זוכה "אות המערך הטכנולוגי של הרמטכ"ל": רס"ן אייל דוד

במהלך מבצע "צוק איתן", היה רס"ן אייל דוד (31) מאשדוד, אחראי על התשתיות הטכנולוגיות, שעליה פותחו מערכות ההתראה לעורף. ביום שלישי האחרון הוא קיבל את העיטור על חלקו בהקמת "הענן הצה"לי, פלטפורמה לפיתוח מערכות מחשב בצה"ל", דוד, בוגר מקיף ו', יתחיל לאתר את דור העתיד של הסייבר גם בעיר אשדוד במסגרת פרויקט "מצפן", דוד: "הגיע הזמן לתרום חזרה לעיר ולמקום בו גדלתי"
זוכה "אות המערך הטכנולוגי של הרמטכ"ל": רס"ן אייל דוד

"למדתי במקיף ו' במגמת מחשבים. אם לא הייתי לומד שם את זה, לא הייתי מגיע לאן שאני נמצא כיום". כך במילים נרגשות אלה, דקות לאחר שקיבל את "אות המערך הטכנולוגי של הרמטכ"ל", תיאר רס"ן אייל דוד מאשדוד, את מה שלדעתו הוביל אותו בסופו של דבר אל המעמד המכובד והמרגש.

דוד (31), נשוי לגל ואב לילד, אלון, משרת ביחידת ממר"ם של צה"ל, באגף תקשוב הגנה בסייבר. הוא זכה באות הטכנולוגי מאת הרמטכ"ל, על פיתוח "הענן הצה"לי". פרויקט פורץ דרך שמשפר את יכולות צה"ל ללא היכר. דוד הוא ארכיטקט "הענן", שזה במילים אחרות פלטפורמה לפיתוח מערכות מחשוב של צה"ל, סוג של "אמזון" צה"לי, אם תרצו.

הפלטפורמה הזו נחשבת למאוד מתקדמת טכנולוגית, ומשרתת את כלל הזרועות של צה"ל. למעשה היא יוצרת חיבור בכל החילות בצה"ל, כדי להגדיל את האפקטיביות ויכולת התקיפה של צה"ל. פרויקט דגל שבודדים לוקחים בו חלק, ורס"ן אייל דוד עומד בראשם. כבוד גדול לעיר ולרס"ן דוד.

במהלך מבצע "צוק איתן", רס"ן דוד היה אחראי על התשתיות הטכנולוגיות שעליה פותחו מערכות ההתראה לעורף, ובכך היה מעורב גם באופן רגשי לאחר שגם אשדוד, עיר הולדתו, הייתה תחת מתקפת טילים.

תפסנו את דוד דקות לאחר הזכייה: "אני מתרגש מאוד ומעט נבוך, כי אני מקבל את האות על כך שהובלתי צוות של חיילים שעשו הרבה מאוד עבודה פורצת דרך. אני מקבל את האות, אבל בלעדיהם לא הייתי עומד פה. אם הייתי יכול, הייתי מעמיד יחד איתי את כל החיילים שלי".
בנוסף, מתנדב רס"ן אייל דוד בתוכנית "מצפן", לקידום חינוך טכנולוגי בקרב בני נוער ואיתור ועידוד לגיוס ליחידות טכנולוגיות בצה"ל. רס"ן דוד: "בשנתיים האחרונות התנדבתי בהוד השרון, עכשיו הבנתי שהגיע הזמן לתרום בחזרה למקום שבו נולדתי וגדלתי, ולראשונה אנחנו מתחילים לפעול בעיר אשדוד".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך