קורה אם הכסף היה נגנב".

עוד הוסיף: "כבר ביום הראשון הבנתי שהייתה אי הבנה בפיפ"א, שבועיים קודם כתבנו מכתב לפיפ"א ואמרנו שאנחנו לא מצליחים ליצור קשר עם המועדון, מבקשים להעביר את הכסף או לפיפ"א, או להתאחדות לכדורגל. סיפרתי לאפרים ברק את הסיפור, והוא אמר שהוא התריע באשדוד, אני זה שחייגתי לשאול אותו בכלל, בימים האלה אתם חגגתם על מ.ס אשדוד, כי העובדות לא היו מונחות בפניכם ושמעתי כמה אנחנו חובבנים, אבל זה לא היה הזמן, לא רציתי לנהל את המאבק הזה בתקשורת, הורידו לנו שש נקודות, זה דבר מהותי. אמרנו שכשהאמת תצא לאור, נספר את כל מה שהיה".

מחאת האוהדים
"יש דבר שיותר מטריד אותי, ואני חושב שהתקשורת לא שמה לב. יש את העניין הפנימי שלנו שאתם קוראים לו מחאת האוהדים. זו לא מחאה של אוהדים, זו לא מחאה ספורטיבית, זו גם לא מחאה לגיטימית. מדובר בהתאגדות אלימה שמתחילה והופכת להיות יותר ויותר אלימה, ואני שומע את הפרשנים שאומרים שזה בסדר, הם משלמים כרטיס וזכותם למחות. אתה יודע שהמחאה אלימה רק כשזה קורה. הסיבה שכינסתי את המפגש הזה כי אנחנו כבר שם, האלימות זה עניין של ימים והתקשורת לצערי מגבה את קבוצת הבריונים שלזכותם הם אומרים שני דברים, המטרה שלנו זה להזיק למ.ס אשדוד".

"אני עובד מול משטרת ישראל ומול ההתאחדות, אני מתריע, שולח פוסטים שלהם למפקד התחנה, להתאחדות. "במשחק מול נתניה הצלחנו לפגוע בקוון והנה הם שילמו קנס 5,000 שקל", זו לא אלימות? הם מגיעים כל יום שישי אל מול הבית שלי, מרעישים עולמות, מפגינים מול ביתו של ראש העיר, הרחוב נראה קטסטרופה אחרי שהם מתפזרים, השכנים מתקשרים למשטרה כי זה מפריע. אף אחד לא אומר כלום".

"זו הפגנה אלימה, אתה רואה את השנאה, את הרצון לפגוע, את ההתלהמות וזה מפחיד. יש לי ילדים, הם בני נוער, מישהו יגיד לו מילה לא במקום, לא יודע לאן זה יתפתח, ואז יגידו שהכתובת הייתה על הקיר. עוד לא קרה כלום, אבל זו שאלה של זמן. היום אני יכול להבין את אלי טביב, את מה שהוא עבר בהפועל תל אביב. הקו הדק של תעשה טעות ותגיב, הוא כל כך דק. אני לא אפול בזה, לא אעשה את הטעות, אני למוד ומנוסה. מי אלה אותם 30 בריונים? זה שלושה ארבעה שמובילים אותם, שהשיקולים שלהם פוליטיים לחלוטין, וכמה עשרות בני נוער שמתלהבים, לא מבינים יותר מדי, ובטוחים בצדקת דרכם".

"עולה אדם מהעירייה שאמרו שמ.ס אשדוד קיבלו 100 מיליון שקלים מעיריית אשדוד, גם אני הייתי מאמין אם לא הייתי מכיר. אותו ילד באמת חושב שאני לוקח כסף הבייתה, שהמועדון מרוויח אולי, אבל הגיבוי שהתקשורת נותנת, ואני מבין את זה, אבל יש נקודה מסוימת שצריך להגיד עד פה, לא היינו צריכים צבא שייפגע בראש ממשלה, רק אדם אחד, אבל זה לא קרה כי הוא התעורר והחליט לפגוע בראש הממשלה".

"אל תגידו לא אמרתי. הקהל של אשדוד הוא קהל חדש וצעיר, גם אני הייתי מפחד. האוהדים חושבים אחרת מה-30 האלה, אבל הם חוששים ומפחדים. אם הם יתפרעו, יעמידו את הקבוצה לדין, ואם מישהו ייפגע או יידקר, הקבוצה תישא בעונש, ואז אני אבוא ואסביר לכם שכתבתי למשטרת אשדוד. אחד הבריונים אמר למקומון השבוע שהם באים לעודד את הקבוצה היריבה, שהם חפצים בהורדת הקבוצה וכשלונה ורוצים להוריד אותה ליגה".

הם באים ואומר מה שהוא חושב, יש לנו משחק מול הפועל חיפה, תגידו לי אתם, מה ההבדל בין אוהדי עירוני לאוהדי הפועל חיפה? מישהו העלה בדעתו לשים אוהדי מכבי לתוך יציע של הפועל תל אביב? לא. אבל פה יש פרשנים שאומרים שזה בשם הדמוקרטיה, איך הנהלת מ.ס אשדוד מעיזה לאסור על כניסה של אוהדים עם מדים של קבוצה אחרת. אבל כשתהיה תקרית, כולם ישאלו איפה המועדון. התשובה שקיבלתי ממשטרת ישראל זה שאסור למועדון שלנו לא לאפשר לאוהדי עירוני עם צבעי עירוני אשדוד. אמרתי מילא, שייכנסו, אבל שיישבו עם אוהדי הפועל חיפה, שיעודדו איתם, אין בעיה. התשובה הייתה שהמשטרה קיבלה החלטה שהם ייכנסו ליציע של אשדוד, נקודה. אני פה כדי להתריע, כבעלים אחראי עשיתי את מה שאני חושב שצריך לעשות".

"שלא יבואו אלינו בטענות. למה להעמיד אותי לדין כשאוהד של קבוצה יריבה פוגע בקוון? כי משטרת ישראל אפשרה לו להיכנס ליציע שלנו? היא בעצמה אומרת שלא מדובר באוהדים שלנו. אתם מתהלכים כעיוורים אחרי אמירות של אוהדים. זה בסדר שתהיה מחאה נגד הבעלים, אבל מעולם לא זכור לי שקבוצה שמתמודדת נגד הירידה, האוהדים שלה מעודדים את היריבה במהלך 90 דקות ושמחים כשהיא מבקיעה גול. זה שיא ומעולם לא נחשפתי לדבר כזה. זה קרה הרבה לפהי שהסוגייה של הפועל אשדוד עלתה על סדר היום".

לגבי העתיד במ.ס אשדוד: "המחשבה ללכת תמיד עוברת לי בראש כמעט אחרי כל הפסד של אשדוד ב-15 השנה האחרונות. המקום היחידי שבו המחשבה הזו מתרחקת ממני והופכת להיות לא רלוונטית זה בתקופה הזו. אני האחרון שאברח מקושי וארים ידיים. אני בדיוק ההיפך מטביב. כשהקומץ ירצה שתלך הוא יעשה לך את החיים קשים. הקומץ יחליט מי יהיו בעלים בישראל? כשהקומץ ירצה להחליף מאמן, מה נעשה?".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך