תלמידי "עילית שובו" ישתתפו במגוון תוכניות בתחומי המדעים והמחשב

בבית הספר "עילית שובו" נמשכת מסורת המצוינות. האווירה החינוכית והערכית, תוך שמירה על כבוד ומשמעת ורמת לימודים גבוהה, מביאה לתוצאות, תלמידי כיתות ג' ישתתפו בפיילוט חדשני מבית "מצוינות 2000", שכבות ה'-ח' יכירו את עולם ההנדסה באמצעות תוכנית משותפת לקרן סטף ורטהיימר, ולאורך שנת הלימודים ייחשפו התלמידים גם לעולם המולטימדיה, הסייבר והרובוטיקה. "אצלנו שמים דגש היום על העתיד של מחר", אומרת מנהלת בית הספר מלכי שיינין
תלמידי "עילית שובו" ישתתפו במגוון תוכניות בתחומי המדעים והמחשב

"לאימהות שמחפשות בית ספר לילדיהם, אני ממליצה מכל הלב על בית ספר 'עילית שובו', על מנהלת בית הספר וכל הצוות הנהדר. רציתי להודות לכם על ההשקעה בילדינו. אתם עושים עבודה מדהימה. ולך, מלכי, המנהלת שלנו היקרה, תודה מיוחדת! את אשת חינוך יוצאת דופן, ואני מעריכה את ההשקעה בילדינו. בהחלט רואה בך שותפה להצלחה ולהישגים שלנו". הציטוט הזה שייך, כפי שאתם מבינים, לאחת מהאימהות השולחות מידי בוקר את ילדיהן אל בית הספר "עילית שובו", אשר אותו מנהלת מלכי שיינין.

ארגון "שובו" הוקם לפני כשני עשורים בהנחיית אנשי מקצוע, מפקחים ואישי חינוך, במטרה ליצור מערכת חינוך חילופית העונה על כל הדרישות של משרד החינוך, הן החינוכיות והן הלימודיות. בית הספר באשדוד מפעיל כיתות גן, טרום חובה וחובה, כיתות בתי ספר יסודי א'-ו' ושכבות ז'-ח' של חטיבת הביניים, שבהן גם כיתות מופ"ת. כמו בכל בית ספר יהודי במדינת ישראל, ניתנת חשיבות לחינוך לערכים יהודיים לאומיים. השנה, למשל, נסעו התלמידים לכותל המערבי לקראת יום כיפור, לכבוד חג סוכות נבנתה סוכה בחצר בית הספר, לתלמידים חולקו ארבעת המינים והמורות הזמינו את תלמידיהן לביתן. "מצוות שנעשות בחביבות ובאהבה", מגדירה זאת מלכי ובנשימה אחת מציינת את השמירה על דרך הארץ בבית הספר. "אנחנו נוהגים על פי המשפט 'ילד מכבד, ילד מכובד'. נותנים כבוד ומדברים בנחת ובנעימות ב'עילית שובו', וזאת לצד ההתקדמות והמצוינות, שאני מכנה 'שיבוח המוח'".

ואכן, ב"עילית שובו" שמים דגש על אווירה חינוכית וערכית תוך שמירה על כבוד ומשמעת ורמת לימודים גבוהה. התוצאות נראות על פני השטח. אווירת הרצינות והכבוד השוררת בבית הספר, תורמת רבות להעלאת הישגיהם הלימודיים של התלמידים, ומסייעת להם להתפתח בצורה איכותית, ולהתקדם מכל הבחינות.

למנהלי בתי ספר במשרד החינוך יש יד חופשית בבניית תוכניות, כך שהם יכולים להעשיר ולנתב את תלמידי בית ספרם גם על פי האג'נדה שלהם. ב"עילית שובו" מלכי מעשירה את תלמידיה בידע הקשור למדעים, שפה, מתמטיקה ומחשבים. בשלוש השנים האחרונות מופעלת בבית הספר התוכנית "מצוינות 2000", תוכנית חינוכית ייחודית המופעלת על ידי המרכז הישראלי למצוינות בשיתוף משרד החינוך, המעניקה ללומד הרבה מעבר לדרישות המשרד. השנה, לידיעתכם, גם משרד החינוך החליט לאמץ את התוכנית, המיועדת לתלמידים מצטיינים בעלי פוטנציאל לימודי קבוע ומוטיבציה, ומגמתה היא ליצור תרבות של מצוינות בית ספרית הבאה לידי ביטוי בתחום הלימודי, הערכי והחברתי. מלכי מספרת כי השנה ישתתפו בתוכנית גם תלמידי כיתה ג' בפיילוט חדשני בן חצי שנה, והמורות יעברו הדרכה על כך בקרוב.

תלמידי כיתות ה'-ח' יפגשו את עולם ההנדסה באמצעות תוכנית בשיתוף קרן סטף ורטהיימר הנקראתsteim . הם ירכשו את היכולת לחקור מוצר ולבנות מוצר חדש. התלמידים יחקרו מוצר, ויפרקו אותו לאלמנטים מתמטיים, מדעיים, אומנותיים ושיווקיים. "המטרה שלנו למתוח את היכולות ולתת כלים", אומרת מלכי. "כמו האימרה שאם נתת לאדם רעב דג, הוא ישבע יום אחד, אבל אם נתת לו חכה ולימדת אותו לדוג, אזי הוא ישבע כל החיים. אנחנו נותנים לילדים כלים לחשיבה ולחקר".

זו הסיבה שב"עילית שובו" מפתחים גם את לימודי הסייבר, המולטימדיה והרובוטיקה. "אצלנו שמים דגש היום על העתיד של מחר", אומרת מלכי, "ומכינים את גאוני דור המחשבים הבא". וכך, למשל, תלמידי כיתות ג'-ד' שולטים בעריכת סרטונים. במסגרת שיעורי מחשבים הם יצרו סרטונים, שילבו קומיקס ואפקטים ולמדו ייצוא לווידיאו. בכיתות ה'-ו' למדו התלמידים ליצור קולאז' תמונות, ובהמשך ילמדו כיצד ליצור תגיות, כיצד ליצור קישור למידע אינטרנטי דרך אתר ודרך כונן ועוד. וזה רק חלק מבין התוכניות הייחודיות בבית הספר.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך