שדרות הרצל אחד הכי מסוכנים בארץ

ידיעות אחרונות מפרסם כי מחקר מקיף שביצעה הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים בדק מהם הכבישים הכי מסוכנים בתוך הערים הגדולות, ואיפה הסיכוי להיפגע בתאונת דרכים הוא הגבוה ביותר. אשדוד במקום השלישי בסיכון. הרחוב המסוכן שדרות הרצל באשדוד.

מחקר מקיף שביצעה הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, לראשונה מזה עשור, על הכבישים המסוכנים ביותר בערים, מגלה כי אשדוד היא שלישית במספר תאונות הדרכים, כך מגלה ידיעות אחרונות.

ברשימת הרחובות שבהם נמצא הסיכוי הגבוה ביותר להיות מעורבים בתאונה "מככבת"  דרך חברון בירושלים שהיא הכביש הכי מסוכן בארץ, לאחר שבחמש השנים האחרונות התרחשו בה 241 תאונות דרכים עם נפגעים. במקום השני דרך בגין בתל־אביב עם 235 תאונות, ובמקום השלישי שדרות הרצל באשדוד (203). מדובר בשלושה רחובות עם תנועה סואנת, כאשר האחרון עובר בימים אלה שיפוץ משמעותי.

בין הערים שבהן נמצא הסיכוי הגבוה ביותר להיות מעורב בתאונה נמצאות במקום השני בת־ים, עם 10.9 תאונות על כל אלף איש, ובאר־שבע (9.23). שלוש הערים הגדולות מדורגות נמוך יותר: ירושלים במקום ה־13 (5 תאונות), תל־אביב במקום ה־9 (6.75) וחיפה במקום ה־7 ברשימה (7.44).

מנכ"לית הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, עו"ד רחל טבת ויזל, אמרה כי "המדד בודק את נתוני הבטיחות בדרכים בערים על פי פרמטרים שונים ובהם נתוני הפגיעות ביחס לגודלן והסיכון האישי של תושבים להיות מעורבים בתאונות דרכים בעיר ומחוצה לה".

מתחילת השנה נהרגו בישראל 330 איש, הרוג אחד בלבד פחות מאשר בתקופה המקבילה אשתקד. עם זאת מתחילת החודש נרשמה כבר עלייה של 30% בהרוגים. בין השאר נרשמה עלייה של 23 אחוז בהרוגים בשטח העיר (141 בני אדם), לעומת ירידה של 12% בהרוגים בתאונות מחוץ לעיר (189). מספר הולכי הרגל שנהרגו עלה ב־12% ל־102. עוד נרשמה עלייה של 22% במספר רוכבי האופניים ההרוגים (11) ושל 38% במספר רוכבי האופנועים והקטנועים ההרוגים (54).

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך