ההגרלה הגדולה של מחיר למשתכן הורידה את מחירי הדירות

ההגרלה הגדולה של מחיר למשתכן הוציאה את המשתתפים בה מהשוק החופשי למשך כמעט חודשיים, מה שלחץ על בעלי דירות בכמעט מחצית מהמדגם להוריד מחירים, שצפויים לנמשיך לרדת בעקבות הזכייה של רוה המשתתפים
שכונת מגורים באשדוד

הנה זה מגיע: הירידה בכמות העסקות ומבצעי מחיר למשתכן גורמים לבעלי דירות להתגמש יותר במחירים. כך עולה ממדד אתר TheMarker לחודש אוקטובר. במדד זה נמצא כי ב–47% מהערים המשתתפות במדגם, 17 במספר, מחירי הדירות המוצעים על ידי בעלי הדירות בעיר ירדו.

המדד בודק מדגם של 36 ערים, שבהן נבחנים מחירי הדירות הממוצעים הנדרשים, בניכוי נכסים ונתונים חריגים. בסיכום הסקירה אנו בודקים את היחס בין מספר הערים שבהן נרשמו ירידות מחירים נדרשים לבין מספר הערים שבהן נרשמו עליות מחירים.

כשבעלי הדירות מצפים לירידת מחירים, או שהם מגיעים למסקנה שלמחירים המקוריים שבהם הם נוקבים אין קונים — הם מתגמשים ומתפשרים בדרך לקביעת המחיר הסופי של הדירה; כשיש אווירה של עליית מחירים והתנפלות של רוכשים, בעלי הדירות נוקטים צעד הפוך ומעלים את המחירים המוצעים על הדירות.

במשך תשע שנות קיומו של המדד, קרה מעט מאוד פעמים שביותר ממחצית מהערים המשתתפות במדגם המחירים ירדו. הפעם הראשונה היתה בשיא המחאה החברתית של 2011, הפעם השנייה היתה בעת ששר האוצר לשעבר יאיר לפיד קידם את חוק מע"מ 0% ב-2014, ובפעם השלישית זה אירע ביוני השנה, כשנערכה ההגרלה הגדולה הראשונה של מחיר למשתכן. אז, ב–19 מתוך 36 ערים נרשמו ירידות מחירים.

בשלושת החודשים שלאחר מכן, יולי, אוגוסט וספטמבר, ירדו ירידות המחירים אל מתחת לרף ה–50%, ואולם באוקטובר, כאמור, נרשמו ב–17 ערים ירידות מחירים, וזה כבר דומה לנתון מיוני.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך