אשדודית תובעת אדם שהפיץ סרטון בפייסבוק בו הוא פוצע אותה במועדון

צעיר הניף צעירה מאשדוד על כתפו במועדון ריקודים ופצע אותה - הוא העלה את הסרטון לפייסבוק וסירב להוריד אותו - הצעירה תבעה אותה על לשון הרע. עורך הדין המייצג את הצעיר: "באותו הערב היא מצולמת בסרטון נוסף בו היא מניעה ידיה בקלילות" - כך פורסם לראשונה בישראל היום
אשדודית תובעת אדם שהפיץ סרטון בפייסבוק בו הוא פוצע אותה במועדון

בת 24 מאשדוד, תובעת גבר בן 28 לאחר שלטענתה גרם לה לשבר ביד, העלה את הסרטון לפייסבוק וסירב לבקשותיה להוריד אותו. אותה צעירה טוענת כי פרסום הסרטון השפיל אותה וגרם לה ללעג בקרב אלפים. עקב כך היא תובעת מהצעיר עשרות אלפי שקלים פיצוי.

על פי התביעה הם נפגשו במועדון תל אביבי, ולטענת הצעירה בזמן שהיו על רחבת הריקודים הוא הניף אותה על כתפיו ללא הסכמה מצידה, ולא עזב אותה למרות בקשותיה. הוא רקד איתה תוך כשהיא מטלטלת מצד לצד, ובשלב מסויים עשה עצמו כאילו הוא עומד לשחרר אותה לחופשי. אך לדבריה, באמצע הדרך מכתפו לקרקע, הוא החל להשתמש בה כמשקולת, כשהוא מרים ומוריד אותה נגד רצונה.

גם כשהצעיר העמיד בחזרה את הצעירה על רחבת הריקודים, לא תמה ההטרדה. "הוא מיאן לשחרר אותי, נצמד אליי כשאני מנסה להוריד את ידיו ממני לשווא. לאחר ששיחרר אותי לחופשי העפתי את ידו בשאט נפש", ולטענתה, התכופף הצעיר ולפת את רגליה בתנועה שנלקחה לדבריה "היישר מזירת ההיאבקות". כתוצאה מכך איבדה הצעירה את שיווי משקלה, הוטחה בעוצמה בקרקע ושברה את ידה. לאחר האירוע נזקקה הצעירה לטיפול רפואי, וידה גובסה.

כאמור, האירוע צולם ופורסם בפייסבוק שם הסרטון זכה לכ-3,200 צפיות, 120 לייקים והבעות רגש, שיתוף אחד וכ-50 תגובות (לרבות תיוג של אנשים נוספים בתגובות).

עורך דינה- חיים פרנק מאשדוד, הגיש תביעת לשון הרע נגד הצעיר, על סך 50 אלף שקל בתוספת הוצאות משפט ושכ"ט עורכי דין, וכן דרישה מיידית להוריד את הסרטון מדף הפייסבוק.

עורך דין אסף יוחאי המצייג את הצעיר מסר בתגובה: "צר לי כי התובעת פונה לעיתונות כמזור אחרון להטחת ההאשמות במרשי, לאחר שאלו נסתרו במסגרת כתב ההגנה. ותוך כדי בוחרת להתנהל בדרך לה לכאורה היא מתנגדת – הוצאת דיבה ולשון הרע, שכן בעודה תובעת את מרשי בגין לשון הרע היא מעלה על דפי העיתונות האשמות שקריות לגביו, הנופלות ללא צל של ספק תחת הגדרת לשון הרע וגורמות נזק רב למרשי.

הפרסום הזה רק מחזק את טענת ההגנה לשימוש ציני בחוק לשון הרע מצד התובעת. שהרי התביעה מבוססת על עוגמת הנפש שנגרמה לתובעת בגין הפרסום של הסרטון, ובאופן תמוה בוחרת התובעת להעלות את הסרטון שוב באמצעי המדיה השונים, כאשר ידוע לה כי חלק נכבד מקוראי אותם המדיות מכירים את הסיפור ויודעים שהמדובר בה. בניגוד לתובעת, מרשי אינו חפץ בניהול התיק על גבי דפי העיתונות. עם זאת, יצוין כי התובעת משתמשת בעיתונות באופן נלוז לטובת הטיית דעת הקהל, ונסיון הטיית בית המשפט, תוך שהיא מעלה טענות שאינן מבוססות ויתבררו בכתלי בית המשפט.

יצוין כי מדובר בחברים הנוהגים לבלות יחדיו ולהשתטות יחדיו בעת בילויים. התובעת ה"פגועה" הוסיפה להיות בקשר בחברי ולבלות עם הנתבע עוד זמן רב לאחר האירוע המדובר.

עוד יצוין כדוגמא, כי טענתה בגין ידה השבורה עקב אותה הנפילה ניתנת לסתירה בקלות, שכן כבר באותו הערב היא מצולמת בסרטון נוסף בו היא מניעה ידיה בקלילות, וכן מנסה להתקרב אל הנתבע – התנהגות תמוהה אשר לכל הפחות אינה צפויה ממי שטוענת להיפגע קשות מהאופן בו הניף אותה הנתבע רק כשעתיים קודם לכן.

למרבה הצער היד על ההדק כה קלה בימינו כאשר מדובר בתביעות אזרחיות ובתביעות לשון הרע בפרט, וזהו מקרה קלאסי המעיד על כך. בסופו של יום ניווכח כי ההר הוליד עכבר".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך