רשות המיסים פשטה על אשדוד: קנסה קבלנים – סגרה והחרימה חנויות

לא תאמינו איזה סיפורים נפלו על רשות המיסים וחןקרי המע"מ במהלך פשיטה באשדוד, קבלן נעצר שילם ושוחרר, בעל חנות נשאר ערום לאחר שעוקלה סחורתו ועוד
דפיקה על הדלת

מאות מעובדי מע"מ ברשות המסים ערכו בימים האחרונים מבצע ביקורת ארצי בענף המקרקעין, במסגרתו התבצעו 404 ביקורות בקרב אזרחים שענו על קריטריונים כגון ביצוע מספר עסקאות במקרקעין בזמן קצר יחסית – מבלי שהם רשומים כעוסקים במע"מ.

ממצאים ראשוניים בנוגע להעלמת עסקאות התגלו בקרב 16% מהנבדקים, והיקף המס הנובע מהם עומד על כ-70 מיליון שקל. כמו כן, הוצאו 3 צווי מעצר ושחרור בערובה, 10 צווי חיפוש ונפתחו עוד מספר הליכים פליליים נגד חייבים.

באשדוד אותר קבלן מוכר שרכש דירות לבני משפחתו בפרויקט שהוא בנה בהנחות מפליגות, ע"פ הודעת רשות המיסים מדובר ברכישה של שני פנטהאוזים ו-11 דירות, כל הדירות נקנו בהנחות בלתי סבירות, ולא במחירי דירות דומות אשר נמכרו בפרויקט. החברה תחויב במס עסקאות בגין דירות אלה. יצוין כי הרכישות בוצעו כרכישות פרטיות.

בבדיקה שנערכה אצל אישה המתגוררת במושב באזור אשדוד, התגלה כי למרות שהיא חלק מאיגוד עוסקים, היא לא דיווחה למע"מ כאשר מכרה משק חקלאי, האישה ניסתה להסוות את המכירה כמכירת דירת מגורים. על פי הערכות, מדובר בהעלמת עסקה בגובה של כ-4.2 מיליון שקל.

במקביל למבצע הביקורת התקיים גם מבצע גבייה ואכיפה על ידי יחידת ההוצאה לפועל של רשות המסים ומשרדי מע"מ, בשיתוף משטרת ישראל. במסגרת המבצע נגבו כ-120 מיליון שקל מכ-1,500 עוסקים חייבים מכל רחבי הארץ. כמו כן, עוקלו 42 כלי רכב ופונה עסק אחד.

באשדוד הגיעו עובדי הרשות לבעל חנות אופניים וציוד ספורט, שאינו מגיש דוחות למע"מ ויש לו 14 קביעות חוב בהיקף כולל של כ-650 אלף שקל. לנוכח החוב הגדול, עוקלה כל הסחורה שנמצאה בחנות, בשווי של מאות אלפי שקלים.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך