"התרגיל המסריח" של צבי צילקר נגד תושבי אשדוד

צבי צילקר פעל יחד עם המיליארדר אלפרד אקירוב ואהוד אולמרט להקמת בית חולים פרטי באשדוד, במקום לקדם הקמת בית חולים ציבורי!
"התרגיל המסריח" של צבי צילקר נגד תושבי אשדוד

יכול מאוד להיות שבימים אלה, במקום לחגוג פתיחת בית חולים ציבורי באשדוד, המשרת את כלל תושבי העיר ללא שום עלות כספית, היינו נאלצים להסתפק בבית חולים פרטי, שישרת בעיקר את אלה שהפרוטה מצויה בכיסם. הציבור הפחות מבוסס היה נאלץ להמשיך לנסוע לבתי החולים קפלן ברחובות וברזילי באשקלון, כדי לקבל שירות רפואי אלמנטרי.

זאת הייתה התוכנית של ראש העיר לשעבר צבי צילקר, והוא אף עשה כמה וכמה פעולות אופרטיביות כדי להוציא את התוכנית ההזויה הזו לפועל. צילקר כנראה חשב שתושבי אשדוד יכולים להסתפק בבית חולים פרטי. זה בלתי נתפס איך ראש עיר עתיר ניסיון כמו צילקר לא הבין שהעיר החמישית בגודלה בישראל, חייבת בית חולים ציבורי גדול ומפותח, בדיוק כפי שראש העיר הנוכחי ד"ר יחיאל לסרי, פעל לפתיחתו ושמו כתוב באותיות קידוש לבנה על פתיחת בית החולים "אסותא" אשדוד. כל מי שמנסה לגנוב לו את הקרדיט עם ידיעות שקריות ("פייק ניוז"), מנסה להטעות את הציבור, שיודע היטב עד כמה ד"ר לסרי הלך רחוק כדי שהתוכניות ייצאו לפועל ובית החולים אכן נבנה במהירות שיא.

בואו נחזור לשנת 2005. באותם ימים צילקר ישב בכסא ראש העיר, ולמרות שבכנסת העבירו את חוק הקמת בית החולים באשדוד, צילקר בחר בנתיב אחר לגמרי, ופעל באופן תמוה עד מאוד להקמת בית חולים פרטי. צילקר נפגש עם איש העסקים אלפרד אקירוב, שהחזיק באותם ימים במרכז מסחרי ענק באזור התעשייה. מדובר במתחם "אלרוב סנטר", שבינתיים נמכר לפני כשנה בסכום של 250 מיליון שקל לחברת "הכשרה חברה לביטוח בע"מ" מקבוצת איש העסקים האשקלוני אלי אלעזרא. מדובר במתחם גדול (הקרוב מאוד למתחם ה"סטאר-סנטר"), המשתרע על פני 54 דונם, ועליו מבנה ובו קומת קרקע מסחרית, 5 קומות משרדים וחניון תת-קרקעי, אליו צמודה תחנת דלק.

צילקר ואקירוב תכננו שבשטח הגדול הזה יהיה ניתן להקים בית חולים פרטי, ואף פנו לפרופסור שוקי שמר, העומד בראש קבוצת "אסותא", שמחזיקה בין השאר גם בתי חולים פרטיים, כדי ש"אסותא" תיקח על עצמה את הקמת בית החולים. הצדדים הגיעו לסיכומים ראשוניים, והכדור עבר למשרדי הממשלה, שהיו אמורים לאשר הקצאת 150 מיטות לבית החולים החדש, תהליך מחייב שהיה אמור להזרים לפרויקט עשרות מיליוני שקלים מקופת המדינה.

צילקר הצליח לקבוע פגישה בלשכתו של שר האוצר באותם ימים אהוד אולמרט, ומי שהגיע ללשכה המרווחת של שר האוצר היו צילקר, אקירוב, שוקי שמר וד"ר יחיאל לסרי. בכיר במערכת הפוליטית מספר כי "ד"ר לסרי כלל לא ידע שהמהלך הזה כמעט ונסגר מאחורי גבו. צילקר העביר הילוך קדימה, ועשה זאת בצינורות שלו, מבלי לעדכן את ד"ר לסרי, שמבחינתו המשיך באותם ימים במאבק העיקש לטובת הקמת בית חולים ציבורי באשדוד".

הפגישה עצמה הייתה חיובית מבחינת כל הצדדים, אבל ד"ר לסרי היה זה ששפך מים צוננים על ראשם של שאר הנוכחים, בזמן שאמר בצורה ברורה: "לא אתן יד להקמת בית חולים פרטי". לאחר מכן ד"ר לסרי אמר בארבע עיניים לצילקר: "אתה ראש העיר, ואם תחליט ללכת על המהלך הזה, אני לא יכול לעצור אותך, אבל אין לי שום כוונה להיות שותף למהלך השערורייתי הזה".

הדברים הקשים של ד"ר לסרי, ופעולות נוספות של חבר המועצה באותם ימים יצחק גל, ששיגר מכתבים חריפים סביב נושא זה, בלמו בסופו של דבר את היוזמה של צילקר. גם פעיל הציבור עו"ד אבי הלוי, שזכאי לקרדיט גדול על הקמת בית חולים ציבורי באשדוד, השמיע בזמנו את דבריו נגד התוכנית הזו, ובמקביל פעל במספר מישורים כדי לקדם את הקמת בית החולים "אסותא" בעיר. בחלוף שלוש שנים לערך, ד"ר לסרי ניצח בבחירות לראשות העיר, וכבר ביום בחירתו הוא הצהיר בצורה ברורה: "אחד המהלכים המרכזיים שלי כראש עיריית אשדוד הוא להקים בית חולים ציבורי באשדוד, וכאחד שהוביל את מטה המאבק לצד אנשים טובים וראויים, אעשה ככל שביכולתי כדי שבית החולים יוקם בעשור הקרוב". ד"ר לסרי עמד בהתחייבותו ובית החולים "אסותא" אשדוד נחנך באופן רשמי בשבוע שעבר, כשכל מחלקות בית החולים עובדים בצורה מעוררת התפעלות.

ב-19.12 בשעה 11:00 יתקיים טקס חנוכת בית החולים באופן רשמי, במעמד ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הבריאות יעקב ליצמן, שרים בכירים נוספים, חברי כנסת וכמובן ראש עיריית אשדוד ד"ר יחיאל לסרי. זה יהיה רגע השיא של ראש העיר, שהפך את החלום למציאות, ויזכה לסופרלטיבים מצד ראש הממשלה על הפעילות הארוכה שלו לטובת הקמת בית החולים. "בלי ד"ר לסרי בית החולים לא היה נפתח. האיש עבד סביב השעון במשך שנים ארוכות, לא נח ולא הרפה לרגע, עירב את ראש הממשלה, את שר האוצר וכל דמות משפיעה בארץ, כדי שנגיע לרגע החשוב הזה שבאשדוד יפעל בית חולים ציבורי", אומר גורם במשרד ראש הממשלה לעיתון "המגזין".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך