הנשיא אטם את אוזניו ואת ליבו לחנינה של אלאור עזריה

נשיא המדינה ראובן ריבלין מתעקש שיקראו לו גם עכשיו, בזמן היותו האזרח מספר 1 בישראל, רובי... הוא רוצה להיות "רובי עממיקו", אחד שמחובר לעם, קשוב אליו בכל נימי נשמתו.

נשיא המדינה ראובן ריבלין מתעקש שיקראו לו גם עכשיו, בזמן היותו האזרח מספר 1 בישראל, רובי… הוא רוצה להיות "רובי עממיקו", אחד שמחובר לעם, קשוב אליו בכל נימי נשמתו. רק בזכות התדמית העממית שלו הוא הגיע לכס הנשיאות, כי בכל זאת הוא היה חביב ואהוב על רוב אזרחי המדינה. מיום שני האחרון רובי חוזר מבחינתי להיות ראובן. לנצח. הוא אומנם ימשיך להיות נשיא המדינה שלי, כי בכל זאת שלטון החוק, אצלי לפחות, הוא מעל הכל. תמיד ובכל סיטואציה.

אולם אין לי שום כוונה לכבד אותו מעבר לזה ולו במילימטר אחד, כי ראובן ריבלין ממשיך בדרכו המכוערת והמתנשאת למצוא חן בעיני קומץ של אנשים במדינה, במקום להיות קשוב ומחובר לעם היושב בציון. לא מדובר בהתנהלות עממית, אלא בדיוק ההיפך. זו התנהלות מתנשאת, מנותקת מהעם ואין בה טיפה של חמלה.

ביום שני האחרון הנשיא ריבלין פרסם הודעה לאקונית, לפיה הוא דוחה את בקשת החנינה של החייל אלאור עזריה, לקצר את עונשו. לא מדובר בהחלטה דרמטית מבחינת לוחות הזמנים, כי ככל הנראה אלאור יחזור לחיק משפחתו בעוד כשלושה חודשים, אם יזכה כצפוי להקלה של שליש בעונשו. שלושה חודשים לא ישברו את רוחו של החייל שעבר סיטואציות נפשיות מורכבות מאוד בשנה האחרונה. אולם מדובר כאן באקט סימבולי. הרי כל סקר מראה בצורה הברורה יותר שלמעלה מ-70% מתושבי המדינה תומכים בחייל אלאור עזריה.

זה לא מקרי, ואין כאן נהירה של העדר בעיניים עצומות. אלאור הוא חייל שנשלח להגן על המדינה, וגם אם טעה בשיקול הדעת והרג מחבל שהגיע לרצוח יהודים, הוא לא צריך לשבת יום אחד בכלא. המסר הועבר בצורה הברורה ביותר, ואין צורך להתעלל בחייל ובבני משפחתו, שעוברים ימים של גיהנום.

לנשיא ריבלין הייתה הזדמנות פז לחבר שוב את העם שלנו. אם היה מאשר את החנינה, היה מעביר מסר שגם מי שטעה, כל עוד הוא ציוני ופטריוט למדינה שלנו, זכאי להקלה. הנשיא ריבלין היה הופך לדמות האהובה במדינה, וזוכה לקונצנזוס לאורכה ולרוחבה של ישראל. יש כאלה, יפי הנפש שבינינו, שאומרים כי הנשיא ריבלין לא יכול לשבור את המילה של הרמטכ"ל, שהמתיק כבר בעבר במעט עונשו של החייל. זו אמירה אווילית. נשיא המדינה חס על עשרות אלפי ישראליים לאורך כהונתו ומעניק להם חנינה על פי שיקול דעתו. לשם כך, בין היתר, הוא נבחר. היופי של המדינה שלנו היא ברב-גוניות שלה, בקולות השונים שיש לרבים מאיתנו, ואין דבר יפה מזה שנשיא המדינה בוחר לתת חנינה לחייל מצבא ההגנה לישראל, מלח הארץ שאוהב את המדינה שלנו אהבת נפש. חבל!

אני רוצה לסיים את הטור שלי במסר ברור – אסור לאף אחד מאיתנו לחצות את הקווים ולהתנהג בצורה אלימה, לא מילולית ובטח לא פיזית! בימים האחרונים אנשים פורעי חוק הפיצו ברשתות החברתיות תמונה של הנשיא חובש כאפיה, ואף נשמעו איומים בפגיעה בנשיא ריבלין. לכולנו יש את הזכות והחובה לומר את דעתנו, בצורה מכובדת ותרבותית, אולם מי שיחצה את הגבול חייב להיעצר ולשלם את המחיר. יש החלטות שהציבור לא אוהב, אולם בסופו של יום אנו צריכים לקבל אותן, עם כל הצער שבדבר.

שבת שלום!

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך