הנתונים נאספו על ידי אתר יד 2 לבקשת עיתון "גלובס" והם מעידים כי כצפוי, הקיפאון בענף מוביל להארכות משמעותית במשך הזמן שלוקח לבעלי הדירות למכור את הדירה שבבעלותם. נתוני יד 2 בחנו את משך חיי המודעה באתר ב-10 ערים מרכזיות בישראל והם מגלים עלייה משמעותית כמעט בכל גדלי הדירות שנבחנו (דירות 3, 4, ו-5 חדרים). הבדיקה נערכה לגבי הערים הבאות: אשדוד, באר-שבע, חולון, חיפה, ירושלים, נתניה, פתח-תקווה, ראשון-לציון, רמת-גן ותל-אביב.
נתחיל בדירות 3 חדרים. על פי הנתונים, השינוי המשמעותי ביותר נרשם בירושלים ובחיפה כאשר משך חיי המודעה באתר עלה ב-24% וב-29% בהתאמה. בתל-אביב ובפתח-תקווה עלה משך הזמן ב-16%, בבאר-שבע עלה משך הזמן ב-15% ובנתניה ב-12%.
בערים אחרות שנבדקו משך הזמן דווקא התקצר. בראשון-לציון ירד משך זמן חיי המודעה בשיעור 16%, ברמת-גן ב-11%, בחולון ב-7% ובאשדוד מדובר בקיצור זמן בשיעור 4%. נזכיר כי דירות קטנות הן דירות במחיר אבסולוטי נמוך יותר וביקוש קשיח יחסית גם בקרב משקיעים.
בדירות 4 חדרים התמונה נחרצת הרבה יותר, ובכל הערים שנבחנו נרשמה עלייה ברורה במשך הזמן של המודעה באתר. בבאר-שבע משך הזמן למכירת הדירה התארך בצורה המשמעותית ביותר. אם ברבעון השלישי של 2016 נדרשו 30 ימים, ברבעון השלישי של 2017 כבר מדובר ב-45 יום, עלייה בשיעור 50%. באשדוד מדובר בעלייה בשיעור 39%, בחיפה בשיעור 35%, בנתניה עליה בשיעור 28% ובתל-אביב מדובר בעלייה בשיעור 22%.
מ-30 ל-51 יום באשדוד: גם בכל הקשור לדירות 5 חדרים, תמונת המצב דומה. על פי הנתונים, באשדוד נרשם השינוי המשמעותי ביותר ובין הרבעונים נרשם שינוי של לא פחות מ-70%, מ-30 יום בממוצע למודעה ברבעון השלישי של 2016 ל-51 יום ברבעון השלישי של 2017. גם בתל-אביב-יפו נרשמה עלייה משמעותית